sestdiena, 2009. gada 18. aprīlis

Kāpēc Bensons auto joprojām man patīk labāk par Nippon auto?

Uz virsrakstā minēto jautājumu īsā atbilde ir - tāpēc, ka serviss un attieksme ir labāka. Bet blogā es izvērsīšu arī garo atbildi.

Nu jau vairāk kā gadu ikdienā pārvietojos ar Honda markas automašīnu. Auto labs, un ne par to šoreiz stāsts. Kā jau katram jaunas automašīnas īpašniekam, arī man neiet secen obligātie servisa apmeklējumi, ko šobrīd Hondu īpašniekiem ir iespējams izdarīt divos servisos - Bensons Auto un Nippon Auto. Un, pateicoties šim faktam, man ir bijusi iespēja salīdzināt klienta pieredzi abos salonos.

Pieļauju, ka pozitīvāka attieksme pret Bensonu man ir sakarā ar patīkamo pieredzi, ko sauc par automašīnas pirkšanas prieku. Ieejot salonā, vienmēr ir atmiņas, ar kādu svētsvinīgu sajūtu es iesoļoju še pat tajā dienā, kad mans auto bija gatavs izbraukšanai ielās. Tātad šādas emocijas uz klientu atstāj iespaidu arī visās pārējās šīs vietas apmeklējuma reizēs.

Tagad salīdzināšu dažus aspektus, kuri vēl, klientu skatījumā, šķiet nozīmīgi:
1) apkalpojošais personāls - Bensonā vienmēr var pajautāt pārdevējam vai servisa cilvēkam, un viņš nekad nav atbildējis, ka nezina. Drīzāk atbilde skan - es noskaidrošu. Turpretī Nippon darbiniekiem itin bieži sanāk neizpratnē raustīt plecus. Protams, darbinieks nevar zināt visu, bet - es noskaidrošu - būtu pietiekami laba atbilde, citādi dažkārt sanāk nobīties no neizpratnē mulstošajām acīm;
2) atmosfēra - abi saloni ir diezgan līdzīgi izskata ziņā. Nippo auto ir padomājis par saviem biznesa klientiem, ieviešot īpašas darba vietas viņiem. Viss jau būtu labi, bet kāpēc šīs vietas un vēl melnus ādas dīvāniņus ir jāliek stūrī, kur pēcpusdienās ir viskarstākā saule? Lieki piebilst, ka tie uzkarst ne pa jokam. Tādā ziņā Bensons auto mēbeļu un klientu atpūtas vietas izvēle ir daudz veiksmīgāka. Turklāt tur var dabūt arī kūciņu pie kafijas "bez maksas" :)
3) pakalpojumu kvalitāte - abi servisi nejautājot vienmēr nomazgā klienta automašīnu. Taču jau pāris reizes esmu saskārusies ar mazgāšanas kvalitāti, kas Bensons auto ir atbilstoša tam, ka par to netiek prasīta papildus samaksa, taču Nippo auto nav iemanījušies automašīnu nomazgāt kārtīgi. Sīkums, bet ļoti krīt uz nerviem citādi tīrā mašīna, ja neskaita spoguļus.

Man šķiet, ka mārketinga cilvēkiem pašiem ir itin vērtīgi papētīt citu pakalpojumus, lai saprastu, kam pievērst uzmanību savā uzņēmumā. 

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru