trešdiena, 2009. gada 6. maijs

Zīmolklaide

Brandertainment – mans jaunais mīļākais vārds. Dzimis no angļu brand (zīmols) un entertainment (izklaide). Un man šķita, ka būtu tikai loģiski, ja es latviskotu savu jauno mīļāko vārdu. Tāpēc dzima latviskojums – zīmolklaide. Tik tups, cik vien var iedomāties, tāpēc šķiet jo īpaši simpātisks. Un domāju, ka tas varētu gozēties vienā burziņā ar galveni un kājeni, jo arī tie ir forši latviskojumi.

Vārds dzimis dabiskā ceļā: pēdējo gadu laikā vērojama dažādu komunikāciju formu un kanālu saplūšana un iepriekšējos gados pieņemtie integrētās komunikācijas skaidrojumi vairs nav pilnīgi, lai raksturotu mārketinga jomā notiekošos procesus. Domāju, ka koncepta nosaukums jau pats par sevi pasaka daudz: zīmola saplūšana ar izklaidi. Kāpēc mani tik ļoti interesē zīmolklaide? Jo joprojām nav neviens, kurš būtu iesitis dūri galdā un pateicis: tā, džeki! Zīmolklaide, tātad, definējama sekojoši...

Protams, ka ir versijas. Piemēram, partizānu mārketinga tēvs J.C. Levinsons savā 2007. gada „Guerilla Marketing” grāmatā ierakstījis, ka zīmolklaide ir audiovizuālas (TV, radio, podcast, videocast) programmas un brenda kombinācija. Savukārt Dawson un Hall (visu cieņu vīriem, kas jau 2005. gadā ķērās pie zīmolklaides efektivitātes mērījumiem) uzskata, ka zīmolklaide ir tad, ja pasākums (šovs, pārraide utt.) nebūtu noticis bez zīmola klātbūtnes. Plus, patērētājs pats var izvēlēties to, cik lielā mērā iesaistīties konkrētajā pasākumā.

Īsāk sakot, izklaidējam savu auditoriju un izplatām tālāk audiovizuālā formātā, jo tas pēc pēdējo pētījumu datiem, manāmi paaugstina auditorijas līdzdalību jūsu zīmolā. Ņemot vērā yūtūbus, vimeo, aipodus un visus pārējos cilvēka radītos brīnumus, mūsu darbs ir tikai atvieglots. Ja jau to var darīt pat reliģiskas sektas, kas uzorganizē kādu kino vakaru, tam seko kopīga padungošana un uzdancāšana reliģisku dziesmu pavadībā un videoatskata publicēšana attiecīgajā webā.

Forši – tu neesi nīcis aukstā baznīcā, kad ir anormāli garlaicīgi, ceļus spiež cietais soliņš un tu ne grama nesaproti no tā, ko mācītājs sprediķo no kanceles, jo akustika ir nebaudāma. Tā vietā esi guvis jaunu piedzīvojumu, noskatījies filmu, padraudzējies ar domubiedriem un caur šo pieredzi (ļoti iespējams) esi pietuvinājies augstākajiem spēkiem.

Beigās tomēr man tīkamāks zīmolklaides piemērs. Volcom (apģērbs skate, snowboard, surf & music kultūrai) radījuši paši savu TV. Skatos Volcom House šovu par sērfu un kas zina, varbūt šī šova dēļ es šosezon patiešām startēšu ar jauniem Volcom peldšortiem: http://surf.stoneyour.tv/

Kā precīzi Levinsons izteicās šajā sakarā, kāpēc mārketinga ļaudis izklaidē publiku: “You want to hear “cha-ching” at the end of the line”.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru