Pirmām kārtām jau paldies Gatim Mūrniekam no FUSE par atskaņām no "Cannes Lions 2009". Gata sajūtas ir līdzīgas tām, kas mani pārņēma pagājušajā gadā arī apmeklējot šo ievērības cienīgo notikumu. Tas tiešām ir iespaidīgs un motivējošs pasākums, ko noteikti iesaku apmeklēt katram!
Pateicoties festivālam, tagad jau gadu skatos uz reklāmas industriju citām acīm un vērtēju to citādāk. Mans galvenais novērojums - krīze ir iestājusies, būtu jāmeklē jauni risinājumi, bet reklāmas nozarē tas notiek lēni un negribīgi. Gatis raksta: "Latvijā tiek realizētas ļoti daudz inovatīvas un netradicionālas lietas, taču tām trūkst tradicionālo mediju atbalsta. Tieši šis atbalsts ietekmētu auditoriju un dotu vajadzīgo impulsu. Tāpat kampaņām jābūt vērienīgām un plašāku teritoriju, ne tikai Latviju, aptverošām." Te man ir kas piebilstams. Maz to inovatīvo un netradicionālo lietu nonāk līdz plašākai apskatei, tāpēc neredzu vajadzību paplašināt kampaņas ārpus Latvijas. Domāju, ka vispirms jāsakārto lietas šeit pat. Un Kannās jau gadiem nekas nemainās - galvenais ir radoša ideja, kas tik ļoti dažkārt pietrūkst mūsu kampaņām.
Kas attiecas uz komunikācijas kanāliem, Gatis raksta par saviem novērojumiem: "Internets ne tuvu nav tikai vieta, kur darbojas linki un var izvietot reklāmas baneri. Šogad festivālā liels uzsvars tika likts uz digitālo attīstību. Daudz tika runāts par digitālajām iespējām, kas rada saturu un platformas, kur lietotāji iesaistās. Tā sajūta bija tāda, ka internets kļūst par atbalsta punktu, par pamatu visai kampaņai, bet visi pārējie kanāli pēc iespējām tiek tam piesaistīti." Man pagājušogad radās savs skaidrojums interneta nozīmīgumam kampaņās. Proti, tā ir iespēja palaist impulsu par salīdzinoši nelielām izmaksām. Tajā pat laikā šis impulss ir pieejams plašai sabiedrības daļai un, ja ir patiešām labs, pats vēl rada papildus impulsus, kas savukārt ģenerē papildus atspoguļojumu medijos. Proti, mediji šo kampaņu atspoguļo kā ziņu. Un to parasti nevar nopirkt par naudu.
Gatis arī dalās savās pārdomās par to, kā mums sasniegt Kannu Lauvu cienīgu līmeni. Es uzskatu, ka panākumu atslēga slēpjas inovācijās un radošumā. Kā to panākt? Vienu versiju par atbildi uz šo jautājumu sniedz portāla MarketingProfs blogu autors Paul Williams: "There is no such thing as "being innovative." Innovation is a result - not a process. A badge for successful ideas. As elusive as writing a hit song or blockbuster movie. An innovation is an idea put into action that creates change. You can try to create ground-breaking ideas intended for this purpose, but until launched and in use, you won't know if it is an innovation. (..) Don't waste your energy, realize "being innovative" is code for "Do the best work possible to create remarkable ideas we hope people will find so great they become designated as innovative.""
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru