Man ļoti simpatizē igauņu piena produktu ražošanas uzņēmums Tere. No viņiem var mācīties, kā veidot dažādus zīmola paplašinājums - radīt vajadzību, lai pēc tam to apmierinātu. Piemēram, piens. Kāpēc kafijai jāpievieno parastais, ja veikalā var iegādāties pienu, kas paredzēts Caffe Latte pagatavošanai un vēl cits Cappuccino pagatavošanai? Tas nozīmē, kair daudz lielāka iespējamība, ka pircējs pirks parasto pienu un vēl pienu, ko pievienos kafijai - vienas piena pakas vietā divas.
Vēl daži piemēri - parastais kefīrs un kefīrs ar labajām baktērijām; kafijas krējums un kafijas krējuma aizstājējs; parastais saldējums un saldējums ar labajām baktērijām.
Uzņēmumam tas bieži vien nozīmē tikai citu iepakojumu un, iespējams, ļoti nelielas izmaiņas produkta sastāvā, bet ir reizes, kad šādi ieguldījumi atmaksājas. Man patika diskusija pagājušajā gadā universitātē viena kursa ietvaros par zīmola paplašinājumiem, kas lielākoties tomēr ir mārketings. Labākais piemērs - Procter&Gamble ASV tirgum ražo dažādus veļas pulverus un katrs paredzēts citai funkcijai; viens tikai baltās veļas mazgāšanai, viens zilajai veļai, viens sarkanajai veļai u.tml. Un kā es kā vienkāršs patērētājs varu neticēt? Es pērku. Un es nevaru pārbaudīt, vai produktu sastāvs atšķiras.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru