Domāju, ka uzņēmumi, kuru pakalpojumu sniegšana/ produktu pārdošana ir saistīta ar kādu telpu, izpēta un ņem vērā, un analizē visus iespējamos faktorus, kas var ietekmēt pircēja uzturēšanās ilgumu šajā telpā. Tas tieši ietekmē arī to, cik naudas cilvēks atstās šajā vietā, cik lielus pirkumus veiks, kādus pakalpojumus izvēlēsies.
Studiju laikā mani ļoti interesēja šī tēma, tāpēc lasīju daudz pētījumu par faktoriem, kas nosaka pircēja uzvedību tirdzniecības vietā. Mūzikas izvēle ir viens no tiem. Un dažādos pētījumos ir atklātas dažādas nianses par mūzikas izvēles ietekmi - pētītas ir ne vien vispārīgas nianses, bet pat atsevišķi sektori, piemēram, bankas.
Mūzika ir tirdzniecības faktors, kam mēs kā pircēji it kā pievēršam ļoti maz uzmanības. Tajā pat laikā, vai Jūs nekad neesat devies prom no veikala, jo ir sākusi skanēt dziesma, kas Jums ļoti nepatīk? :) Es esmu. Un es arī neeju veikalā, kura mūzikas gaumes nesakrīt ar manējo. Iespējams, līdz ar to tiek skaidri pateikts, ka neesmu auditorija. Tādējādi labi gan veikalam, gan man. Taču ko īsti grib panākt Fazer Maiznīcas ar savu baiso mūzikas izvēli - man jau pāris gadus tas nav saprotams. Laba vai slikta dziesma - nav tādu, ir tikai dažādas gaumes. Bet kāpēc ir jāatskaņo dziesmas, kas parāda, ka divas vienādas mūzikas tirgū sastopamas dziesmas ir savstarpēji tik līdzīgas, ka no abām var samontēt vienu? Baudu savu pusdienu maltīti labā kompānijā, sāk skanēt viena no manām mīļākajām dziesmām - pēc pirmajiem akordiem tā tiek samixēta ar kādu citu dziesmu, kurai ir tādi paši akordi. Ticiet man, desertu vairs negribas :)
Nezinu, vai šāda mūzikas izvēle ir pilnīgi visās šīs firmas ēstuvēs, bet divās ir pilnīgi noteikti - Jūrkalnes ielā, biroju centrā Nordic Technology park un Molā. Darbinieces, jautātas par savdabīgo mūzikas izvēli, vien noteic, ka tāds viens CD vien ir viņu rīcībā. Atliek izteikt līdzjūtību un piemetināt, ka darbinieki būtu pelnījuši piemaksu par darbu šādas mūzikas apstākļos :)
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru