otrdiena, 2013. gada 5. novembris

Liels sekotāju skaits var traucēt viedokļa apzināšanai sociālajos medijos

Harvard Business Review oktobra numurā ir publicēts, manuprāt, vērtīgs apkopojums būtiskām lietām, ko nevajadzētu aizmirst par komunikāciju sociālajos medijos. Simtiem reižu un jau krietnu laiku ir spriests un runāts, kādiem zīmoliem komunikācija ir vajadzīga, kas ir vajadzīgs labai komunikācijai un tamlīdzīgi, tāpēc par šo neatkārtošos. Taču lietas, par ko der aizdomāties:

 - lieliem zīmoliem kaitējums arī var būt liels - ja sekotāju skaits ir mazs, ir cerība, ka neveiksmīga ziņa vai komunikācija nesasniegs lielu sekotāju skaitu. Savukārt, ja ir daudz sekotāju, izplatīt ziņu un iesaistīties arī var attiecīgi liels skaits sekotāju;

-  dažkārt klienti nezina ko grib - ja ir runa par jaunu produktu, potenciālie klienti vai sekotāji var radīt negatīvas atsauksmes brīdī, kad vēl īsti nav iepazinušies ar produktu vai produkts ir vēl tikai tapšanas stadijā. Līdz ar to arī tas var radīt nevajadzīgu negatīvu ietekmi uz zīmolu. Tas nozīmē, ka jāuzmanās ar iespēju klientiem izteikt pieņēmumus par vēl neeksistējošu produktu;

- liels skaits priekšlikumu - aicinājums iesaistīties diskusijā var radīt lielu atsaucību. Bieži vien tas nozīmē, ka tiek izslēgti kvalitatīvi priekšlikumi, tā vietā tieik radīti kvantitatīvi daudz ierosinājumu, kam gala rezultātā vērtība var būt neliela. Tādējādi var neizdoties sasniegt mērķi - saņemt kvalitatīvu vērtējumu.

Harvard Business Review raksts lasāms šeit.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru