Blogs ar nosaukumu KISSmetric ir izveidojis interesantu infografiku par efektīvu pārdošanas procesu. Tajā ir apkopota dažādos avotos pieejamā informācija. Gribu apskatīt dažas no tā daļām, ņemot vērā, ka Latvijā efektīvs pārdošanas process un augsta līmeņa klientu apkalpošana joprojām ir nelielā daļā uzņēmumu. Es domāju, ka katrs mēs to izjūtam ikdienas komunikācijā.
37 % uzņēmumu atbild uz klientu pieprasījumiem 1 stundas laikā. Attiecīgi šajā laikā ir 7 reizes lielāka iespēja aprunāties ar lēmuma pieņēmējiem un tieši viņiem piedāvāt savus risinājumus - vēsta inforgrafika. Šeit arī minēts, ka B2B komunikācijā atbildei uz pieprasījumu būtu jābūt 20 minūšu laikā! Rezultāts:
Ikdienā meklējot sadarbības partnerus, es pastāvīgi saskaros ar situāciju, ka atbilde ir jāgaida ilgi vai pat jālūdzas to saņemt. Pat, ja piedāvājums ir saņemts, bieži tā izteicējs nesazinās pēc piedāvājuma atsūtīšanas un neuzzina viedokli. Ir arī labie piemēri - prieks, ka arī Latvijā strādā uzņēmumi, kas vēro savas mājas lapas apmeklētājus un uzrunā viņus tieši mājas lapā, kamēr cilvēks vēl pilnībā domā par tēmu un, iespējams, nav līdz galam atradis meklēto. Šāda tūlītēja komunikācija nes augļus. Iespējams, pat palielina darījuma noslēgšanas iespēju.
Panākumu atslēga gandrīz jebkurā biznesā ir darbinieks. Šis ir ļoti labs apkopojums tam, ko klients īsti sagaida no pārdevēja. Ja nepieciešams, kopīgu valodu var atrast ar jebkuru. Īpaši, ja pārdevējs pārstāv kādu uzņēmumu, kas piedāvā unikālu produktu vai risinājumu, kuru tirgū nepiedāvā neviens cits. Līdz ko parādīsies alternatīva, pircējs pārdomās iespēju mainīt pakalpojumu sniedzēju. Nereti beigās uzvar nevis, piemēram, lētākais pakalpojums, bet labākās attiecības ar pārdevēju.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru