pirmdiena, 2009. gada 25. maijs

Eksperiments - kas jāsaka, lai iegūtu vairāk responedentu savai aptaujas anketai?

Gan dažādos socializācijas portālos, gan savā e-pasta kastē pamanu pavasara sesijas un dažādu gala darbu aizstāvēšanas tuvošanos. Indikators ir linku no draugiem, radiem un paziņām saņemšana ar lūgumu izpalīdzēt, aizpildot anketu, kuras dati tiks izmantoti viņu pētījumu ietvaros. Šķiet, ka nevienam vairs nav sveši elektroniskie resursi, ar kuru palīdzību šīs anketas top. Šoreiz arī nepieskāršos anketu kvalitātes tēmai, kas noteikti citreiz būtu iztirzāšanas vērts jautājums. Gribētu mēģināt atbildēt uz jautājumu, kas svarīgs mārketinga cilvēkiem, vēloties izmantot šo lielisko instrumentu informācijas iegūšanai. Te nu būs pats jautājums - kā likt potenciālajiem responedentiem noklikšķināt uz  linka un anketu aizpildīt?

E-pastu mārketinga blogā atradu nelielu eksperimentu, ko nosaukt par zinātnisku būtu skaļi teikts. Tomēr zināmas tendences tas parāda. Proti, bloga veidotāji nolēma veikt aptauju un izpētīt, kurš uzaicinājums potenciālos respondentus uzrunā vairāk. Aptuvenais uzaicinājumu, kas pa e-pastu tika nosūtīts klientiem, tulkojums ir šāds - "piedalies nelielā aptaujā" vai "piedalies aptaujā, kuras aizpildīšana prasīs tikai 5 minūtes". Plašāks rezultātu un metodikas izklāsts atrodams šeitan, bet īsumā iegūtie dati liecina, ka otrā varianta izmantošana ir veiksmīgāka. 

"The moral of the story: While setting an expectation with a specific time isn’t the silver bullet to boosting your survey participation numbers, the people who appreciate the specificity will be increasing likely to visit, start and complete your survey."

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru