svētdiena, 2009. gada 19. jūlijs

Vai nepieciešams regulēt interneta meklētāju darbību?

Pagājušajā nedēļā TechCrunch - portāls, kas raksta par jaunajiem medijiem un tehnoloģijām - publicēja rakstu par Google, kas pēc tam tika apspriests dažādos citos medijos. Jāatzīst, arī es tur atradu dažas pārdomu vērtas atziņas. 

Raksta autors ir anonīms. Viņš uzsver - tas tikai tāpēc, lai no iespējamās Google reakcijas pēc tam neciestu viņš pats un viņa bizness. Raksta mērķis ir parādīt interneta meklētāju ietekmi uz biznesu un iespējamiem risinājumiem šābrīža monopolstāvokļa novēršanai: "Search is the dominant methodology for consumers to find what they are looking for, whether a product or a service, the unilateral control that search engines wield enables them to control billions upon billions of dollars of consumer spend every year. It also gives them the ability to completely determine which companies become more successful — or less so. The situation we face today is unique. Due to Google’s dominance — and the fact that it controls such an enormous amount of consumer behavior through paid and organic search listings – the company in essence governs commerce on the web." 

Un neviens nezina, kā patiesībā veidojas meklēšanas rezultāti, ko piedāvā Google un citi meklētāji. Ir iespējams realizēt jebko, radot priekšstatu par rūpīgi izstrādātu algoritmu, kas godīgi piedāvā atbilstošākos meklēšanas rezultātus. Jautājums - kā sabiedrība var cīnīties par tiesībām uzzināt, kā viss patiesībā notiek? Minētā raksta autors uzskata - tikai ar caurspīdīgumu: "The only real solution is disclosure. Transparency. Those traffic generators that use rule-based algorithms to determine result sets must publicly disclose their methodologies." Man tomēr šķiet, ka tas tāpat ir kaķis maisā. Un biedējošākais - nevaru iedomāties reālu interneta meklētāju kontroles mehānismu. Vai tiešām nekad neuzzināsim, kā viss notiek patiesībā? :) 

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru