Šis ieraksts būs tiešā sakarībā ar manu iepriekšējo ierakstu par slikto produktu vs sliktu mārketingu un pavisam neseno vienu no svarīgākajiem gada notikumiem - Saeimas vēlēšanām. Abas tēmas vieno cilvēks vārdā Ēriks Stendzenieks. Viņš viennozīmīgi līdztekus politiķiem bija viens no redzamākajiem šo vēlēšanu tēliem, kura klients bija (varbūt joprojām ir) partija "Par labu Latviju". Grūti pateikt, kāda bija reklāmas speciālista motivācija strādāt ar šo klientu. Bet, ja jau piekrita, tad skaidrs, ka jādara viss iespējamais, lai klients būtu apmierināts. Vai klients tāds ir?
Grūti uzminēt, kādu rezultātu šī partiju apvienība bija cerējusi iegūt, bet diezin vai mērķis bija samierināties ar 5 % barjeras pārvarēšanu. Laikam jau neizdevās sasniegt maksimumu. Noteikti daļa vainas ir jāmeklē reklāmā, bet cik liela nozīme ir pašam produktam? Tas, kas bija pieejams reklāmas kampaņas veidotājam, bija sabiedrībā zināms, bet krietni "sasmērējies" produkts. Izskatījās, ka kampaņas laikā abas redzamākās partijas personas, sauktas par AŠ kvadrātā, uzsvaru lika uz pagātnes pozitīvo darbu uzsvēršanu, negatīvo darbu noliegšanu un nākotnes vīziju (brīžiem diezgan mistisku un neizprotamu) būvēšanu. Grūti iedomāties citu stratēģiju, ko izmantot darbā ar šādu klientu. Šoreiz mērķauditorija laikam jau līdz galam neuzķērās. Manuprāt, tieši produkta kvalitātes dēļ. Daudzi apcer, ka Šlesers daudz zaudēja ar apvienošanos ar Šķēli, bet Stendzeniekam jau tur diezin vai bija kāda teikšana. Viņš saņēma gatavu produktu, kas jāpārdod tālāk. Tāpēc jāatzīst, ka īpašu pārmetumu pret Stendzenieka profesionālo darbu man kā reklāmas vērotājai no malas nav. Tautā iegājās gan manis jau pieminētā kombinācija AŠ kvadrātā, gan kampaņas sauklis - Cieti!, gan arī buldozerisms. Un uz šo Stendzenieks ir meistars. Varbūt tikai tāpēc partija dabūja tik daudz vietu Saeimā
Gribētos piekrist Alberta Joda Tviterī paustajam - ka cits būtu bikses pieslapinājis ar tādu klientu nevis kampaņu uztaisījis. Un kopumā sanāk, ka man jāapgāž manis iepriekš teiktais, ka produktam nav nozīmes, visu izšķir tikai mārketings. Arī produktam ir nozīme. Un politikas produkts ir īpašs. Man tikai kādreiz gribētos dzirdēt patiešām reālās Stendzenieka pārdomas par šo pieredzi nevis vēl kampaņas ietvaros pareizi runāto portālā TVNet.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru