To, kas šobrīd notiek ar dažādiem grupveida pirkšanas risinājumiem, es atļaušos nodēvēt par sērgu. Un tas arī drusku kaut ko liecina par mūsu biznesa izpratni - lielai daļai reizēm šķiet, ka nokopēt ir vieglākais risinājums, kā nopelnīt naudu. Jā, varbūt to arī var ātri un īstermiņā izdarīt, bet tas arī viss, uz ko var cerēt.
Latvijā, ja atmiņa mani neviļ, viss sākās ar to, ka ienāca ziņas no tālās Amerikas - grupveida iepirkšanās risinājums ir veiksmīgs un ar to var nopelnīt naudu. Prieks par pirmajiem (ja nemaldos, Kopaletak.lv), kas uztvēra šo domu un sāka šo lietu attīstīt Latvijā. Ideju ātri pārķēra Draugiem.lv, radot Perkamkopa.lv. Tiktāl viss labi - divi konkurenti, kuru savstarpēja spēkošanās nāks tikai ar labu klientam. Un tad sākās tas, kas pagaidām izskatās apmēram šādi:
Tas noteikti nav viss piedāvājums Latvijas tirgū, bet man atgādina savulaik notikušo internetveikalu ekspansiju. Gribas visiem šiem pajautāt - cik daudz veiksmīgu piemēru Jūs zināt, kad atdarinātāji vēlāk pārspējuši tos, kas pirmie prezentējuši konkrētu produktu???
Tālāk par to, ko tas reāli dod visām darījumā iesaistītajām pusēm (The New York Times labi apkopojis grupveida iepirkšanās darījumu labos un sliktos aspektus). Protams, gala patērētājs iegūst daudz, jo darījumi piedāvā acīmredzami labas cenas. Skaidrs, ka nopelna arī grupveida darījuma piedāvātājs, bet kā ir ar pašu uzņēmumu? Par finansiālo neizdevīgumu runāts maz, bet, papētot dziļāk, ir skaidrs, ka šāds darījums uzņēmumam nozīmē vienkārši nopirkt reklāmu. Pirmkārt tāpēc, ka jāpiedāvā jau tā ļoti zema cena. Otrkārt tāpēc, ka vēl daļa jāmaksā portālam. Un tad jau tas, ko reāli samaksā klients, nopērkot produktu vai pakalpojumu, dažkārt pat ir zem pašizmaksas. Taču nav ļaunuma bez labuma - rezultātā tiek piesaistīti klienti, kas, iespējams, nekādos citos apstākļos nebūtu iedomājušies, ka viņiem šāda lieta vai pakalpojums ir vajadzīgs. Šo darījumu var veiksmīgi izmantot tālāk, piedāvājot citus pakalpojumus un tad jau reāli pelnot.
Grupveida iepirkšanās pakalpojumu izmantošanā labi atklājas vēl kāda specifika - uzņēmumi steidz izmantot visus jaunumus un ir sajūta, ka dažkārt pat neiedziļinās un neanalizē patiesajos ieguvumus. Piemērs, ne uzņēmuma gadījums - man joprojām nav skaidrs, kāpēc grupa Instrumenti savu koncertu izpārdeva tieši šādā veidā nevis vienkārši, pārdodot biļetes, kuras uz pirmo koncertu izpirka gandrīz vai rekordīsā laikā. Vai svarīgāk ir būt stilīgam un izmantot modes kliedzienu vai labāk divreiz vairāk nopelnīt? Es par to otro :)
jaaiet skatiit, kas tas par grupveida pasaakumu. :)
AtbildētDzēstTā secinājumu puse tāda pašvaka.
AtbildētDzēstNeviens netiek piespiests kaut ko pārdot, un runājot par peļņu, tā nu ir pašas kompānijas izvēle, vai viņš šeit saskata reklāmas iespējas vai arī nelielu, bet peļņu.
Pēc Tava teksta sanāk, ka tupie torgaši bez maz uzliek cenu, bet kad beigās iestājas visas izmaksas, tad tikai konkstatē, ka jopt, esmu mīnusos. Tā nav! Izmantojot šo piedāvājumu, firma izkalkulē visus iespējamos riskus.
Labi, es spriežu pēc sevis. Mūsu kompānijai šie portāli nez peļņu. :)
Tas ir labi, ka uzņēmumi prot izmantot šādu pasākumu peļņas gūšanai. Jo viens jau ir to klientu dabūt, bet pavisam kas cits - mācēt izspiest no viņa naudiņu, kad viņš ir atnācis. Es teiktu, ka tas laikam ir galvenais mērķis un izaicinājums.
AtbildētDzēstRaksts ir neprofesionāls un var redzēt, ka cilvēks nav iedziļinājies piedāvājumos. Piemēram, ko tieši uzņēmumi iegūst, piedāvājot atlaides: atlaizuklubs.lv un draugiem.lv ir ļoti liels reklāmas lauks, par kuru uzņēmums, pērkot šo reklāmu no tās realizētāja, citos apstākļos maksātu tūkstošus. Atkarībā no piedāvājuma cenas, rīkojot akciju, uzņēmumam tas izmaksā ne vairāk kā pāris simtus. Mazākiem portāliem ir citas priekšrocības, piemēram, izdevigakkopa.lv piedāvā diezgan labas preses relīzes un strādā uz sociālajiem tīkliem. No uzņēmuma viedokļa tas pat nav negatīvi, ka mazajiem portāliem pircēju skaits nav tik liels, toties ir iegūts reklāmraksts, piemēram, Apollo vai Delfos pilnīgi bez maksas.
AtbildētDzēstPaldies par viedokli. Bet vai neprofesionāls šis raksts šķiet tāpēc, ka nav par labu kopā pirkšanas iespēju piedāvātājiem? ;) Tieši reklāmas iespējas es minēju kā vienīgo ieguvumu. Un Tavs komentārs mani nepārliecināja par vēl kādu citu ieguvumu bez iepriekš minētā :)
AtbildētDzēstLūk vēl viens blogs par tēmu http://visasakcijas.wordpress.com/2010/12/22/kolektiva-iepirksanas-ir-mirusi-lai-dzivo-kolektiva-iepirksanas/
AtbildētDzēstJa, sis ir mans raksts, iepriekseja, komentara autora, tiesi tadel iesaku velreiz izlasit ari citus manus rakstus, nevis izraut vienu no konteksta.
AtbildētDzēstNeredzu jeegu tik diletantiski rakstit par sho temu :) Abshaubaums praktiski katrs "sledziens" un pat teiciens :)
AtbildētDzēst1) pirmie bija oppaa.lv, tikai pec tam kopaletak.lv. Bet ka redzam, vini abi pashlaik ir "outsajderi".
2) refresh.lv ir agregators (ljoti erts instruments starp citu)
3) u .t.t :)
Groupon Annual Revenues Actually $2 Billion. Tas munuprāt izsaka visu.
AtbildētDzēstJā, es apbrīnoju visus blogotājus, kas noliek kolektīvās iepirkšanās modeli... var redzēt, ka viss raksts balstīts uz diviem ārzemju portālos izlasītiem rakstiem un vispār nav sapratnes par šo biznesu, kas ir tiešām unikāls sociālā marketinga pakalpojums, kas ļauj Uzņēmumiem maksāt tikai par 100% efektīvu marketingu. Attiecīgi rakstā nav pieminēti pat 2% no visu iesaistīto pušu ieguvumiem vai negatīvajām šī modeļa pusēm. žēl, ka tiek rakstīti šādi nepilnīgi blogi, kur nav izpētīts ne modelis, ne arī situācija Latvijā.
AtbildētDzēstSaistībā ar notiekošo Latvijā - šobrīd pēc maniem aprēķiniem ir 16 dažādas lapas, kas darbojas vai taisās darboties šajā lauciņā.
Bet ir jāsaprot, ka tas ir marketinga pakalpojums uzņēmumiem, tāpēc ilgtermiņā lielākā daļa no visiem šiem mazajiem portāliem aplauzīsies un izdzīvos tikai tie, kas spēj Uzņēmumiem piedāvāt labāko marketingu. Es šobrīd redzu 2 tirgus līderus:
1) Atlaizuklubs.lv, kas nodrošina reklāmu INBOX.LV ar savu iekšlapu: atlaizuklubs.inbox.lv (INBOX tomēr ir milzīgs lietotāju skaits)
2) Perkamkopa.lv, kas ir Draugiem.lv projekts, kur arī protams ir milzīgs lietotāju skaits.
Attiecīgi, ja Uzņēmumi ievieto reklāmu šajās lapās, viņi uzreiz piekļūst pie nenormāli liela lietotāju skaita un arī labākās reklāmas.
Pārējie portāli šobrīd vienkārši ir izdomājuši, ka viņi var uztaisīt kautkādu lapu un baigi pelnīt, bet tas ir īstermiņa pasākums un ja viņi neinvestēs smagi reklāmā, tad paldies par lapiņu, taisam bodi ciet.
p.s. Neredzu arī jēgu apsveikt Kopaletak.lv ar to, ka viņi bija pirmie tirgū. Reāli visi šo modeli ir vienkārši ieraudzījuši no ārzemēm un Kopaletak.lv vienkārši pirmie to izmeta tirgū (ne tā kvalitatīvākā lapa), bet Draugiem.lv pie sava projekta piemēram jau sāka strādāt sen pirms Kopaletak.lv un tagad jau viņiem ir daudz kvalitatīvāks produkts. Arī Atlaizuklubs.lv lapa ir daudz augstākā līmenī. Nevienmēr ir jēga būt pirmajam tirgū ar nekvalitatīvāku pasākumu.
Atvainojos cienījamajam autoram, ka atļāvos ielikt linku uz viņa dižo rakstu savā necilajā blogā :) Bet es gribētu palūgt - ja mani citē, tad lūdzu precīzi nevis ar gramatikas kļūdām ;) Tieši tā, Groupon ir veiksmīgs, bet tas ir viens globāls uzņēmums. Mūsu mazajā Latvijā daudzi sajutuši vieglas peļņas garšu un tik metas atdarināt un pārtaisīt.
AtbildētDzēstEs nenolieku nevienu modeli un katram ir tiesības gan uz savām domām, gan arī uz to publisku paušanu. Tik tiešām vēl redzēsim, kurš būs ilgtermiņā veiksmīgākais projekts, bet kādi tad ir tie vismaz 2% ieguvumu papildus vienīgajam, ko es saskatu - reklāma?
Ko cilvēki var ņemties par niekiem. Profesionāls - neprofesionāls raksts. Ir izdevīgi - nav izdevīgi. It kā pēc svētkiem nebūtu labā omā. :)
AtbildētDzēstAnonīmajam komentētājam gribu piekrist, ka Atlaižu Klubs un Pērkam Kopā varētu būt vienīgie līderi, taču galvenais iemesls, manuprāt ir cits. Spēcīga finansiālā aizmugure ļauj ilgstoši dempingot.
Lielā draugiem un inbox auditorija ir laba lieta, tikai, ja atņemam nepilngadīgos un neaktīvos, tad šī datu bāze vairs nav tik milzīga. Ko līdz 100 tūkstoši abonentu, ja e-pasts netiek atvērts vai banneris principā ignorēts. Ne jau auditorijas kvantitāte nosaka rezultātu, bet kvalitāte.
Jābūt svaigām pieejām un atraktīviem risinājumiem, citādi nekāda milzu informatīvā resursa izmantošana nepalīdzēs ilgtermiņā.
Nebūsim tik nīgri! ;)
Paldies par pozitīvisma dzirksti! :)
AtbildētDzēstMan šķiet sākotnējais raksts ir vietā. Lasot komentārus portālos par uzņēmumu nespēju vienu vai otru akciju izpildīt "jo šodien daudz nāca ar kuponiem" liek domāt, ka ne visi ir pārdomājuši kā nodrošinās kvalitatīvu servisu pie liela klientu pieplūduma.
AtbildētDzēstKonkurence ir laba lieta. Lai visi pamēģina un gan jau tirgus pasargās tos labākos!
Es arī esmu saskāries ar dažu uzņēmēju vaimanām par pārāk lielo pieplūdumu. Ieteiktu precīzāk izvērtēt savas iespējas (ir taču maksimālā pirkuma opcija) nevis akli paklausīt pelnīt kārajiem vietņu konsultantiem.
AtbildētDzēstUn kas, lūdzu, ir šī lapa, tb, jautājums - kāda profila mārketings?
AtbildētDzēsthttp://www.zizu.lv/
Tas tā kā jautājums man? :)
AtbildētDzēstKolektīvo iepirkšanās portālu lauciņš papildinās un šeku reku http://www.dyl.lv ir pievienojies jau esošajam bariņam
Šodien ieraugam, ka Zizu ir kolektīvās iepirkšanās profila pārstāvis. Vēl viens, ja kas!
AtbildētDzēst(Atbilde anonīmajam komentētājam)
O!cenas (http://www.ocenas.lv ) – ir visi kolektīvo iepirkumu piedāvājumi vienā vietā!
AtbildētDzēstLietotāju ērtībai vietnē ir iespēja pārlūkot piedāvājumus pēc pamatkategorijām: Skaistums un veselība , Restorāni, kafejnīcas, bāri , Izklaide un atpūta , Sports un aktīvā atpūta , Apmācība un māksla
Smieklīgākais jau ir šo vietņu piedāvājums. Pamatā tie ir pakalpojumi, tūrisms, un visādas blēņas no sērijas - nofotogrāfēsim tavu auru, pazīlēsim, pamasēsim, dezinficēsim kondicionieri... Respektīvi - tās nav Lietas. Lietas cenu es varu ierakstīt meklētājā, atrast viņas reālo tirgus cenu un palasīt apskatus vai salīdzinājumus, lai noskaidrotu kāda ir kvalitāte. Ar pakalpojumiem tiešām ir viens vienīgs šmugulis - daudzos gadijumos ir uzrādītas sipri piepaceltas sākotnējās cenas, lai atlaide izskatītos ievērojamāka vai arī samazināta pakalpojuma kvalitāte vai kvantitāte, salīdzinot ar to kāda bija pirms akcijas. Vienīgie, kas neblēdās ir tiešām ekskluzīvu pakalpojumu snedzēji, jo viņu uzcenojums tāpat ir milzīgs un ja viņi dod kaut ko par pašizmaksu - mazāk viņiem nepaliks, tiesa viņi arī vismazāk vinnē no šim akcijām, jo tādu pakalpojumu noietu ar reklāmu šādās vietnēs nepacelt. Viņi trāpa nepareizajā auditorijā un drīzāk sev skādē. Tie kas pērk ekskluzīvu - negrib ka vēl 50 plebeji dabū to pašu par puscenu.
AtbildētDzēstManuprāt tieši tas, ka šādās vietnēs praktiski netiek piedāvātas parastas preces - jau liecina, ka pamatu pamatos tas ir šmugulis un reklāmas platsdarms nevis iespēja iegādāties kaut ko tiešām lētāk. Precei nevar tik nekaunīgi norādīt lielu cenu pirms atlaides.
Pārāk liela ir atšķirība starp to ko piedāvāja oranžā portāla Alabama un ko piedavā Perkamkopa.lv Tad kad Perkamkopa.lv piedāvās to klāstu ko savulaik piedāvāja Alabama - tad šis bizness būs sevi attaisnojis. Pretējā gadijumā viņš ieņems ļoti šauru nišu tirgū vai ņemot vērā latvijas mērogu un pirktspēju - izbeigsies.
manuprat www.ocenas.lv ir viens no ertakajiem portaliem atlaizu kuponu parlukosanai! Loti atri varu atrast vajadzigu piedavajumu…
AtbildētDzēst