trešdiena, 2011. gada 9. marts

Pētījums par airBaltic un Lufthansa krīzes komunikācijas veiksmīgumu Islandes vulkāna izvirduma laikā

No 14. līdz 16. martam Heinrich Heine Disseldorfas Universitātē notiks konference, kuras laikā tiks prezentēti dažādi pētījumi par komunikāciju online. Tajā tiks pārstāvēta arī Latvija, jo Jyvaskyla Universitātes doktorante Baiba Ābelniece kopā ar studenti no Leipcigas Universitātes Anne Linke prezentēs pētījumu, kurā salīdzināts divu aviokompāniju - aiBaltic un Lufthansa - krīzes komunikācijas veiksmīgums Islandes vulkāna izvirduma laikā. Pētīta ir abu aviokompāniju darbība sociālajos medijos, kas mūsdienās nereti kļūst par vienu no operatīvākajiem ziņu iegūšanas veidiem.

Pagājušā gada vulkāna izvirdums, kas izraisīja pamatīgu haosu gaisa satiksmē, bija īstens pārbaudījums aviokompāniju darbiniekiem, kas atbildīgi par komunikāciju. Pētījumā atklāts, ka aviokompānija Lufthansa veiksmīgi likusi lietā gadiem ilgo pieredzi komunikācijā sociālajos medijos, tādējādi veidojot sekmīgu dialogu. Savukārt, airBaltic centieni to darīt bieži vien apstājušies pie nespējas adekvāti reaģēt uz klientu jautājumiem. Taču labā ziņa ir tā, ka progress ir redzams krīzes laikā - veiksmīgi ir reaģēts uz kļūdām un turpmākajā komunikācijā tās vairs nav pieļautas. Tāpēc no pasīvas reaģējošas pozīcijas krīzes laikā airBaltic izaudzis līdz aktīvai komunikācijai. Pērtījumā atrodama arī atsauce uz airBaltic, kur uzsvērts, ka sociālie mediji krīzes komunikācijā ir lietoti pirmo reizi.

Pētījuma prezentācija atrodama šeit. Īpaši tā ir noderīga uzņēmumu darbiniekiem, kas interesējas un domā par to, kā būs jāreaģē krīzes gadījumā.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru