trešdiena, 2014. gada 3. septembris

Latvijas labums vai stratēģijas trūkums?

Par to, ka latvieši viens ar otru nevar sadzīvot, tautā klīst dažādi joki. Un katrā jokā ir daļa joka. Prātā nāk dažādas situācijas, kad latviešu nespēj apsēsties pie viena galda. Un rezultāts - katrs nolemj taisīt savu. Uzņēmumu, zīmolu, stratēģiju - tās jau ir detaļas. Piemēram, ņemšanās ap Latvijas tēlu. Visādas kampaņas - dziedošā tauta, lēnās izbaudīšanas valsts, dzīvā Rīga u.tml. Galu galā rezultāts ir izķēzīts Eiropas Kultūras galvaspilsētas statuss, nespējot atrast vienu uzņēmumu, kas būtu gatavs izveidot reklāmu par pilsētu/valsti tā, lai citi neiebilstu. 

Pagājušajā nedēļā prezentētā Latvijas Labuma kampaņa, kas ienāca ar skaļu pompu, bet jau pēc nedēļas apklusa, liecina par tieši to pašu. Es, godīgi sakot, vairs nezinu, ko man pirkt. Kas ir īstais Latvijas produkts? Man piedāvā vienu īstāku par otru. Paskatieties paši:

 "Šī nav īstermiņa kampaņa. Tā ir ilgtermiņa domāšana. Par to, kā ar mazām ikdienas izvēlēm šodien, uzlabot savu un Latvijas ikdienu rīt. Katrreiz, izvēloties produktu no ārzemēm, mēs aizsūtām cilvēku prom no Latvijas. Tāpēc atstāj svešos produktus plauktā un savējos cilvēkus mājās!" Zīmola radītāji - Latvijas uzņēmumi un dažādas federācijas, asociācijas, organizācijas. 

 - "Preču zīme “Latvijas Produkts” izveidota, lai piešķirtu Latvijā ražotiem produktiem kvalitātes zīmi, tādējādi veicinot produktu un uzņēmumu atpazīstamību, apliecinot to kvalitāti un pastarpināti veicinot vietējās produkcijas pārdošanas apjomus Latvijā. Izvēloties Latvijas Produktu pircējiem būs iespēja atbalstīt vietējo ražotāju, veicināt ekonomikas izaugsmi un nodrošināt savu ģimeni ar kvalitatīvu un pārbaudītu vērtību – vietējiem produktiem." Programma “Latvijas zīmoli” tapusi sadarbība ar Latvijas Uzņēmējdarbības Attīstības centru (LUAC). Iepriekšējā kompānija jaunajā zīmolā nav ņēmusi savā bariņā šo centru. 

"Biroja „Dabīgs Produkts” galvenais mērķis ir veicināt dabīgu produktu patēriņu Latvijā, informēt sabiedrību par iespējām un nepieciešamību izvēlēties savā uzturā lietot dabīgus produktus, kas nesatur sintētiskas un mākslīgas izcelsmes vielas un kuru lietošana uzturā neatstāj negatīvu ietekmi uz veselību. “Dabīgs Produkts” rada skaidrus un saprotamus noteikumus un dod iespēju pircējiem būt pārliecinātiem, ka marķētais produkts ir noteiktiem dabiskuma kritērijiem atbilstošs." Autors tas pats Latvijas Uzņēmējdarbības Attīstības centrs (LUAC). 

 "Nacionālā pārtikas kvalitātes shēma (NPKS) apvieno uzņēmumus un to ražoto produkciju, kas atbilst noteiktām kvalitātes prasībām un 75% no produkta ražošanā izmantotajām izejvielām ir iegūtas vienā ES dalībvalstī vai reģionā, kas shēmas norādē minēta kā izcelsmes valsts vai reģions. Latvijā NPKS produktus patērētāji var atpazīt pēc norādes Kvalitatīvs produkts (Zaļā karotīte) produktu marķējumā." Autors - Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācija. 

 "Preču zīme “Latvijas Ekoprodukts” pieder biedrībai ” Latvijas Bioloģiskās lauksaimniecības asociācija” (LBLA). Preču zīme ir piereģistrēta Latvijas Republikas patenta valdē. Par preču zīmes lietotāju var kļūt bioloģiskās lauku saimniecības un uzņēmumi, kuriem ir izdots sertifikāts par atbilstību bioloģiskās lauksaimniecības prasībām."

Es patiešām nesaprotu, kāpēc, piemēram, Latvijas labuma kampaņas organizētāji nevarēja paņemt vienu eksistējošu, stabilu, atpazīstamu un pozitīvu zīmolu un attīstīt to tālāk? Kāpēc ir jāiegulda nauda jauna zīmola radīšanā?

5 komentāri:

  1. Katrs vēlas naudiņu par savas simbolikas izmantošanas tiesībām?

    AtbildētDzēst
  2. Latvijas Produkts ir Latvijas Labuma atbalstītāji.

    AtbildētDzēst
  3. Nezinu par to naudiņu par simbolikas izmantošanu. Droši vien to ir vērts papētīt, jo kaut kāda procedūra jāiziet, lai simboliku dabūtu.
    Latvijas Produkta zīmola autors ir Latvijas Uzņēmējdarbības Attīstības centrs. Vismaz tā vēsta mājas lapā atrodamā informācija. Šis centrs nav pie Latvijas Labuma projekta atbalstītājiem. Līdz ar to secinu, ka sadarbība nenotiek...

    AtbildētDzēst
  4. Vēl viens labs raksts par tēmu http://www.la.lv/atpazisti-vietejo/

    AtbildētDzēst
  5. Paldies, ļoti labs raksts un vēl viens skatupunkts. Nevelk mūsu mazie uzņēmumi. Ne tikai ražotāji. Arī tūrisma uzņēmumi, piemēram. To sarakstu varētu turpināt un uzbūvēt diezgan garu. Diemžēl.

    AtbildētDzēst