otrdiena, 2014. gada 16. septembris

NORVIK bankas jaunais zīmols

NORVIK banka nule nākusi klajā ar jaunu zīmolu. Mēs Latvijā esam pārdzīvojuši daudz zīmola izmaiņu banku nozarē:
- Hansabanka kļuva par Swedbank
- Unibanka par SEB
- Parex sadalījās un kļuva par Citadeli un Revertu.

Klāt jauna lappaspuse. NORVIK banka maina zīmolu. Tas acīmredzot ir noticis īpašnieka maiņas dēļ. Dienas Bizness ziņo, ka 2013. gada beigās "Iegādājoties AS Norvik banka akcijas 50% plus 1 akcijas apmērā, par bankas vairākuma akcionāru un stratēģisko investoru kļuvis Londonas investīciju fonda G2 Capital Partners vadošais partneris Grigorijs Guseļņikovs". Tajā pat rakstā ir minēts, ka "3 gados banka ir ieplānojusi kļūt par nr.1 banku jaunievedumu, klientu apkalpošanas un filiāļu skaita jomā, pēc klientu skaita varētu kļūt par piekto lielāko banku. Banka neplāno agresīvi palielināt aktīvu apjomu, tādēļ pēc aktīvu apjoma plāno ierindoties 10. vietā."

Par logo man ir diezgan maz komentāru. Jaunais (labajā pusē) ir kļuvis modernāks. Ir uzsvērta piederība Skandināvijai, konkrēti Islandei, no kurienes ir viens no nozīmīgākajiem bankas akcionāriem uzņēmums "Straumborg ehf". Domāju, ka šī nianse lieti noder arī uzticamības veicināšanai. 

 

Plāni, kas savulaik izklāstīti Dienas Biznesam (links augstāk), ir ambiciozi. Jāatzīst, ka to sasniegšana būs ļoti smaga, jo banku nozares līderi šobrīd daudzējādā ziņā ir priekšā šai bankai. Lielajiem spēlētājiem ir spēcīgas mārketinga un komunikācijas komandas, kas negrasās atkāpties no savām iegūtajām pozīcijām. Jāatzīst, ka ar tādu komunikāciju, kāda tā ir pašlaik, NORVIK bankai nav cerību iekarot sevis definēto "nr.1 pozīciju banku jaunievedumu jomā". Pašlaik nav neviena jaunieveduma. Ja vien par to nevar uzskatīt neizpratni par komunikācijas kanāliem. Kamēr lielās bankas sociālos tīklus izmanto ātrai un operatīvai saziņai ar klientiem, NORVIK savā Twiter kontā slikti tulko trijās valodās internetā atrastu un ar banku nozari saistītu rakstu nosaukumus:


Neiepriecina arī mājas lapa internetā, Šur tur mājas lapu dizainā ir manīta Windows 8 operētājsistēmas izskata izmantošana. Neapšaubāmi tas liecina par oriģināla veiksmīgumu, bet līdziniekiem nav iespēja paspīdēt ar oriģinalitāti. Tā arī šajā gadījumā, kaut gan jāatzīst, ka pārskatāmība un lapas lietošanas ērtums ir labs:

 

Windows 8:

Noslēgumā NORVIK bankas jaunā zīmola videoklips. Es sevi patiešām piespiedu to noskatīties līdz galam, jo tajā nav nekā interesanta. Priecāšos, ja Jums ir citas domas un tās paudīsiet šeit. Rezumējums - bankas uzstādītie mērķi pašlaik neizskatās reāli sasniedzami.

11 comments:

  1. Kaut kā tevī par daudz pesimisma. Mājaslapas ideja nemaz nav peļama, vien izpildījums ir ļoti ļoti paviršs un neprofesionāls. Dizaina maiņa gan, cik noprotu, ir notikusi kaut kad tagad, jo vēl nebiju pamanījis. Dikti interesanti būtu ieiet kādā no filiālēm, lai apskatītos, kā tur tas viss izskatās. Pilnīgi žēl, ka pirms tam šajā bankā ne reizi nebiju bijis un nespēšu salīdzināt.
    Kas attiecās uz komunikāciju sociālajos tīklos, tad, cik redzams no bankas produktiem, viņi specializējas starptautisku darījumu apkalpošanā un finanšu instrumentu tirgū un citi četru burtu savienojumi, kas parastam cilvēkam neko īpašu neizsaka. Stipri šaubos, ka viņus patiesi interesē kaut kāds vidējas aritmētiskais latviešu hipsteris no horsburgera.

    AtbildētDzēst
  2. Tavs komentārs arī nav baigi pozitīvs :D Jā, dizaina maiņas video ir publicēts pirms nedēļas. Pieļauju, ka lielās lietas vēl ir procesā. Arī es nekad šīs bankas filiālē neesmu bijusi un pakalpojumus neesmu izmantojusi.
    Par sociālajiem tīkliem - stratēģija lai paliek katra paša ziņā, bet tiešais tulkojums 3 valodās bez jebkādas izpratnes un vārda "bankings" lietošana vispār neliecina par kompetenci finanšu lietās :)

    AtbildētDzēst
  3. ļoti ceru, ka būs par vienu labu banku vairāk Latvijā. Norvik banka ir viena no bankām, kas ir izdzīvojusi Latvijā, tas jau vien būtu apsveicami. Jaunās inovācijas, ko banka šobrīd ievieš ir tikai sākums. Domāju ka šeit vēl viss ir priekšā un tikai uz augšu. Zīmolu maiņa nav nekāds Pārdzīvojums, kā tas tiek traktēts augstāk rakstā, gan Hansabankai, gan Unibankai zīmola maiņa ir nākusi par labu. Vispār mainīt zīmolu nav nekas slikts, tas ir viens no ieročiem, kā pagarināt, tā saucamo uzņēmuma "Dzīves ciklu".

    AtbildētDzēst
  4. Kas ir laba banka? :) Kādas inovācijas šobrīd ievieš Norvik banka? Rakstā nav neviena vārda par to, ka zīmola maiņa ir kaut kas slikts. Tas ir dabīgs process, kam ilgdzīvojošie uzņēmumi agri vai vēlu iet cauri. Jautājums ir tikai par kvalitāti. Un ar to, kas šobrīd ir publiski redzams, ir skaidrs, ka Norvik banka vismaz pagaidām komunikācijas kvalitātes ziņā nevar konkurēt ar tirgus līderiem.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Kas ir roumings? Kaut kas līdzīgs bankingam? :) Lūk te ir tā galvenā problēma, kas ir arī stāsts par Tviteri. Gudrus vārdus sarakstīt nav liela māksla. Liela māksla ir gudros terminus pasniegt katram cilvēkam saprotami. Un, ja es galvenajā tekstā par pakalpojumu jau nesaprotu divus vārdus, tad tālāk es nelasīšu. Man jau nekas - banka zaudē klientus ;)

      Dzēst
  5. Ieva, viens arī ir skaidrs, Tavs viedoklis ir kolosāli subjektīvs un spriežot pēc bloga apmeklētāju skaita, arī neinteresants..
    veiksmes profesionālā izaugsme & dzīvē kā tādā, jo kā māca gudri vīri/sievas - pozitīvais vairo skaistumu!

    AtbildētDzēst
  6. Jā, bloga formāts paredz, ka tas ir subjektīvs viedoklis. Par apmeklētāju skaitu spriedīsim novembrī, kad būs publicēts jaunais Gemius blogu tops. Pašlaik saskaņā ar Google Analytics datiem apmeklējums ir gana pieklājīgs ;) Paldies par veiksmes vēlējumiem. Tiešām ceru, ka Latvijā būs aizvien vairāk pozitīva mārketinga piemēru, par ko rakstīt ;)
    P.S. Kāpēc rakstāt anonīmi? Kauns parakstīties ar savu vārdu? :)

    AtbildētDzēst
  7. Ieva, piedod, bet ar katru ierakstu ar vien sliktāk un sliktāk. Piespiesties noskatīties video, tev vajadzēja tāpēc, ka, visticamāk, nesaprati par ko iet runa.

    Un nezināt, kas ir roamings.... kauns.

    P.S.
    Anonīmi, jo kauns saistīt savu vārdu ar šo blogu

    AtbildētDzēst
  8. Un vēl nedaudz - paskatoties lapu uzņēmumam, kurā esi mārketinga vadītāja, paliek smieklīgi tavi komentāri par jebkuru citu lapu. Nekas personisks, nepārproti. Tikai klasiskā slimība - citu acī skabargu redz, savā baļķi ne.

    AtbildētDzēst
  9. Te laikam vietā būs teiciens, ka gudrākais paklusē ;) Lai veicas ;)

    AtbildētDzēst
  10. Tam, ka Latvijā cilvēki ekonomē uz tekstu rakstītājiem, nerunājot nemaz par korektoriem, es gan tev pilnībā piekrītu. Labi, katram tvitera ierakstam neņemsi korektoru darbā, bet mājaslapas tekstus gan varēja iztulkot un pārlasīt profesionāli valodnieki.

    AtbildētDzēst