otrdiena, 2015. gada 24. februāris

Mārketinga tendences - globāls pētījums 2015

Komunikācijas grupa Idea Group nule prezentēja globālu pētījumu par to, kurp virzās mūsdienu sabiedrība un ar ko šādā pasaulē ir jārēķinās mārketinga nozarē strādājošajiem. Pētījuma prezentācija bija interesanta un deva iespēju redzēt kopsakarību - kā šie apkārt notiekošie procesi ietekmē dažādus zīmolus un uzņēmumus. Prezentācijā tika apskatītas svarīgākās tendences. Centos atzīmēt visas un šeit pielikt klāt vēl arī savus komentārus:

1) "self everything" jeb visa pasaule ap mani. Selfijbildes un to publicēšana sociālajos tīklos, "iečekošanās" (Foursquare), sporta aktivitāšu ierakstīšana (Endomondo) - tas viss raksturo mūs. Mēs gribam parādīt, kādi esam. Turklāt gribam to demonstrēt publiski. Tas jāņem vērā arī zīmoliem, veidojot savas kampaņas, kurā ir vēlme panākt interesentu līdzdalību.



2) vidusšķiras pārdefinēšanās. Vidusšķira palielinās kvantitatīvi. Pieaug mājsaimniecību izdevumi un tas savukārt nozīmē, ka samazinās pirktspēja. Eksperti uzskata, ka mārketinga uzdevums ir piedāvāt kvalitatīvu jeb "premium" produktu par pieņemamu cenu. Šeit, protams, būtu jāanalizē dažādas produktu kategorijas un katrā rezultāti būtu citādāki. Tomēr es domāju, ka tas nav vienīgais risinājums. Un lielisks piemērs tam ir Apple - unikāls produkts, kura dēļ cilvēki ir gatavi atteikties no daudz kā, lai tikai viņu rīcībā būtu kāds Apple "gadžets". Līdz ar to es gribētu piebilst, ka palielinās konkurence starp zīmoliem un visvairāk vidusšķiras patērētāju iegūs tas, kas spēs pierādīt, kāpēc klientam būtu jāmaksā tāda cena tieši par šo produktu.

3) interneta radikalizācija. Iespēja publicēt savus sasniegumus ir radījusi sāncensību un vēlmi citiem publicēt kaut ko, kas pārsniedz iepriekšējos sasniegumus. Notiek nemitīga cīņa par klikšķiem! Veiksmīgie piemēri uzstāda augstu latiņu. Dažkārt tie ir zīmoli, dažkārt vienkāršu cilvēku video, kas sasniedz neiedomājami daudz skatījumu. Un veiksmes formula nav skaidra nevienam. Viens no skatītākajiem 2014. gada video ar 132 miljardiem skatījumu Youtube. Arī man nav skaidrs, kāpēc :)



4) droša un veselīga pārtika. Šī tendence ziņo, ka vissmagāk klājas pārtikas nozarei. Pieaug cilvēku zināšanas par veselīgu pārtiku, pieaug spekulācijas. Pieaug tēriņi par veselības aprūpi, līdz ar to cilvēki ir ieinteresēti meklēt iemeslus, kā veselību uzlabot vai vienkārši to tik daudz nebojāt. Vienu brīdi veikalā nopērkamajai pārtikai pieauga pārdošanas apjomi, kad nosaukumam tika pievienots vēl viens trīsburtu vārds "eko". Uz kādu brīdi bij miers līdz izrādījās, ka visi nav eko. Pārtikas nozarei nācās domāt ko jaunu. Eksperti paredz, ka vainīgo meklēšana un tiekšanās pēc arvien dabīgākas pārtikas turpināsies.

5) draugs vs ienaidnieks. Mūslaikos tehnoloģiju ietekmē viss mainās tik strauji, ka tas, kurš bijis draugs un palīgs, vienā brīdī kļūst par Tavu ienaidnieki. Piemēram, banka, kas ir ikdienas sabiedrotais. Viss labi, līdz vienam brīdim, kad interneta neģēļu radītais tehnoloģiskais risinājums palīdz Tev atklāt savas paroles un iztīrīt Tavu bankas kontu bez Tavas piekrišanas. Eksperti norāda, ka cilvēkiem zūd uzticība uzņēmumiem un aizvien vairāk viņu prātos nostiprinās izpratne, ka uzņēmumu vienīgais mērķis ir peļņa un labuma gūšana sev.

6) girl power jeb feminisma noriets. Sievietes arvien vairāk vadošos amatos. Pieaugoša uzmanība vardarbībai ģimenē un citām sievietei aktuālām tēmām. "Mājsaimnieces" termina izzušana, kas pat tipiski vīrišķīgiem zīmoliem automātiski nozīmē pārorientēšanos arī uz sieviešu auditoriju. Kaut nedaudz, bet tomēr arī sievietes palīdz vīrietim pieņemt vīrišķīgus lēmumus. Eksperti uzskata, ka līdz ar to aktuāla kļūs jaunu pieeju meklēšana un jaunu piedāvājumu radīšana tieši vīriešu auditorijai.


7) tendence drošību, esot pilsētā, līdzsvarot ar dabu. Aktuāli kļūst pārgājieni, piedzīvojumu parki un citas aktivitātes dabā un svaigā gaisā. Samazinās vajadzība pēc tāliem un dārgiem ceļojumiem, savukārt aktuālāka kļūst apkārtējās teritorijas izzināšana un māju sajūtas uzturēšana. Arī fiziskā māja kļūst svarīga. Un zīmoliem jācenšas būt tur, būt tuvāk. Būt tuvāk tur, kur ir cilvēks un viņa interese.

8) mazais bizness - aktuāli un stilīgi. Kāpēc strādāt kādam, ja varu pelnīt pats sev? Notikumi pasaulē rāda, ka pat darbs lielajos uzņēmumos rada tikai šķietamu stabilitātes sajūtu, Darbojoties nelielā savā uzņēmumā, cilvēks pats var kontrolēt lietas un ietekmēt procesus. Turklāt tas sasaucas ar iepriekšējo punktu - vēlmi būt mājās. Personalizācija un CRM sistēmas kļūs aizvien aktuālākas.  

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru