trešdiena, 2016. gada 24. februāris

Politiskās partijas komunikācija digitālajos medijos - Norvēģijas Zaļās partijas piemērs

Oslo viena pasākuma ietvaros man bija iespēja noklausīties stāstu par to, kā Norvēģijas Zaļā partija pirms iepriekšējām pašvaldību vēlēšanām 2015. gadā ar sociālo tīklu starpniecību gan veiksmīgi atlasīja kandidātus, kas startēja vēlēšanās no šīs partijas saraksta, gan savāca nepieciešamās finanses. Stāstu stāstīja partijas digitālās komunikācijas vadītāja Laurie MacGregor. Zaļā partija Norvēģijā var lepoties gan ar lielāko vēlētāju atbalsta pieaugumu (+3,4%), kas tomēr vēl iespēju tikt pie varas, gan ar vienu no pārdomātākajām pirmsvēlēšanu digitālās komunikācijas stratēģijām.

Partijas vēlēšanu kampaņa bija sadalīta vairākās daļās. Sākotnēji uzsvars tika likts uz jaunu biedru piesaistīšanu. Mājas lapā bija interaktīva karte, kurā katrs jaunapgūtais reģions iekrāsojās. Bija arī iespēja ziedot. Pēc katra ziedojuma saņemšanas ziedotāja e-pastā iekrita ziņa ar aicinājumu kļūt par biedru. Šeit jāpiebilst, ka Zaļā partija Norvēģijā pārtiek tikai no vēlētāju ziedojumiem. Lielo ziedotāju viņiem nav, un tos viņi arī nevēlas, lai saglabātu savu neatkarību. Faktiski pirmais priekšvēlēšanu kārtas uzdevums bija šāds:
You have to find 7 people in every municipallity to vote for by people that don't know each other and thus people they should wote for. And I had to make people decide on donation in 2 minutes. Otherwise he leaves and doesn't come back.
/Laurie MacGregor/
Pēc tam, jau tuvojoties vēlēšanām, katrs reģions tika pie savas mājas lapas, jo stratēģija "komunicēt ar potenciālajiem partijas biedriem" mainījās uz "komunicēt ar potenciālajiem vēlētājiem". Kopumā tika izveidotas 360 mājas lapas ar saturu, kas piemērots un piesaistīts katram reģionam. Arī šobrīd mājas lapā ir redzama vēršanās pie potenciālā vēlētāja - kāds no konkrētā reģiona tika izvēlēts kā seja. 

Laurie arī atzina, ka Facebook ir pilnībā mainījis reklāmas tirgus spēles noteikumus. Viņa uzsvēra, ka partija izmantoja iespēju sasniegt ļoti specifiskas un nelielas auditorijas konkrētajā reģionā, piemēram, riteņbraucējus vai lauksaimniekus. Vēl interesanta lieta, kas attiecas uz ziedojumu vākšanu. Viņiem izdevies daudz vairāk ziedojumu savākt tad, kad tika publiski pateikts mērķis, piemēram, trūkst T-kreklu vai reklāmas brošūru. 

2 komentāri:

  1. Interesanti, kāda partija izmantos ko līdzīgu arī Latvijā, nākošajās vēlēšanās.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Es domāju par to, vai kāda vispār būs spējīga ko tādu veidot. Latvijā viss tomēr koncentrējas ap Rīgu un līderiem nevis maksimālu sabiedrības iesaistīšanu. Manuprāt, Latvijas politiskajai kultūrai vēl ir jāaug. Protams, gribētos ko tādu redzēt.

      Dzēst