Festivāla pēdējā dienā turpināja attīstīties tās domas, kas izskanēja jau iepriekš dažādu lektoru interpretācijās. Viena no vislabākajiem šo izskanējušo domu turpinātājiem bija Ivan Ponomariov, Baltkrievijas NEF \ TBWA kreatīvais direktors ar lekcija par to, kā atrast veidu, kā pārdot kreatīvajā ekonomikā:
Kamēr varēja kontrolēt medijus, varēja kontrolēt arī to, ko cilvēki domā. Tādējādi kampaņas veiksme bija iespējami lielā daudzumā pirkt reklāmas laukumus/laikus/kanālus. Taču, jo vairāk pirka un zīmols vai produkts kļuva redzamāks, jo auditorija mazāk sāka ticēt. Un likās, ka nav veiksmīgs reklāmas risinājums. Taču patiesībā patērētājiem vienkārši apnika.
Šobrīd laikā, kad drīz varēs nosūtīt īpašu tableti, lai nosūtītu ārstam savas taisnās zarnas bildi, un valdības līmenī tiek risināts jautājums, kādus dzērienus uzskatīt un kādus neuzskatīt par kaitīgiem, ir jāsāk domāt citādāk un jāmeklē citi risinājumi. Ivan uzskata, ka pašlaik ir aktuāli radīt zīmolu, kura vērtību nevar izmērīt pārdotajos gabalos. Tā vietā pamatā ir vērtība, kam apvalku veido kultūra, bet to pārdod eksistējoši ekonomikas risinājumi. Piemēru šim Ivan min nule kā izveidotu kampaņu, ko aģentūra pārdevusi klientam "Baltkrievijas Nafta". Tā ir kampaņa valsts līmenī, kad DUS tīkls aicina klientus ceļot pa valsti, piedaloties visādās ar klientu saistītās un nesaistītās aktivitātēs. "Tas, ko jādara kreatīvajām aģentūrām, ir jāpārdod klientam biznesa modelis," uzskata Ivan.
No šīs dienas atziņām vēl gribētos izcelt grāmatas "Goodvertising" autora Thomas Kolster uzstāšanos. Arī viņš papildināja iepriekšējos runātājus, jautājot - ja mēs vairs neticam reklāmai, tad kāpēc mēs to veidojam? Viņš uzskata, ka "storytelling" laiks ir beidzies, un tagad valda jauno ideju radīšanas laiks. Tādu ideju, kas risina nopietnas problēmas un mēģina panākt pozitīvas izmaiņas pasaulē.
Kolster ir tiešām iedvesmojošs un zinošs jomas eksperts!
AtbildētDzēst