svētdiena, 2016. gada 5. jūnijs

LIDL ienākšana Lietuvā izraisa masu neprātu

LIDL ienākšana Lietuvas tirgū man, ierindas latvietei, visticamāk paliktu nepamanīta. Par to, cik tas patiesībā notika interesanti, man pastāstīja mans kolēģis, kurš strādā mārketingā un ar interesi bija sekojis līdzi tam, kas tieši notiek. Šis bloga ieraksts ir atstāsts viņa stāstītajam. Ja kādam ir precīzāka informācija vai vēl kāds komentārs, laipni lūgti pievienot. 

LIDL par sevi Lietuvas pircējam lika manīt pirms dažiem gadiem, kad sākās jaunu veikalu būvniecība. Veikalus uzbūvēja, mājas iekonservēja un viss pieklusa. Pēc tam atkal sākās rosība - parādījās norādes uz veikala. Kolēģis stāsta, ka tās tika aizsegtas - it kā ir un it kā nav. Pēc tam ieveda veikalu aprīkojumu. Tajā pat laikā medijos esot parādījušās ziņas, ka LIDL pieņēmis darbā 300 cilvēkus, pēc tam jau, ka 600 cilvēkus. Un medijos tas tika diezgan aktīvi apspriests.

Kad ziņas par lielveikalu ķēdes darbību apstiprinājās, sākās milzīga reklāmas kampaņa. Kā teica mans kolēģis, ar dārgāko iespējamo publisko seju Lietuvā - bijušo basketbolistu Arvīdu Saboni - priekšgalā. Sabonis esot bijis visur - televīzijā, vidē, un diezgan loģiski, ka viņš kļuva par pirmo pircēju. 



Nākamie "pirmie pircēji" bija mediju pārstāvji, kas tika ielaisti veikalos vienu dienu pirms oficiālās atklāšanas. Un tad jau bija klāt arī tie, kas bija gatavi pavadīt nakti pie lielveikala, lai oficiālajā atvēršanas dienā tiktu iekšā pirmie. Es domāju, ka jaunā IPhone modeļa ienākšana Lietuvas tirgū diezin vai izpelnīsies tik lielu uzmanību... LIDL saviem uzticīgākajiem faniem iedeva deķīti un vēl dažus niekus ērtākai nakšņošanai.

Un tad sākās lielākā jautrība. Ar teksta tiešraidi vadošajā online medijā. Pavisam vienkārša lieta - tiek atvērti jauni veikali, bet sabiedrībā atmosfēra ir tiktāl nokaitēta, ka mediji to uzskata par galveno ziņu. Gribas atgādināt, ka tas ir vienkārši lielveikals, kur varēs nopirkt pārtiku un vēl dažus niekus... Tiesa gan, Lietuva ir arī slavena ar to, ka patiešām daudz cilvēku, īpaši no valsts dienvidu daļas, brauc iepirkties uz netālo Poliju. Un tas patiešām notiek masveidā un tāpēc, ka pārtika ir krietni lētāka. LIDL izdevās šo vietējā tirgus niansi izmantot sev par labu. Droši vien Delfi pārstāvji var pakomentēt, vai Latvijā vispār kādai ziņai ir bijuši tik daudz komentāri. Zemāk redzamajā ekrānšāviņā fiksēta situācija pēc pirmajām 12 stundām:

Ievērības cienīga ir arī Delfi fotogalerija no šī pasākuma, kur skaidri saredzama vecāka gada gājuma sieviešu cīņa par iepirkumu ratiņiem. 

Viennozīmīgi lieliski noorganizēta kampaņa no sākuma līdz beigām. Un viss joprojām turpinās. Ja pirms atvēršanas LIDL kontam iekš Facebook bija 25 000 sekotāju (krietni vairāk kā Latvijas RIMI un Maximai kopā ņemtiem), tad jau nākamajā dienā pēc atvēršanas sekotāju skaits pieauga līdz 30 000!

6 komentāri:

  1. Godīguma pēc jāpiemin, ka Maxima LT Facebook lapai ir 83k sekotāju

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Paldies, komentārs vietā. Es pat teiktu, ka tūlīt būs 84 000 sekotāju. Un LIDL pirmajās dienās ir sasniedzis tādu pašu sekotāju skaitu, kā ir RIMI Lietuvas lapai. Pilnīgam godīgumam jāsaka, ka lietuvieši vispār ir krietni aktīvāki sekotāji dažādām Facebook lapām.

      Dzēst
  2. Nesaprotu šādu masu hipnozi.. Man uz reklāmām ir pilnīgi "pajāt", uz vienas rokas pikstiem ir skaitāmi gadījumi, kad esmu kaut ko vispār pircis reklāmas iespaidā vai tāpēc, ka ir šķietami "lētāk". Širpotrebņiku masu histērija man nav saprotama. Protams, forši, ka atveras kaut kas jauns, personīgi man Latvijas RIMI un Maxima ar savu gadiem vienu un to pāsu piedāvājumu jau ir apnikuši līdz kliņķim.

    AtbildētDzēst
  3. Es domāju, ka uz katru no mums reklāma iedarbojas. Dažkārt īpaši piedomājam un tad, protams, neizvēlamies, taču neapzināti, uzskatu, ka iedarbojas uz visiem un aizmukt nav iespējams.

    AtbildētDzēst
  4. Sveiki I am lithuanian and I was in Lidl and formed big line of people but many products cheaper than Maxima, Rimi and other normal shoping centers. And I know one place in Klaipeda (is better for Kurzeme residents) there you can to shop cheaper in wholesale base there some products cheaper than in Lidl. S size 10 unit eggs cost 0.50eur, m size 0.70eur(in Lidl m size eggs 0.89eur) , dallmayr coffee 3.95eur 500g , coca-cola, sprite and fanta 1.07eur + 0.10eur deposite, blend-a-med 1eur. But is open from monday to friday from 8h to 15h and saturday from 9h to 13h. Located in Klaipeda between Ikea and Klaipeda bread bakery sandeliu street 56

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Thanks for sharing! Hopefully latvians will use this opportunity ;)

      Dzēst