pirmdiena, 2016. gada 13. jūnijs

Ieradumu spēka izmantošana zīmola prezentēšanā

Reklāmas aģentūras DDB Latvija ar apbrīnojamu regularitāti organizētās Čempionu brokastis atkal pulcēja bariņu interesentu un nozares profesionāļu. Šīs reizes tēma, ko es gribētu izcelt, ir dizaina domāšana. Uzstājās DDB Latvia dizaineris Matīss Zvaigzne. Tas, par ko ir dizaina domāšana, manuprāt, ir lieliski attēlots šajā bildē:


Nu var jau atslēgas caurumu automašīnā izvietot kaut vai jumtā, taču cik tas būs parocīgi, ērti un vai tas beigās nekļūs par šķērsli, lai šo auto iegādātos? Domāju, ka tas nozīmē - ar dizainu ir vērts riskēt tikai tad, ja organiski iespējams iekļaut lietotāja paradumus kādā jaunā ietvarā. Brutāli mainīt esošo sistēmu un cerēt, ka lietotājam tas patiks bez acīmredzama patikšanas iemesla - tas ir risks, par kura uzņemšanos atbildība jāizvērtē katram pašam. Un par to, vai tas atmaksājas, es neesmu ļoti pārliecināta. 

Lai saprastu, kā jūtas klients, vai to, kā viņa acīm izskatās dažādas situācijas, ir jāiejūtas klienta ādā. Tas lieliski izdevies Barclays bankai, kas ar speciāla apģērba un aprīkojuma palīdzību izzina, kā jūtas vecākās paaudzes klienti. Lielisks video mums visiem, lai aizdomātos:


Ikdienas dzīvē mēs esam dažādi. Ir svarīgi to apzināties, lai izveidotu produktu, kas ir piemērots attiecīgajai klientu grupai vai tieši otrādi - iespējami lielākas klientu grupas vajadzību apmierināšanai. Lielisks video šajā sakarā padevies Slack komandai:


Un kādai tad ir jābūt zīmola atbildei uz šo? Ne vienmēr vajag izdomāt jaunas lietas. Reizēm efektīvākais risinājums ir izmantot esošos paradumus, lai prezentētu savu produktu un radīto pozitīvu iespaidu. Un te viens piemērs:

6 komentāri: