svētdiena, 2016. gada 19. jūnijs

Šaubīgi vērtētais Labdaris.lv aicina uzņēmējus iesaistīties "unikālā Latvijas reklāmas projektā"

Iesaistīšanās dažādos labdarības projektos, ziedojumi vai cita veida palīdzība dažādās nelaimēs nonākušajiem izskan plaši. Īpaši nav jānopūlas, lai saņemtu publicitāti šādiem projektiem, jo cēli mērķi tiek novērtēti. Man šķiet, ka tie cēlākie gan ir tie, ar kuriem nedižojas, bet var jau būt, ka tā nav pareizā stratēģija. Atceramies, piemēram, uzņēmuma "Mikrotīkls" miljona ziedojumu Bērnu slimnīcai. Ja ne pati slimnīca, varbūt neviens nebūtu uzzinājis par šo cēlo darbu. Un visticamāk tāda bija arī uzņēmuma iecere - vienkārši izdarīt kaut ko labu. Lielākajā daļā gadījumu uzņēmumi ziedo un palīdz, un par to stāsta. Un šeit nav nekā nepareiza.

Kā jau minēju, publicitāti saņemt ir relatīvi viegli, ja runa ir par labdarību. Cilvēks ir emocionāla būtne, kam rūp līdzcilvēki, dzīvnieki un citi nelaimē nonākušie. Jau kādu laiku atpakaļ ir radušās aizdomas, ka kāds šo cilvēku vājību izmanto kā vērtīgu mārketinga rīku un būvē savu impēriju. Ja ne nopelna, tad pašfinansēties spēj. Runa ir par biedrību "Latvijas labdaru asociācija "Labdaris.lv"". Divas publikācijas par šo organizāciju jau bijušas. Raidījums "De Facto" cēla traci pagājušā gada nogalē stāstot, ka visi ziedojumi iekrīt kopējā katlā un nav iespējams pateikt, cik katram ir saziedots. Stāstu pavisam nesen turpināja raidījums "Nekā personīga", kas atkārtoti pauda aizdomas, ka ziedojumi nenonāk tur, kur tiem vajadzētu nonākt. Šajā raidījumā biedrības īpašnieks Aleksandrs Čistovs stāsta: "Šis holdings nodrošina sekojošo – pirmkārt, fonds var strādāt pilnībā bez administratīviem izdevumiem. (..) Administratīvo darbu nodrošina firmas, kas arī pieder man, bet tās strādā pilnībā bez peļņas. Absolūti. Mēs šīm firmām nemaksājam divreiz vairāk, ja mēs nolīgtu citu firmu juristu vai ko citu. Mēs šīm firmām maksājam tik daudz, cik liela ir šā cilvēka alga. Šī sistēma, ko esmu izgudrojis un radījis šo holdingu, tas ir legāls, likumīgs un maksimāli ekonomiski izdevīgs."

Es ne mirkli neapgalvoju, ka kāds šeit melo. Kā A. Čistovs arī norādīja TV sižetos, viņš ļoti labi pārzina likumdošanu. Un tieši pēc tā tas arī izskatās. Nekā pretlikumīga. Tieši otrādi - nevainojama likumu pārzināšana! Kāpēc es par to rakstu? Man nesen parādīja jaunu biedrības projektu - Latvijas Spārni, ko paši tā autori sauc par unikālu Latvijas reklāmas projektu. "Projekts paredz radīt prestižu sociālo zīmolu "Latvijas Spārni" un piedāvāt iespēju Latvijas uzņēmumiem izmantot to, lai radītu unikālu labvēlīgu sabiedrisko tēlu Latvijas iedzīvotāju acīs, kā arī celtu uzņēmuma prestižu darījumu partneru acīs." Atgādina "Latvijas produkta" vai "Zaļās karotītes" stāstu, taču kampaņa šajā gadījumā ir privāta iniciatīva:
"Lai piedalītos projektā "Latvijas Spārni", viss, kas ir nepieciešams Jūsu uzņēmumam, ir ik mēnesi ziedot 500 eiro mūsu projekta partnerim – labdarības fondam Labdaris.lv, kas ir viens no lielākajiem un atpazīstamākajiem fondiem Latvijā, kā arī apmaksāt reklāmas kampaņu 500 eiro apmērā mēnesī mūsu reklāmas aģentūrai."
1000 eur mēnesī, manuprāt, ir paliela summa. Gan jau drīzumā redzēsim, cik daudz uzņēmumu ir gatavi veikt nepieciešamās korekcijas mārketinga plānos, lai iesaistītos. Piebildīšu gan, ka projekta mājas lapā kļūdaini norādīta iespēja saņemt nodokļa atlaides 85% apmērā no ziedojuma. Šeit ir vērts atcerēties, ka atlaides iespējams saņemt tikai tad, ja uzņēmums strādā ar peļņu!!! Un droši vien arī jāpiebilst, ka gluži par Latvijas reklāmas projektu šo nevar nosaukt. Drīzāk uzņēmējiem ir iespēja reklamēties vietējā tirgū. Atgriezīšos pie tā, ko minēju sākumā - labdarība ir pateicīgs PR temats, tāpēc, cik no samaksas reklāmas aģentūrai patiešām tiks investēta reklāmā? Lai tas paliek retorisks jautājums.

2 komentāri: