otrdiena, 2016. gada 21. jūnijs

72% iedzīvotāju neapmierināti ar telemārketinga zvaniem no mobilajiem operatoriem. Operatori nesteidz apstāties.

Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija nule izplatījusi ziņu par pētījumu centra SKDS veikto aptauju. Tā uzrādījusi, ka 72% iedzīvotāju uzskata - ir jāierobežo mobilo sakaru operatoru prakse zvanīt citu operatoru klientiem ar mērķi pārliecināt viņus mainīt pašreizējo operatoru. 15% iedzīvotāju domā, ka šāda prakse nav jāierobežo, savukārt 13% par šo jautājumu nav noteikta viedokļa. Saskaņā ar aptaujas datiem, 85% aptaujāto iedzīvotāju pēdējā gada laikā no mobilo sakaru operatora, kura klienti viņi nav, ir saņēmuši zvanu ar mērķi pārliecināt mainīt viņu pašreizējo operatoru uz citu.

"Gan mūsu asociācijā saņemtās patērētāju sūdzības, gan aptaujas rezultāti norāda, ka mobilo sakaru operatoru telemārketinga aktivitātes nepieciešams regulēt, lai nodrošinātu patērētāju interešu aizsardzību un mazinātu negodīgas komercprakses iespējas," tā saka Tekla Žabova, Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācijas valdes priekšsēdētāja. Asociācija arī aicina mobilo sakaru operatorus izstrādāt pašregulācijas mehānismu, kas ietvertu labas prakses standartus un nodrošinātu patērētāju tiesību ievērošanu. 

Ko par šo visu domā paši mobilo sakaru operatori? No Tele2 atbildi tā arī nesaņēmu, bet BITE un LMT savu viedokli neliedza. SIA BITE Latvija sabiedrisko attiecību projektu vadītāja Anete Jansone uzsver, ka uzņēmums izmanto telemārketingu, taču dara to ne tikai tāpēc, lai piesaistītu citu uzņēmumu klientus, bet arī tādēļ, lai informētu jau esošus klientus par jauniem pakalpojumiem un iespējām. "Mūsu pieredze rāda, ka šis kanāls nes labus rezultātus, īpaši – sazinoties ar esošajiem klientiem. Viņiem ikdienā nepietiek laika regulāri apskatīt, vai pie operatora nav parādījies kāds jauns interesants piedāvājums. Tādēļ šādā veidā var ērti un vienkārši informēt klientus, uzreiz atbildēt uz jautājumiem un palīdzēt izvēlēties," stāsta A. Jansone.

LMT Sabiedrisko attiecību daļas vadītājs Valdis Jalinskis papildina teikto, norādot, ka telemārketings ir viens no labākajiem veidiem, kādā nepastarpināti izzināt konkrētā klienta vajadzības, lai piedāvātu piemērotāko pakalpojumu un vairotu klienta apmierinātību: "Tas ir būtisks, bet tomēr tikai viens no mārketinga un klientu apkalpošanas kanāliem. Jautājumi par tā izmantošanu ir aktuāli gan no klientu, gan komersantu, gan arī no tirgus uzraudzības viedokļa. Gan zvanītājiem, gan zvanu saņēmējiem vajadzētu apzināties savas tiesības un pienākumus."  

Konkrētus datus par to, cik procentu no jaunajiem klientiem ir iegūti, tieši izmantojot telemārketingu un cik daudz klientu no operatora gada laikā aiziet konkurentu telemārketinga aktivitāšu dēļ mobilo sakaru operatori nesniedza. V. Jalinskis saka: "Lielāko pieslēgumu skaita palielinājumu galvenokārt iegūstam no papildu pakalpojumu piedāvāšanas un ātrgaitas interneta tīkla paplašināšanas visā Latvijā. Salīdzinot ar vidējo Eiropas līmeni, klienti retāk maina operatoru. Tie, kas to dara, parasti ir vieni un tie paši klienti, tāpēc neredzam lielu ieguvumu no telemārketinga zvaniem citu operatoru klientiem."

Ja interesē plašāka saruna par šo tēmu, šeit Latvijas Radio diskusija: 

4 komentāri:

  1. Neko patīkamu tur neredzu. Regulāri zvani un muļķīgi jautājumi. Lielākie zvanītāji - viasat, bite manā gadījumā.

    AtbildētDzēst
  2. Manuprāt bieži šie zvanītāji tieši atvaira klientus...

    AtbildētDzēst
  3. Labi ir, ka aizliedza zvanīt konkurenta klientiem. Tomēr tie operātori ir viltīgi, izdomā citus veidus, kas it kā legāli, kā sasniegt savu konkurentu klientus ....

    AtbildētDzēst
  4. Un tagad šo zvanu ir vēl vairāk un zvana vēl visādi robota zvani, kas dara to pašu. Tas ir tik apnicīgi :(

    AtbildētDzēst