Ir jau tā, ka runas par krīzi ir apnicīgas. Protams, var pievērt acis, taču mārketinga jomā strādājošajiem acu pievēršana, manuprāt, nedrīkstētu būt pat apsvēršanas vērts jautājums. Tieši otrādi - acīm jābūt plaši vaļā, tāpēc arī es ar lielu interesi kāri ķeru informāciju par patērētāju uzvedības izmaiņām šobrīd, lai atbilstoši reaģētu. Šajā sakarā gribētos paturpināt tēmu, ko nesen jau iesāku.
Jeff Jarvis kādā no saviem bloga ierakstiem šābrīža situāciju pasaules ekonomikā nosauca par kaut ko vairāk kā tikai par krīzi vai recesiju. Viņš uzskata, ka pasaule piedzīvo ekonomikas sistēmas maiņu. Protams, viss pārējais arī mainās līdzi. Un es uzskatu, ka tieši patērētāju paradumi, kas tagad jau arī ir mainījušies, ir tie, kas norādīs virzienu, uz kurieni doties pakalpojumus un produktus piedāvājošiem uzņēmumiem. Nesen ienāca prātā līdzība - apzaļumošanas speciālisti tik ļoti nopūlas, lai likvidētu daudzās taciņas kādā zemes pleķītī, sasētu tur zālīti un uztaisītu jaunu daudz labāku taciņu. Un viņi tic, ka turpmāk visi staigās pa jauno taciņu. Bet cilvēki iemīda zālīti turpat, kur taciņas bija iepriekš. Viņi veido savus paradumus tā, kā viņiem ir ērtāk. Un ne jau tikai, izmīdot zālīti :)
Šeitan rodams raksts par novērojumiem attiecībā uz izmaiņām patērētāju izvēlē ASV. Jāatzīst, ka daudzi secinājumi pilnīgi noteikti varētu būt attiecināmi arī uz Latvijas tirgu: "Consumers have trimmed household budgets and postponed buying cars, major appliances and other big-ticket items. Yet they still are willing to shell out for small indulgences and goods that make life more comfortable at home, where they are spending more time. Recession shoppers also are drawn to items that make them feel safe, both personally and financially. (..) There's a general tendency to trade down, according to Leo J. Shapiro & Associates, a consulting firm in Chicago. That means eating dinner at the kitchen table instead of restaurants, buying used cars and shopping at do-it-yourself auto parts stores. It means spending less on clothes." Savukārt vairāk cilvēki pērk saldumus, prezervatīvus, ieročus un pretvēdersāpju zāles. Vēlme lietot alkoholiskos dzērienus ir saglabājusies iepriekšējā līmenī :)
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru