Stenfordas biznesa skola nule publicējusi pārskatu par cēloņu mārketingu (cause marketing). Latvijā tas gan vēl nav populārs, bet, iespējams, uzņēmumi varētu uzķert vērtību, kas būtu lieliska pievienotā vērtība produktam vai zīmolam. Cēloņu mārketings pazīstams arī ar nosaukumu consumption philanthropy: "Also known in the business world as cause-related marketing or cause marketing, consumption philanthropy pairs the support of a charitable cause with the purchase or promotion of a service or product." Piemērs šim terminam - no katra iegādātā ikdienas uzturā nepieciešamā produkta, piemēram, maizes, tā ražotājs dažus santīmus ziedo kādam ēlam labdarības mērķim.
Pārskata autori kā galvenos uzņēmuma ieguvumus min šādus faktorus: "Many corporations that sign on for cause-marketing campaigns enjoy higher sales and wider publicity for their products and services, improve their image with consumers, expand their markets, and boost employee morale." Uzņēmumi apzinās šī pircēju piesaistīšanas vērtību. Par to liecina dati par finanšu resursiem, ko uzņēmumi gatavi ieguldīt šādās kampaņās: "Cause marketing expenditures went from almost zero in 1983 to an estimated $1.3 billion in 2006, according to IEG Inc., a Chicago-based firm that tracks cause-related activities in the United States. A 2004 Cone/Roper report found that 86 percent of American respondents were "very or somewhat likely to switch from one brand to another that is about the same in price and quality, if the other brand is associated with a cause." Iespējams, tam ir nākotne arī Latvijā.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru