Mani šodien nodarbina jautājums par to, vai ir iespējams izskaust ambush marketing (AM) un vai tas ir vajadzīgs?
Ambush marketing latviski varētu nosaukt par nokrūmu tirgzinību. AM būtība ir tāda, ka brendi, kas nemaksā pasākumos sponsornaudu (piemēram, sporta pasākumi), tāpat pamanās ielīst pasākumā un reklamēties. Tā sacīt, izlec no krūmiem - voila! - un taisa ap sevi burziņu.
Piemēram, nesen atklātajā MONSTERparkā (Baltijas lielākais iekštelpu skeitparks) afterpārtijā ciemos ieradās Tele2 lācītis. No vienas puses - smieklīgi, fun un lai jau viņš tur grozās. No otras - a ja nu, piemēram, LMT būtu iedevis naudu organizēšanai? Sanāktu nesmuki un organizatori tiek nostādīti nepatīkamā situācijā.
OK, tādu lāci viegli noķert un aiz ausīm izmest no pasākuma, bet ir jau arī citi veidi, piemēram, šāds:
Jau tagad 2011. gada regbija pasaules kausa un 2015. gada kriketa pasaules kausa organizatori strādā pie normatīvu izstrādes, lai izvairītos no AM. Tomēr es neticu, ka tas palīdzēs novērst uzbrukumus no krūmiem. AM apkarošanas normatīvi tikai palielina izaicinājumu un gandarījuma prieku tādiem reklāmistiem kā Gatis Mūrnieks.
Mani interesē, ko jūs domājat par ambush marketing? Tas ir forši? Ētiski? Vajadzīgi?
Ambush marketing vs Olympic spirit = big issue http://blogs.wsj.com/digits/2010/02/22/red-bull-verizon-tweets-run-afoul-of-olympics-rules/?mod=wsj_share_twitter
AtbildētDzēstTieši tā ziņa, starp citu, mani pamudināja uz šīm pārdomām :) Gan arī LV aktualizēsies līdzīgi jautājumi, tikai man ir aizdomas, ka letiņš pateiks - kas nav aizliegts, ir atļauts. Nospļausies un tāpat ielauzīsies svešā pasākumā.
AtbildētDzēstNo vienas puses, ja esmu tajā pusē, kas parazitē uz citu organizēta pasākuma, kāds noteikti nosmīnēs un pateiks - re, cik gudri ietaupīja savu budžetu. Bet no otras - ja esi pasākuma organizatoru pusē, tad motivēt sponsorus maksāt naudu kļūs arvien grūtāk. Kāpēc sponsorēt, ja publicitāti var dabūt citādāk? It kā gudri, bet tad rodas jautājums, kurš segs pasākumu izmaksas? Hmmm... Pirmais, kas nāk prātā - pasākuma apmeklētāji (mhm, noteikti ir vēl kādi 1000 kreatīvāki veidi, kā pasākumu atpelnīt, bet tos apspriedišu citreiz).
Varbūt būtu īstais laiks runāt arī par mārketinga ētiku event kontekstā, bet man nav ilūziju par vietējo darboņu, speciālistu, vadītāju un ekspertu attieksmi. Es vienkārši esmu par zaļu, lai nāktu klajā ar konkrētiem priekšlikumiem, kas būtu jādara ambush mārketinga gadījumos, jo man šis temats šķiet baigi pretrunīgais. Ne jā, ne nē.
var jau konkurentu apdirst ... viņu pašu pasākumā ... tas ir efektīvāk
AtbildētDzēst