otrdiena, 2010. gada 23. marts

Apdrošināšanas polišu internetā iegādes kvalitāte - zem katras kritikas

Man atkal radās vajadzība iegādāties ceļojuma apdrošināšana internetā. Ir jau bijusi diezgan liela pieredze interneta izmantošanai šim pirkumam, bet šoreiz pasākums izvērtās jautrāks kā parasti. Kārtējo reizi pārliecinājos, ka reizēm gudri runājam par mārketinga un kādām tik sazin vēl stratēģijām, bet kāda tam visam jēga, ja nemākam pat Google un savu mājas lapu normāli saorganizēt.

Pirmais - devos uz IF. Tur parasti pērku ceļojuma apdrošināšanu. Man rada uzticamību šī kompānija un viņu portāla dizains. Taču šoreiz vīlos cenā. Tāpēc nolēmu pajautāt, ko par manu vēlmi iegādāties polisi saka Google. Un šī pirmo rezultātu izmeta, pēc visa spriežot, Baltijas Apdrošināšanas nama piedāvājumu GoogleAd dzeltenajā laukumā ar vilinošu nosaukumu "Superīgas atlaides -30%". Nu kurš tad no tāda piedāvājuma spēj atteikties! Spiežu un... error 404. Paldies, laikam šoreiz šis vilinošais piedāvājums nav man. 

Nākamais arī Google reklamēts - ERGO. Ilgi un dikti izdaru izvēles, domāju un apsveru. Kad spiežu "Aprēķināt prēmiju", parādās jauks teksts: "Pašlaik nav iespējams iegādāties polisi. Sazinieties ar aģentu no 8.30 līdz 17.00". Vai, diemžēl pulkstens jau gandrīz 18.00, bet polisi man vajag šodien. Tieši tāpēc taču izmantoju internetu un nedarbalaiku, godātais ERGO!

Ejam tālāk. Pārējo kompāniju domēni nav atpazīstami un līdz ar to man nešķiet uzticami, tāpēc dodos zemāk pie bezreklāmas piedāvājumiem. BALTA. Viss kārtībā tik tālu, kamēr spiežu turpināt un man pavēsta, ka Safari pārlūkprogrammu nav iespējams izmantot. Pacietība lēnām zūd.

Pēdējā cerība pirmajā lapā izrādās SEESAM. Ar grūtībām atrodu mazu necilu podziņu pašā augšā ar uzrakstu "Pirkt internetā". Aizpildu visus lauciņus. Vienkārši un saprotami. Nopriecājos līdz ieraugu jautājumu pirms izvēles pogas: "Kas Jūs pamudināja iepazīties ar Seesam apdrošināšanas piedāvājumu internetā?" Atbilžu varianti:
Reklāma medijos
Ieteica draugs, paziņa
Ieteica Seesam Latvia pārdevējs
Cits
Izvēlos "Cits", jo tā ir patiesība. Bet tālāk joprojām netieku, jo izlec ailīte "Lūdzu, aprakstiet". Kā lūdzu? Paldies, nav man laika.

Beigu beigās vienu no iepriekšminētajiem piedāvājumiem biju spiesta izvēlēties. Bet nu kopumā situācija ir dramatiska. Manuprāt, ir iespējami divi secinājumi - vai nu apdrošināšanas kompānijām iet tik spīdoši, ka nevienam neko vairs nevajag, vai arī iet tik slikti, ka vairs nav jēgas piestrādāt pie tāda sīkuma kā pie polišu noformēšanas internetā.  

6 komentāri:

  1. Ja grib, negatīvo var atrast arī saulainā dienā, kad viss smaržo un apkārt zum un čivina...
    Gan jau ar laiku katram būs savs personīgais apdrošinātājs, kas nolasīs vēl nematerializējušos klienta domu un, švūšss, polise jau materializēsies klienta kabatā.

    AtbildētDzēst
  2. Jap, protams, ka var atrast :) Tikai saulainā dienā neviens uzņēmums neinvestē lielus līdzekļus un nemēģina nodrošināt kādu pakalpojumu. Šis vienkārši ir ļoti labs piemērs kā uzņēmumi investē milzīgus līdzekļus mārketingā, bet rezultāts ir pakalpojums ķeksīša pēc nevis tāds, kas patiešām būtu ērts klientam. Sekot modernajām tehnoloģijām ir forši, bet sasaisti ar tām realizēt pa roku galam - nu jā, katram jau ir iespēja izvēlēties.

    AtbildētDzēst
  3. Pagājušo nedēļ kā reiz IF bija akcija ceļojuma apdrošināšanai (ar 40% atlaidi), nedaudz netrāpīji ar pirkuma datumu :)

    AtbildētDzēst
  4. Oo, apdrošinātāji lasa blogus! Tās ir labās ziņas :)
    Bet nu vispār jau ar ceļojuma apdrošināšanu īsti nevar trāpīt vai netrāpīt - vai nu to vajag tagad vai arī nevajag vispār :)

    AtbildētDzēst
  5. No manas pieredzes, esmu nostabilizējies pie 2 kompānijām: IF - viss, kas saistīts ar auto. Mazliet dārgāk, bet ja gadās ķibele, nav nekādu problēmu, viss tiek godam nomaksāts un sataisīts. Ceļojumiem - www.ban.lv - lēti, superērti, vienmēr viss darbojas bez problēmām. Kas attiecas uz kalnu slēpošanu, ban ir 2x lētāks par IFu. Iesaku.

    Pārējiem e-polises pamatīgi pieklibo. Varu pat ieteikt risinājumu - pasūtīt usability auditu kādā no vietējām a kategorijas webdizaina firmām. Tas polišu tirdzniecību netā uzreiz divkāršos, bez papildus ieguldījuma mārketingā. Un izmaksās labi ja kādus 1000 ls.

    AtbildētDzēst
  6. Paldies par ieteikumu, labs padoms apdrošināšanas kompānijām :)

    AtbildētDzēst