pirmdiena, 2010. gada 19. aprīlis

Kā atļāvu 1879 sevi apmuļķot jeb moderno loteriju organizētāju iespējas

Tā jau saka, ka par brīvu ir vienīgi siers peļu slazdā. Šad tad gan tas aizmirstas, īpaši ieraugot izdevīgu piedāvājumu. Tāpat kā aizmirstas (negribas) lasīt akcijas noteikumus, kuros bieži tiek automātiski ieklikšķināts ķeksis, ka piekrītu it visam, kas ar mani pēc tam tiek darīts. Un tā nu es arī (p)iekritu. 
Piekritu piedalīties IPhone loterijā, noklikšķinot uz banera Inbox.lv portālā. Reģistrējos, aizpildīju visus lauciņus un sāku saņemt īsziņas no numura 1879. Tā nešķita aizdomīga līdz brīdim, kad saņēmu kārtējo rēķinu. Tas vēstīja par to, ka par katru šo īsziņu man tagad ir jāmaksā Ls 3, kas kopā ir Ls 9 par visu mēnesi. Sāku interesēties, kas un kā. Izrādās, piekritu šādiem nosacījumiem. Un vēl visādiem. Tagad ir interesanti palasīt, kas tikai nenotiek, kad reģistrējies šādam pasākumam. Neliels ieskats:
- ""Cow-Mobile.me" ir tiesības atjaunot pakalpojumu tarificēt klientu ik nedēļu nosūtot vienu vai vairākas SMS vai arī veicot tarifikāciju (naudas atskaitīšanu no priekšapmaksas kartes vai naudas pieskaitīšanu klienta ikmēneša Mobilo sakaru operatora rēķinam) nenosūtot SMS. Tarifikācija var tikt veikta arī, ja Tavs tālrunis ir izslēgts vai atrodas ārpus uztveršanas zonas." Labi, nebūsim sīkumaini par diezgan bezsakarīgo teikuma formulējumu. Bet pat tad, ja dažas nedēļas Tu dzīvo uz vientuļas salas un Tavs telefons ir izslēgts, Tu saņem rēķinu;
- ""Cow-Mobile.me" pakalpojumu nodrošina "Cow-Mobile.me", un tas ir LAVTER MANAGEMENT LIMITED, reģistrācijas Nr.HE260828, adrese 55 Ptolemaion Street, Office 1, Zenon Court, Limassol, 3041, Cyprus." Tad redz kur nonāk mūsu dati;
- ""Cow-Mobile.me" var veikt nepersonālas informācijas vākšanu ar cookie failu, vēstures žurnālu un web-skaitītāju palīdzību. Šī informācija tiek izmantota, lai labāk saprastu lietotājus." Nu bet protams, hehe;
- "Nosūtot SMS ar nepareizu pakalpojuma atteikšanās kodu, Jūs saņemsiet SMS ar palīdzības līnijas tālruņa numuru. Kļūdas paziņojumam tiek aprēķināta paaugstināta maksas LVL 0.15." Tik tiešām, kāpēc par klientu kļūdām būtu jāinformē bez maksas? 
 
Ar šo ierakstu es absolūti nekā negribu attaisnot savu muļķību. No tā mums visiem būs mācīties. Šādi gadījumi ir kā atkārtots atgādinājums uzņēmumiem, kam rūp sava reputācija - ir rūpīgi jāstrādā pie komunikācijas: kam, cik un par ko būs jāmaksā. Skaidrs, ka šādiem viendienīšu projektu īstenotājiem neinteresē nekas vairāk kā viegla nauda, ko šajā gadījumā viņi ir arī ieguvuši. Bet tiem, kas grib strādāt ilgtermiņā, tomēr visu vajag pārdomāt no sākuma līdz beigām, lai nerastos šādas nepatīkamas situācijas. Savukārt tiem, kas grib kaut ko par brīvu, iesaku tomēr saspringt un izlasīt noteikumus. 

12 comments:

  1. jaa, un uudens ir slapjsh

    AtbildētDzēst
  2. Nebija noteikumos, ka atteikties vajag 2-3 nedēļas iepriekš?

    AtbildētDzēst
  3. Jap, ūdens mēdz būt gan slapjš, gan auksts :)
    Par atteikšanos - tādu informāciju gan neatradu, bet nu ļoti gaidu nākamo rēķinu :)

    AtbildētDzēst
  4. Lai veicas :) Man ar te ik pa laikam jāglābj kaimiņu sīko mammas, kuru atvases pamanās "netīšām" pieteikties pakalpojumiem :D

    AtbildētDzēst
  5. Cow-Mobile - nosaukums jau uzreiz izsaka visu :)

    AtbildētDzēst
  6. Vai tad patērētāju aizsardzība šeit nestrādā?Labumu jau gūst tikai viena puse un ir jāļauj cilvēkam atteikties no nevēlamiem pakalpojumiem

    AtbildētDzēst
  7. paldies, pēc šī raksta šis blogs zaudē jebkādu vērtību manās acīs.

    AtbildētDzēst
  8. tas ikai parāda cik jūs plānā galda urbēji patiesībā esat apveltīti ar prātiņu. Diemžēl...

    AtbildētDzēst
  9. >"No tā mums visiem būs mācīties."

    Nē, tādi, kuriem šis pakalpojums ir paredzēts neizlasīs šo bloga ierakstu un nekad neuzzinās par tāda esamību.

    >"Skaidrs, ka šādiem viendienīšu projektu īstenotājiem..."

    Viņi šādi strādā jau no pirmās dienas, veiksmīgi jau kādus gadus 4-5, vismaz. Un vienmēr atradīsies kāds kas uz tās grābekļa uzkāps.

    Ja bizness nav veiksmīgs, kā Jūs iedomājaties viņi var atļauties reklāmu inboxā, pa 200Ls dienā, vai cik nu viņi tagad prasa.

    Es personīgi arī ik pa laikam nokļūstu šādās lapās un arī neko nelasu, bet viņas visas ir veidotas pēc viena principa un dizaina un jau sen atpakaļ kaut kur tvnetā bija rakstīts par tiem brīnumiem uz ko tu paraksties par 1,50 nedēļā. Ja ir jāievada mobilais, vari droši vērt ciet.

    Bet kā jau saku, viņu galvenais tirgus segments, kas laikam ir sievietes un bērni - nekad par šo blogu neuzzinās, nedz par šo komentāru...

    www.tavacena.lv

    AtbildētDzēst
  10. -> ragulops - man arī ienāca prātā, ka "Cow Mobile" ir tādām govīm kā man :)
    -> kas - protams, tas ir skaidrs, ka peļņa ir. Tieši tā! Citādi jau nebūtu reklāmu. Bet par šī projekta esamību ilgāku laiku man gan nebija ne jausmas. Redz kā, bija vērts - es uzķēros tikai pēc cik ilga laika :)

    AtbildētDzēst
  11. Man arī ir šāda, nu ļoti līdzīga problēma - lūdzu pasakiet kā var atteikties no šīm maksas sms, kuras atsūta un no kredīta tiek atskaitīts lats, vai pat divi, gandrīz katru nedēļu!
    Lūdzu palīdziet, jo tiešām nesaprotu kā to vispār var izbeigt, kā atlēgt?????

    AtbildētDzēst
  12. Vislabākais risinājums ir sazināties ar savu mobilo sakaru operatoru pa tehniskā dienesta tālruņa numuru (atrodams mājas lapā) un izstāstīt problēmu. Viņi pastāstīs, kā jārīkojas, jo zem šī telefona numuru darbojas vairāki vieglas naudiņas tīkotāji un arī saņēmēji.

    AtbildētDzēst