ceturtdiena, 2014. gada 25. septembris

Papildinātā realitāte ienāk arī mūsu mediju reklāmās

Līdz ar viedtelefonu skaita nemainīgi strauju pieaugumu un popularitāti, plašs darbības lauks paveras mobilo aplikāciju veidotājiem. Nesenā pagātnē ir notikusi mobilo aplikāciju integrēšana Latvijas mediju saturā. Tā kā šī lieta ir jauna, reklāmdevēji ir piesardzīgi, tā kā pašlaik šie izskatās pēc mediju projektiem. Taču daudziem reklāmdevējiem, manuprāt, tas ir starta šāviens. Īpaši tiem, kas mērķē uz auditoriju, kas aktīvi un plaši lieto visas modernākās iespējas savos viedtālruņos.

Runa ir par papildināto realitāti. Viens no uzņēmumiem, kas Latvijā veido papildinātās realitātes projektus, ir Overly. Mājas lapā norādīts, ka reklāmdevējam šādas reklāmas formas izmantošana galvenokārt nozīmē spēju ievērojami lielāku laiku noturēt uzmanību uz produktu vai zīmolu. Mājas lapā minēti konkrēti skaitļi. Negribētos tos minēt kā pareizus vai nepareizus, bet arguments ir loģisks - ir taču "ņemšanās" ap ielādēšanu apskatīšanu, kas nozīmē nedalītu uzmanību produktam vai zīmolam. Šis uzņēmums veidojis arī vienu no zemāk redzamajiem maniem piemēriem, pirmais:

1) žurnāla IR projekts "Pilna Bilde". Projekta mājas lapa vēsta, ka "žurnāls IR kopā ar Latvijas start-up uzņēmumu Overly ir radījuši bezmaksas mobilo aplikāciju, ar kuras palīdzību sapucētie reklāmplakāti atveras pilnā bildē. Ar skaidri redzamiem darbiem, faktiem, īstajām sejām un reitingiem."


2) savukārt žurnāla "Sporta Avīze" interaktivitāte ir veidota uz pasaulē jau diezgan populāras aplikācijas Layar bāzes. Kā vēsta Neatkarīgā Rīta Avīze: "Ar aplikācijas Layar starpniecību Sporta Avīzes lasītājs var redzēt izdevēja pievienoto papildu vērtību šim žurnālam – video materiālus, intervijas, citur nepublicētas fotogrāfijas un attēlus." Linkā redzams stāsts par Sporta Avīzi, bet šeit apskatāms aplikācijas darbības princips:

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru