sestdiena, 2014. gada 27. septembris

Seminārs klientiem - veiksmīgs mārketinga instruments. Oranž Garaž piemērs. (PAPILDINĀTS)

Pirms kāda laika vienā no vadošajiem interneta portāliem Latvijā pamanīju interesantu piedāvājumu sievietēm.

Šis seminārs man šķita interesants no mārketinga perspektīvas, tāpēc pieteicos to apmeklēt. Par lielu pārsteigumu man, saņēmu ziņu, ka grupa ir nokomplektēta. Taču esot liela interese, tāpēc seminārs tiks rīkots atkāroti. Tās dāmas, kas tika atstātas aiz strīpas šoreiz, nākošajā reizē būšot pirmās sarakstā. Solījumu uzņēmums izpildīja. Saņēmu uzaicinājumu uz semināru. Vienu reizi gan to man nezināmu iemeslu dēļ pārcēla, bet informāciju saņēmu un ieplānoju apmeklēt semināru no jauna izziņotajā datumā.



Seminārs notika autoservisa telpās. Diezgan interesanti sievietēm, kam tā nav ierasta vide. Kafija, tēja, nelielas uzkodas. Kopumā diezgan mājīgi un patīkami. Semināru vadīja servisa īpašnieks un mehāniķis. Abi puiši atstāja kompetentu speciālistu iespaidu. Un pats galvenais - nevienā brīdī sievietēm nelika justies pazemotām, ka viņas nezina, kur automašīnā ir jālej transmisijas eļļa vai kāda dzinēja eļļa ir jāizvēlas savam auto. Auditorijā sievietes 30+. Dažām ir auto, dažām vēl nav. Visas vieno vēlme iepazīt savu auto.

Protams, semināra dalībnieces diezgan daudz dzirdēja par šī servisa pakalpojumiem, ko iespējams izmantot. Protams, ka šis seminārs ir pārdošanas instruments. Jāsaka, ka tiešām šoreiz instrumenta izvēle ir bijusi veiksmīga. Šeit vienlaikus izmantotas vairākas mārketinga gudrības:
- svarīgi ir klientu fiziski atvest uz pakalpojuma sniegšanas vietu. Tā sakot, iemītu taciņu vajadzības gadījumā ir vieglāk atrast;
- komunikācija ar klientu klātienē vienmēr būs efektīvāka par cita veida komunikācijas formām. Un kas var būt labāks par to, ka klients ir spiests 2 stundas sēdēt un klausīties. Vari pārdot savus pakalpojumus, vari veidot uzticamību;
- sievietes ir pateicīga auditorija, jo bieži ir lēmuma pieņēmējas ģimenē. Šajā gadījumā sievietes ir arī apzinīgākas un, iespējams, vairāk pievērš uzmanību dažādām sava auto niansēm, jo šo tēmu tik ļoti nepārzin. Un viņas ir iespēja pārliecināt tieši par šī servisa izvēles nepieciešamību. Vīriešiem servisa izvēlē tomēr mēdz dominēt zināšanas, pārliecība un savi argumenti. 

PAPILDINĀTS. Ko par pašu pasākumu saka tā rīkotāji?
Kā radās ideja par semināru tieši sievietēm? Kāpēc sievietes?
Ideja par semināru sieviešu auditorijai radās tāpēc, ka liela daļa no mūsu klientēm ir sievietes, vairāk kā puse no sociālo mediju sekotājiem ir sievietes. Tāpat, veicot klientu apmierinātības aptaujas, daudzas sievietes izteica gan pozitīvas, gan negatīvas piezīmes attiecībā uz autoservsiem, piemēram, negatīvus stereotipus. Manījām, ka sievietēm trūkst pamatzināšanas auto apkopē. Atvedot auto uz servisu, secinājām, ka reizēm dažas lietas pati sieviete varētu gana labi atrisināta bez servisa meistaru palīdzības. Šā semināra mērķis bija parādīt sievietēm, pirmkārt, jau servisu, no kā nav jābaidās, meistarus, kuri ir saprotoši, kā arī informēt par pamatlietām saistībā ar auto apkopi.

Kur apmeklētājas bija ieguvušas informāciju par semināru? 
Dalībnieces bija ieguvušas informācija no mūsu mājaslapas www.oranzgaraz.lv, sociālajiem medijiem, kā arī medijiem izsūtījām preses relīzi. Daudzas sievietes zvanīja, atsaucoties uz radio dzirdētām ziņām. Semināra dalībnieces bija gan esošās klientes, gan arī sievietes, kuras, cerams, par tādām kļūs.

Kāda ir atdeve no semināra? Vai šīs dāmas ir atvedušas savus auto uz pārbaudi?
Jā, atdeve ir ļoti laba. Katrai sieviete uzdāvinājām servisa dāvanu karti par nelielu summu. Pēc pirmā semināra 4. septmebrī vairāk kā puse dalībnieču savus auto atveda uz remontu jau nākamajā dienā.

Kā vērtējat, cik izdevies ir šis semināru cikls? Vai turpināsiet šādus seminārus organizēt? 
Uzskatām, ka seminārs ir izdevies, jo sievietes, kuras to vēlējušās, ir guvušas priekšstatu par to, kas notiek servisā, kā arī ceram, ka būsim radījuši pozitīvu iespaidu par savu servisu, un semināra dalībnieces kļūs par pastāvīgām servisa klientēm.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru