svētdiena, 2014. gada 5. oktobris

Atziņas no Baltic Retail Forum 2014. 1. daļa.

Uz pasākumu, kas notika Viļņā, devāmies interesantā lektoru kolektīva dēļ - kaimiņi lietuvieši, daudz vieslektoru. Pasākumu organizēja uzņēmums, kas Latvijā piedāvā mazumtirdzniecības tehnoloģiju un skaidrās naudas līdzekļu vadības risinājumus. Foruma mērķis bija apspriest šābrīža aktuālās tendences mazumtirdzniecības biznesā un prognozēt nākotni, mēģināt aprakstīt nākotnes patērētāju, kas ir mazumtirdzniecības biznesa panākumu pamatā. Es mēģināšu vairākās daļās šeit apkopot spilgtākos momentus un secinājumus no tā, ko es šajā pasākumā dzirdēju un redzēju.

Daudz izskanēja vārdu salikums "omni channel shopping experience". Iepriekš man nebija sanācis sastapties ar šo terminu. Spriežot pēc tā, ko teica runātāji, termins ir salīdzinoši jauns. Šeit Vikipēdijas skaidrojums:
Omni-Channel Retailing is the marketing of multi-channel retailing, but is concentrated more on a seamless approach to the consumer experience through all available shopping channels, i.e. mobile internet devices, computers, brick-and-mortar, television, radio, direct mail, catalog and so on. Retailers are meeting the new customer demands by deploying specialized supply chain strategy software. To use all channels simultaneously, and retailers using an omni-channel approach will track customers across all channels, not just one or two.
Skatoties uz visu šo kanālu klāstu jāteic, ka lielākās diskusijas šobrīd skar mobilos tālruņus. Globāli iepirkšanās tirgus, izmantojot mobilos tālruņus, attīstās daudz straujāk kā Baltijā, taču 2 gadu laikā arī šeit pieaugums ir ievērojams. Katrā ziņā šī ir tendence, kam uzņēmējiem der pievērst uzmanību (dati no Evaldas Budvilaitis, CEO at New Vision Baltija prezentācijas bez atsauces uz konkrētu informācijas avotu). Latvija šajā tabulā nav izdalīta, bet uzskatu, ka situācija šeit nav radikāli atšķirīga:


Mazumtirdzniecības uzņēmumi līdzīgi kā citi cenšas atrast veidus, kā piesaistīt klientus arī mobilās komunikācijas vidē. Viena iespēja ir aplikācijas. Forumā diezgan bieži izskanēja viedoklis, ka ir ļoti maz mazumtirdzniecības uzņēmumu, kas prasmīgi izmanto šo instrumentu. Bieži vien klients ir gatavs pieņemt daudz augstāku komunikācijas līmeni mobilajā telefonā, savukārt tirdzniecības uzņēmums to nav gatavs piedāvāt. E. Budvilaitis minēja piemēru no Itālijas, kas ilustrē mobilās aplikācijas un klienta tikšanos mobilajā telefonā. Mana pārliecība ir, ka apmēram šādi lietotājs arī uzvedas relatīvi jaunajā vidē:
- lielākoties aplikāciju lietotājs lejupielādē ziņkārības dēļ;
- ļoti reti ir gadījumi, kad klients uzstāda aplikāciju, bet nereģistrējas, lai to izmantotu;
- par aktīviem lietotājiem var uzskatīt aptuveni 30% aplikācijas īpašnieku, kas aplikāciju izmanto vismaz vienu reizi mēnesī.

2 komentāri:

  1. Ei personai no sojas do Kredīti piedāvā starptautiski. Ar kapitāla também É sniegt aizdevumus starp indivīdiem um īstermiņa un ilgtermiņa ar visām personām € 10.000 - € 100.000.000 kaps atrodas reālu nepieciešamību, interesse likme ir 3% gadā. J 'admitem Kredīti Financial mati, Home Loan, inversão aizdevumu, Auto Loan Pessoais. Estou disponível vieta, lai apmierinātu klientu līdz 3 dienām receber jūsu demande.si forma em Voce ir interese, lūdzu, sazinieties ar mani: ferrarettocarinelaurencet@outlook.fr

    AtbildētDzēst
  2. Ei personai no sojas do Kredīti piedāvā starptautiski. Ar kapitāla também É sniegt aizdevumus starp indivīdiem um īstermiņa un ilgtermiņa ar visām personām € 10.000 - € 100.000.000 kaps atrodas reālu nepieciešamību, interesse likme ir 3% gadā. J 'admitem Kredīti Financial mati, Home Loan, inversão aizdevumu, Auto Loan Pessoais. Estou disponível vieta, lai apmierinātu klientu līdz 3 dienām receber jūsu demande.si forma em Voce ir interese, lūdzu, sazinieties ar mani: ferrarettocarinelaurencet@outlook.fr

    AtbildētDzēst