pirmdiena, 2014. gada 6. oktobris

Atziņas no Baltic Retail Forum 2014. 2. daļa

Šī daļa ir veltīta ekonomiskajai situācijai Baltijas valstīs. Forumā bija ļoti interesanta NORDEA bankas pārstāvja lietuviešu ekonomista Žigimantas Mauricas prezentācija. Dažas tendences, kas šobrīd un arī turpmākos gadus būs saistošas mārketinga speciālistiem. Lielā mērā ekonomikas rādītāji noteiks, cik daudz pircēji būs gatavi tērēt:

1) lietuviešiem ir lielākās bailes no eiro salīdzinājumā ar citām Baltijas valstīm:


2) nekustamo īpašumu tirgus liecina, ka dzīve iet uz augšu. Latvija šobrīd ir kaut kur pa vidu starp abām kaimiņvalstīm gan mājokļa cenu, gan nekustamo īpašumu darījumu apjomā: 


3) prognozes liecina, ka par demogrāfiju būs jāsāk uztraukties vien 2034. gadā. Līdz tam sabiedrības uzbūve ir normas robežās:



4) un jā, sievietēm Baltijas valstīs ir ļoti būtiska loma. Visbūtiskākā salīdzinājumā ar citām valstīm Eiropā:



Nobeigumā pozitīva prognoze nākamajam gadam, neskatoties uz norisēm pasaulē un mūsu kaimiņvalstīs. Tā acīmredzami parāda, ka veiksmīgi strādājošajiem uzņēmumiem nākamajā gadā vajadzētu spēt noturēt apgrozījumu šī gada līmenī. Tad tas būs bijis labs gads.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru