svētdiena, 2014. gada 16. novembris

Mārketinga festivāls Londonā, otrā diena

Otrā diena festivālā sākās ar absolūti lielisku uzstāšanos gan formas, gan satura ziņā. Vārds tika dots Lielbritānijas premjerministra Tonija Blēra bijušajam Komunikācijas vadītājam jeb "spin doctor" Alastair Campbell (@campbellclaret). Formas ziņā no šī vīra noteikti ir vērts pamācīties, kā ir jāuzstājas publiski. Par to, ka saturs ir lielisks - cilvēkam ar pieredzi tādā amatā tas nemaz nevar būt citādāks. Interesantākais saturiski noteikti bija salīdzinājums tam laikam, kad viņš bija viens no galvenajiem viedokļa veidotājiem, un tagad, kad:
Film dies on first Friday - people go out to see it and shares their experience on social media.
Patiesībā gaidīju, ka viņš būs mazāk zinošs un vairāk pret modernajiem komunikāciju līdzekļiem. Taču viņš pats ir aktīvs Twitter lietotājs, un interesantas ir viņa domas par digitālo laikmetu. Viedokļu veidošanas sakarā lielākā izmaiņa noteikti ir fakts, ka sabiedrība ir mainījusies no vertikālās uz horizontālo, kad visi savā ziņā ir viedokļu līderi, jo var brīvi paust savas domas. Lai gan:
60 of Fortune 100 companies CEO's doesn't have social media accounts. It's ok. You are just loosing the insight.
Jā, Tu vari nebūt tīklos, tikai vienā brīdī sāc zaudēt kontroli. Šajā sakarā viņš pieminēja diezgan acīmredzamu piemēru - Rūperts Mērdoks un Ričards Brensons. Abi ir impērijas un ietekmes ziņā salīdzināmi, taču reputācijā viens ir labais un viens ir sliktais tēls. Un pat brīdī, kad nokrīt kosmosa kuģis un iet bojā cilvēki, labajam top piedots. Ir vērts par to padomāt... Un noteikti viens no spilgtākajiem pasākuma citātiem pieder tieši Alastair Campbell: 
What we do matters more than what we say. But what we say about what we do can help if we are doing the right thing."
Pārējiem dienas runātājiem bija grūti konkurēt ar šo rīta spilgto uzstāšanos. Pārsvarā sarunas un runas turpinājās par to, kā piekļūt klientam un veidot pozitīvu uzņēmuma tēlu. Īpaši man prātā palika viena maza un ne īpaši labi apmeklēta prezentācija. To vadīja divi puiši, kuriem ir savs uzņēmums MARTIN FIRRELL & WILLIAM MAUGHAM PARTNERSHIP. Uzņēmums konsultē lielos klientus, bet izceļas ar savu īpašo klientu pētīšanas metodi. Man nav pārliecības, ka šī metode ir akadēmiski pareiza, bet paši tās izmantotāji uzsver, ka tā ir efektīva. Proti, tā vietā, lai taisītu fokusgrupu diskusijas un stundām runātu ar vairākām klientu grupām, šie puiši uzaicina uz vīna glāzi 10 reprezentatīvus klientus un runājas ar viņiem vairākas stundas. Saruna ar šiem pašiem cilvēkiem notiek vēl pāris reizes pēc vairākiem mēnešiem. Tādējādi viņi uzskata, ka ir iespēja uzzināt padziļinātu informāciju par klientiem un izdarīt secinājumus par to, kāpēc viņi izdara tieši šādas izvēles. 

Pēc prezentācijas bija interesanta diskusija, kurā Martin Firrell (@martinfirrell) izteica komentāru par iepriekšējā dienā dzirdēto un manis jau aprakstīto lekciju par RYANAIR. Doma tāda - var jau neko nemainīt un koncentrēties tikai un vienīgi uz lētu pakalpojumu, bet tas būs efektīvi tikai līdz brīdim, kamēr kāds neizdomās ko labāku: 
Ryanair said that cheap will always be trendy. But what if the expensive collapses? Or somebody comes up with the better idea?
Vakars noslēdzās ar vēl vienu spilgtu uzstāšanos, kas bija lieliska kulminācija iedvesmojošajam festivālam. Mēs tik bieži runājam par to, ka vislielākās problēmas vienkāršā komunikācijā ir valsts iestādēm. Tad nu lūk - mūsu priekšā bija cilvēks, kas šo komunikāciju Lielbritānijā padarīja vienkāršu, pieejamu saprotamu. Dāmas un kungi - Gov.uk autors Russell Davies (@undermanager). Viņa uzstāšanās bija iespaidīga galvenokārt ar savu vienkāršo pieeju lietām. Kā gan citādi šis cilvēks būtu uzbūvējis tik iespaidīgi vienkāršu sistēmu. kas apvieno visas valsts iestāžu mājas lapas vienkāršā, sakārtotā un saprotamā sistēmā. Iesaku Jums noteikti to apskatīt. Šis projekts 2013. gadā ieguva Lielbritānijas gada dizaina balvu. Un ne jau ar iespaidīgu dizainu tā izceļas. Tieši otrādi - labs dizains šobrīd nozīmē arī vienkāršību. Kā to paveikt? "It's not complicated, it' just hard." 


Russell Davies stāstīja, ka projekts ir pielāgojams lietošanai jebkurā valstī. Jau šobrīd vairāku valstu e-sistēmas darbojas uz šīs bāzes. Varbūt Latvijai arī būtu vērts par to padomāt:? Viss ir veidots tā, kā cilvēki grib informāciju saņemt nevis tā, kā tas ir juridiski precīzi.
If the government can do this... Feel ashamed now that government has better website then you do. We've got 9 million visitors every week. So believe me - if we can do it, everybody can.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru