sestdiena, 2014. gada 15. novembris

Mārketinga festivāls Londonā, pirmā diena

Mārketinga festivāls, kurā man šogad bija iespēja piedalīties, pulcēja vienas no lielākajām iespēju pilsētām - Londonas - mārketinga profesionāļus. Pieejamie dati liecina, ka apmēram puse vai pat nedaudz vairāk bija tie, kas strādā kādā uzņēmumā vai ar kādu lielāku vai mazāku zīmolu, pārējie - lielākoties aģentūru cilvēki. Pirmās dienas divi galvenie secinājumi: 
- galvenā apspriežamā tēma šobrīd ir kā visefektīvāk izmantot pieejamos datus par klientiem, lai tos pārvērstu reālos darījumos;
- kā atšķirties no konkurentiem, kā šī atšķirības saglabāt un pārvērst pārdošanas argumentos.

Pirmās dienas citāts:
The last, best experience that anyone has anywhere becomes the minimum expectation for the experiences they want everywhere.
 Matt Candy IBM Interaktīvās pieredzes praktiskās lietošanas Eiropas līderis

Viena no iespaidīgākajām pirmās dienas lekcijām bija Kenny Jacobs, RYANAIR galvenā mārketinga cilvēka izpildījumā. Mūsu sabiedrība nereti ir jūtams, ka cilvēki it kā kautrējas par to, ka strādā ar lētu zīmolu. Šis kungs pārliecinoši pauda, ka tas ir labākais, kas vispār ir iespējams: 
We are like Robin Hood - doing good for everyday people by keeping affordable travelling by plane. 
K. Jacobs arī uzsvēra, ka vienmēr vēlēsies sevi salīdzināt ar HYUNDAI, ALDI, PRIMARK un citiem lētajiem zīmoliem, jo cilvēki katru dienu aizvien labāk māk apieties ar savu naudu, līdz ar to - kāpēc maksāt vairāk? RYANAIR patiešam ir veiksmes stāsts - skaties, no kuras puses gribi. Protams, avio bizness atšķiras no citiem, taču arī šāds zīmols ir jāveido un panākumi biznesā ir jāsasniedz. Un zīmols pēdējo gadu laikā ir audzis - jauna mājas lapa, jauna aplikācija. Un visam pāri masām pieejams pakalpojums, kas uzņēmumam nes milzu peļņu. Ir viela pārdomām. Turklāt K. Jacobs stāstīja, ka nebūs nekādu lojalitāšu programmu un biznesa klašu. Tas saistīts ar vēlmi atšķirties, un šo ceļu RYANAIR turpinās iet.

K. Jacobs arī pieminēja vēl kādu interesantu faktu - 70% uzņēmumu no 2004. gada FORTUNE saraksta vairs neeksistē... Ko dod īslaicīga veiksme? Kāda daļa gan noteikti ir veiksmīgi pārdota, bet tā noteikti ir tikai viena daļa. Pirms kāda laika rakstīju par Latvijas jauno veiksmīgo uzņēmumu neprasmi komunicēt. Arī šis apgalvojums rosina pārdomas.

Labākā dienas prezentācija manā skatījumā bija no MARKS&SPENCER Multikanālu komunikācijas vadītājas Laura Wade - Gery. Tas bija lielisks stāsts par to, kā pirms 3 gadiem tika uzsākts uzņēmuma ceļš digitālā mārketinga virzienā. Šī prezentācija būtu jādzird katra uzņēmuma pārstāvim, kas ir pietiekami drosmīgs, lai apsvērtu iespēju izmantot digitālo mārketingu. Stāsts bija reāli soļi - pašreizējās situācijas izvērtējums, mērķa apzināšanās un ērkšķainais ceļš līdz tam. Galvenais, kas ļāva noticēt - ja tik milzīgs uzņēmums to var, tad varēs jebkurš. 

Lielākās MARKS&SPENCER problēmas bija:
- uzņēmumam nepiederoša platforma, tas izmantoja AMAZONE;
- nepietiekams tehniskais nodrošinājums;
- nepietiekamas darbinieku zināšanas un iespējas.
Šis viss kaut kur dzirdēts, vai ne? Mēs tikai varam iedomāties to, kas bija jāizdara jaunajai komandai, lai panāktu uzstādītos mērķus. Vieglāku situāciju padarīja vien tas, ka galvenie uzņēmuma vadītāji un īpašnieki nebija jāpārliecina par digitālo risinājumu nepieciešamību. Galvenais lēmējs uzņemumā bija pārliecināts, ka tas nepieciešams, tāpēc pieņēma darbā par šo jomu atbildīgo un pieredzes bagāto darbinieci. Rezultāts:
- jauna sistēma, kuras interfeiss ir tāds, kāds patīk lietotājiem nevis tāds kāds ir citiem;
- krietni pārdomātāka distribūcijas sistēma;
- darbinieku apmācība, kā rezultātā viņi paši izmanto sistēmu nevis sūdzas, ka klients apskata preci veikalā, bet nopērk to pēc tam citur internetā.;
- viss bizness kļūst digitāls. Diemžēl pagaidām Latvijā nav pieejams reklāmas klips, taču šeit ir daži stāsti, kas papildina reklāmas klipu. Virzība uz digitālo mārketingu'un digitālo komunikāciju ir acīmredzama:


Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru