ceturtdiena, 2015. gada 30. jūlijs

Dažāda statistika par Latvijas iedzīvotājiem un viņu interneta un mobilo tehnoloģiju lietošanas paradumiem

No Google treneru sertificētās apvienības organizētā bezmaksas semināra par pasaulē lielākā meklētāja aktualitātēm atgriezos bez būtiskiem papildinājumiem zināšanās. Taču ar interesantu diskusiju par datiem, kas ir pieejami vietējā tirgū un skar interneta lietošanas paradumu analīzi. Tika prezentēta Google statistika un auditorijā bija cilvēki, kas zināja statistiku no citiem avotiem. Tad nu nolēmu papētīt, vai tiešām pieejamā statistika atšķiras. Kā diskusijā izskanēja - diezgan būtiski.

Jebkuram interesentam ir pieejams Consumer Barometer pētījums, ko pasūtījis Google. Noteikti iesaku apskatīt, jo ļoti interesanta datu prezentācija pat ar iespējām salīdzināt un diezgan plašs datu apjoms. Un tagad par, manuprāt, svarīgākajiem parametriem, kas iekļauti pētījuma rezultātos: 

1) interneta lietotāju skaits - Google vēsta, ka personīgām vajadzībām internetu izmanto 75% iedzīvotāju. TNS precizē, ka katru dienu internetu izmanto 68 % iedzīvotāju, savukārt vismaz reizi mēnesī - 77 % iedzīvotāju. Tātad šeit ir jāizšķir regulāro lietotāju skaits no pārējiem. Google vēl sīkāk sadalījis tos, kas izmanto internetu, pēc interneta lietošanas biežuma - 78% izmanto internetu katru dienu, 16 % reizi mēnesī. 

2) cik gudri cilvēki darbojas internetā - satura radīšana, manuprāt, ir saistīta ar sociālajiem tīkliem. Pārsteigums noteikti nav informācijas meklēšana, pirmkārt, internetā. Man pārsteigums bija vienīgi pēdējais punkts par to, ka tik daudz cilvēki izvēlas lietas darīt digitāli. Patīkams pārsteigums, protams:

3) interese par tehnoloģijām - tam, ka tehnoloģijas piedāvā vairāk iespēju kā risku, piekrīt 42% aptaujāto. Savukārt datu aizsardzību par nopietnu jautājumu, kas skar personīgi uzskata 90% iedzīvotāju. Tas tikai liecina par to, ka uzņēmumiem, kas vēlēsies pārdot savus pakalpojumus digitāli, vajag ieguldīt vairāk pūļu drošības apliecināšanā saviem potenciālajiem pircējiem, lai bizness būtu veiksmīgs. 

4) ierīces - 97% Latvijas iedzīvotāju ir mobilais telefons. Jebkāds. 52% ir gudrtelefons. Dators (jebkāds) ir 72% iedzīvotāju, planšete - 23%. Tā kā neatradu, kad Google pētījums tika publicēts, tad nav skaidrs, vai šie dati atšķiras no TNS datiem vai planšešu lietotāju skaits vienkārši ir pieaudzis - TNS vēstīja, ka pavasarī planšetes lietoja 19% iedzīvotāju. Zemāk arī savienoto ierīču skaits, ko lieto Latvijas iedzīvotāji:


Viedtelefonus, saskaņā ar Google datiem, lielākā daļa (73%) ir sākuši lietot agrāk kā pirms gada. Planšetes - 56%. Visbiežāk mobilos tālruņus to lietotāji izmanto, lai uzstādītu modinātāju (71%). Nākamā iecienītākā funkcija ir foto un video uzņemšana (60%), tai seko paskatīšanās, kāds ir pulksteņlaiks šobrīd (52%), un vēl trīs funkcijas - laika prognoze (45%), ziņas (43%) un mūzikas klausīšanās (40%).
Ja jāsalīdzina, kuras ierīces biežāk tiek izmantotas interneta pārlūkošanai, tad Latvijā joprojām dominē dators un rezultāti ir šādi:
Savukārt, ja pētījuma auditorijai ir jāsalīdzina, kādas aktivitātes tiek veiktas tik pat datoros kā gudrtelefonos, izceļas 4 aktivitātes - kartes un virzienu meklēšana (33%), sociālo tīklu pārlūkošana (30%), e-pasta pārbaude (29%) un internetmeklētāju izmantošana (27%). Šeit, manuprāt, vairāk parādās tas, kādas Latvijā dzīvojošo gudrtelefonu lietotāju prāt ir ērtākās telefona funkcijas.

1 komentārs:

  1. Gribētos mazliet vairāk palasīt par pētījuma metodiku, savādāk tā datu interpretācija reizēm ir mulsinoša..

    AtbildētDzēst