otrdiena, 2015. gada 21. jūlijs

Latvijas komunikācijas haizivju atziņas par šābrīža aktualitātēm nozarē

Tā kā ne vienmēr pēc darba vai brīvdienās ir iespēja satikties un pasēdēt bariņā, kuru vieno kāda kopīga interese, kopīgas pusdienas šķiet laba ideja. Šoreiz to realizēja Dagnija Lejiņa (Lejiņa & Šleiers Reputation Management), kas sapulcināja komunikācijas nozarē strādājošos uz pieredzes apmaiņas pusdienām. Daži tautieši pavisam nesen pabijuši divos lielos un nozīmīgos pasākumos, kur Eiropas un arī pasaules mērogā atzīti profesionāļi iezīmē attīstības un virzības tendences - tas ir Eiropas Komunikāciju samits un Pasaules Reklāmu festivāls "Kannu Lauvas". Pusdienās savos iespaidos dalījās trīs nozares eksperti no Latvijas. Lūk, manuprāt, svarīgākās atziņas, ar ko dalījās katrs no viņiem.

MĀRIS PLŪME, Swedbank Komunikāciju vadītājs:
1) komunikatoriem ir jāmeklē ceļi, kā būt noderīgākiem biznesam. Uzņēmuma vadība paļaujas uz komunikatoru klausīšanās spējām - uz to, ka tiks noklausītas un pamanītas izmaiņas sabiedrībā un tiks izvērtēts, kā konkrētais uzņēmums šajās izmaiņās var piedalīties;
2) jaunākais "buzzword" ir "disruptive". Tas nozīmē, ka strauji tirgū ienāk jauns biznesa modelis, kas iznīcina iepriekšējo;
3) lieli datu apjomi jeb "big data" - uzlabojas prasme vākt datus, bet neuzlabojas spējas tos interpretēt. Komunikācijas speciālistu uzdevums būtu arī sekot, kā šie dati tiek izmantoti. Jo vairāk nesankcionētu izmantošanas gadījumu, jo lielāka iespēja, ka sabiedrība var pieprasīt varas iestāžu iejaukšanos patvaļas novēršanā. Tas savukārt var novest pie aizvien lielākiem ierobežojumiem sasniegt klientus;
4) komunikācijas loma pieaug. Tas nozīmē, ka ir lielāka izpratne par šo jomu, kā rezultātā uzņēmumā tā tiek novērtēta;
5) pārmaiņu ātrums ir milzīgs, un patieso ātrumu mēs neatceramies. Agrāk augstskolās iegūtās zināšanas noderēja visam mūžam, tagad - labi, ja 5 gadiem. Uzņēmumiem tas nozīmē pastāvīgu darbinieku motivēšanu apgūt ko jaunu. Komunikācijas nozarē strādājošiem - uzdrošināšanos spert sānsoļus labākai situācijas izpratnei.

BAIBA ĀBELNIECE, bankas Citadele Ārējās komunikācijas vadītāja:
1) video - vienmēr un visur; teksti ir izgājuši no modes;
2) ātrums - informāciju tūlīt un tagad pieprasa ne tikai mediji un sabiedrība, bet arī uzņēmuma darbinieki;
3) "storytelling" - visur dominē stāsti. Gan klientu stāsti ārējā komunikācijā, gan darbinieku stāsti iekšējā komunikācijā. Un emocijas pāri visam;
4) kļūst aktuāla vērtību iedzīvināšana uzņēmumos ar komunikācijas palīdzību.

RALFS VĪLANDS, Vīlands Associates:
1) notiek mārketinga disciplīnu konverģence. Tas nozīmē, ka visas saistītās nozares (mārketings, reklāma, PR) saplūst vienā. Tā kā šobrīd aktuālākais ir "content marketing" un skatīšanās uz mārketingu notiek caur sabiedrisko attiecību domāšanas veidu, var secināt, ka vadošā nozare šajā saplūšanā ir PR;
2) joprojām dominē laba ideja;
3) labāko rezultātu sasniedz pareizais mix, ko veido šādas sastāvdaļas = old media (tradicionālie mediji) + earned media (mediji, kas atspoguļo PR veiksmīgu darbību rezultātu) + bought (pirktā reklāma).
4) cilvēki līdz katarsei sociālajos medijos uzvelkas ļoti ātri.  

Šo stāstu gribētos beigt ar video. Ja jau tas reiz modē :) Dagnija Lejiņa minēja piemēru Māra Plūmes teiktajam par to, ka uzņēmumi mēģina sekot līdzi izmaiņām sabiedrībā un atrast tajās savu vietu. Hewlett-Packard ir sava Progesa direktore Gabi Zedlmayer. Kā vēsta uzņēmuma mājas lapa
Her goal is to create sustainable solutions that address societal challenges in the areas of education, healthcare, and the environment.
Tātad viņas galvenais uzdevums ir vērot un rosināt, kā reaģēt. Lūk, kā viņa skatās uz to, kas pašlaik notiek sabiedrībā:



Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru