sestdiena, 2015. gada 11. jūlijs

Kannu Lauvu izcilnieki 2015

Te mans apkopojums par, manuprāt, ievērības cienīgākajām kampaņām, kas šogad Kannās tika pie Zelta lauvām vai ieguva Grand Prix:
- The ALS Association, The Ice Bucket Challenge - domāju, ka visi sociālo tīklu lietotāji un ļoti daudzi pārējie pamanīja šo kampaņu. Protams, atkal liekot uzdot jautājumus, kas vienam projektam ļauj kļūt virālam un citam nē. Katrā ziņā šis projekts ne vien kļuva virāls, bet arī ļoti ilgi nezaudēja savu aktualitāti

- Water for Africa, The Marathon Walker - protams, uzvarētāju starpā atkal daudz sociālu kampaņu. Šī bija viena no tām, kas mani uzrunāja visvairāk. Ārkārtīgi vienkārši, bet efektīvi. Kamēr citi skrien sacensībās, vēl citi mēro maratona distanci katru dienu, ejot pēc ūdens...

- We are Not Crime, Holograms For Freedom - tehnoloģiju sasniegumi apvienojumā ar ideju. Virtuāls jeb projicēts gājiens ielās. 

- Media Markt, Rabbit Race - kad tradicionālā formā Lieldienas un zaķi jau apnikuši, var sarīkot zaķu skriešanas sacensības.

- Quiksilver Japan, True Wetsuits - lieliska ideja par sērfošanas kostīmu uzvalka izskatā. Ko tur vēl piebilst :)

- Volvo UK, Lifepaint - šī noteikti viena no labākajām apbalvotajām un vispār kampaņām šogad. Ne tikai sava produkta reklāma, bet jauna produkta radīšana, lai atrisinātu kādu problēmu. Vienkārši, aktuāli un sociāli atbildīgi - krāsa, kas, iespējams, izglābs tavu dzīvību.

- Volvo Trucks, Live Test Series - daudz nomināciju un apbalvojumu Volvo šogad, zīmols patiešām labi un ražīgi pastrādājis. Šis reklāmas rullītis ar slavenā Van Dammes piedalīšanos

- Volvo, Interception - šī man šķiet vislabākā no visām trim Volvo kampaņām. Kā netērēt miljonus Super Bowl laikā un konkurentu ieguldījumus pavērst par labu Volvo zīmolam. Gudri!

- Samsung, Safety Truck - no Samsung man gribas izcelt 2 kampaņas. Kaut kas līdzīgs jau iepriekš redzēts, tomēr arī laba sociāli atbildīga kampaņa par ceļu satiksmes drošību.

- Samsung, Every Day Is Day One - ja Volvo reklāmas atspoguļo vienu no sociāli atbildīgu kampaņu tendencēm šogad - zīmola palīdzību kādas samilzušas problēmas risināšanā -, tad šī ieskicē otru. Daudz zīmolu aicina novērtēt dienu, kas katram no mums dota, izbaudīt to, mācīties ko jaunu, uzdrošināties.

- Sport England, This Girl Can - vēl viena kampaņa kategorijā "uzdrošinies, neskaties uz citiem, esi tu pats". Acīmredzami kļūst par globālu tendenci.

- Soundcloud, The Berlin Wall Of Sound - Berlīnes mūra krišanas akustiska rekonstrukcija. Lieliska sasaiste ar zīmolu, pakalpojumu un labs kreatīvs izpildījums. 

- Hewlett-Packard Brasil, Print For Help - daudz godalgotu kampaņu no Brazīlijas šogad un diezgan daudzi zīmoli pievērsusīes pazudušo bērnu meklēšanas tēmai, taču šo divu faktoru apvienojums šajā kampaņā uzrunāja visvairāk. 

- Geico, Unskippable - ieteikums noskatīties visiem, kas izmanto YouTube reklāmas pirms video. Šeit mēģinājums iespējami daudz parādīt 4 sekundēs - tajās, kuras noteikti redz skatītājs. Un, godīgi sakot, gribas skatīties ilgāk. Īsāk sakot - vēl viens pierādījums tam, ka reklāmai YouTube neder parastās TV reklāmas, šim kanālam jāgatavo atsevišķs reklāmas rullītis.

- 3M, The Banner That Makes You Like Banners - cilvēki mēģina arī neskatīties uz baneriem un zīmoliem jādomā kreatīvi veidi. Līmlapiņu ražotājs Post-it-Notes apvieno vajadzību reklamēties ar vērtības radīšanu vienkāršā reklāmas banerī. Šis, starp citu, no Krievijas.

- Burger King, Proud Whopper - seksuālo minoritāšu vienlīdzības tēma šogad maz pārstāvēta starp godalgotajām kampaņām, tomēr viena jāizceļ.

- Mix Brazil Cultural and Diversity Association, Mix Brasil Festival - arī seksuālo minoritāšu tēma un patiešām lielisks video rullītis! 

- Canal+, The Interactive Form - pavisam vienkāršs un kreatīvs risinājums garlaicīgajām formām, kas jāaizpilda, lai parakstītos uz jaunumu saņemšanu vai kļūtu par klientu.

- Antena 1 - Observator, The Rgb News - vēl viena TV kanāla kampaņa. Protams, tas ir spēks jau ar to vien, ka pieejams izmantošanai milzīgs kanāls. Tomēr jārada arī jēga, lai kanāla izmantojums būtu efektīvs. Šeit tas ir izdevies - piesaistīt uzmanību donoru nepieciešamībai, izņemot no ekrānā redzamā kadra sarkano krāsu.  

- Marc Dorcel, #Handsoff - bieži negadās redzēt porno filmu indrustrijas pārstāvjus starp godalgotiem reklāmas projektiem, bet šis ir viens no tiem gadījumiem. Turklāt ar absolūti lielisku kampaņu.

- Joe Boxer, Inactivity Tracker - beidzot ir risinājums dīvānā sēdētājiem! Beidzot arī viņiem ir sava aplikācija. Citādi tie aktīvā dzīvesveida piekritēji ir pārlieku nogurdinoši. Pidžamu ražotāja radīta aplikācija, kas neliks Tev justies slikti par to, ka lielāko dienas daļu pavadi uz dīvāna.

- Nit Docomo, 3-second Cooking “Super Fried Dumpling” - šī reklāmu sērija izpelnījusies negatīvu komentāru gūzmu dažādos nozares medijos. Tipiska Āzijas reklāma, kas ir ne ļoti saprotama eiropietim, taču laba un smieklīga. Tikai drusku nav saprotams, kāpēc tāda reklāma telekomunikāciju operatoram, bet nu tā jau ierasta situācija, kad Āzija un Eiropa nesaprot viena otru :)  

- KAFA, Vote For Us. We'll Vote For You - man ļoti patīk kampaņas, kur ir ideja, kas nemaksā neko. Šajā gadījumā vienkārši sarkanā krāsā iemērkts īkšķis, kas iegūst jaunu nozīmi kampaņas kontekstā. 

- Ariel, Share The Load - Procter&Gamble turpina savu veiksmīgo kampaņu sēriju Āzijas tirgū, pievēršot uzmanību dažādām sociālās vienlīdzības tēmām. Viņiem izdodas! Un šoreiz par to, ka vīrieši varētu palīdzēt sievietēm mazgāt veļu...

- Whisper - vēl viens līdzīgs Procter&Gamble projekts, kas palīdz Āzijas sievietēm sākt runāt par savām tiesībām. Pakešu zīmola iniciatīva.

- Vodafone Red Light Application - šī kampaņa arī tajā kategorijā, kas mēģina risināt sabiedrībā samilzušas problēmas. Bija vēl dažas, bet šī uzrunāja. Vienkārša aplikācija, kas palīdz sievietēm saukt pēc palīdzības, ja ģimenē pret viņām vērš vardarbību.  

- Volkswagen do Brasil, 4-Zone Temperature Control - šī ir vienīgā reklāma, kuru man gribas izcelt no visām preses kampaņām:



Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru