svētdiena, 2015. gada 16. augusts

Statistika par pirkšanas paradumiem

Pēc iepazīšanās ar Google barometra pētījuma rezultātiem secināju, ka apskate ir jāsadala divās daļās. Kopējās tendences interneta lietošanā ir šeit. Šajā bloga ierakstā apskatīšu tikai tos jautājumus un atbildes, kas skar iepirkšanos internetā. 

1) pirmā saskarsme ar produktu, ko pēc tam nopirkuši:
- lielākajā daļā jeb 44% gadījumu ir saistīta ar iepriekšēju pieredzi;
- pēc tam seko izpēte pirms pirkuma izdarīšanas (20%). Lielākā daļa jeb 54% to dara interneta mājas lapās vai mobilajās aplikācijās, tikai 38% produktu izpēta klātienē. 24% aptaujāto šo izpēti veikuši dažas stundas pirms paša pirkuma, 22% - dažus mirkļus pirms pirkuma. 12% situāciju pētījušu dienas vai nedēļas pirms pirkuma izdarīšanas;
- sarunas ar citiem cilvēkiem (13%). 77% no visām sarunām notikušas klātienē jeb aci pret aci;
- citi iemesli (12%); 
Interesanti, ka reklāmu kā pirmo saskarsmi ar produktu min tikai 8% aptaujāto. Šeit prevalē divi kanāli - internets (32%) un TV (26%). 

2) izpēte - pirkumam mudinājusi steidzama vajadzība - 26% gadījumu. Dāvana pašam - 22% gadījumu. Regulārs pirkums jeb nepieciešamība, piemēram, uzpildīt atkārtoti iekārtu pirkumam par iemeslu bijusi 15% gadījumu. Šis ir jautājums, uz kuru ir patiešām interesantas atbildes, kuras var apskatīt šeit. Pirms pirkuma izdarīšanas tiek iepazīts viens (24%), divi (22%) vai trīs (15%) zīmoli. Papildus interneta kanāliem informācija tiek lielākoties iegūta dažādos veikalos (67%). Kas attiecas uz interneta kanāliem, 55% gadījumos tiek izmantots interneta meklētājs, 44% gadījumu - mājas lapas. Tajās 54% potenciālo pircēju ir pētījuši cenas, dažādas produktu īpašības un salīdzinājuši vienu produktu ar citu. Atbildes uz šo jautājumu arī der apskatīt izvērsti šeit. 

88% gadījumu izpētes procesā tiek izmantots dators, un 77% gadījumu tas ir tikai dators. Viedtālrunis tiek izmantots sākotnēji, lai gūtu iedvesmu, meklētu padomu vai salīdzinātu izvēli ar citiem iespējamajiem variantiem.

3) pirkums - 50% gadījumu tiek izdarīts fiziski veikalā (lielākoties lielveikalā), 36% gadījumos internetā (šeit apkopota liela daļa opciju, kur internetā var kaut ko nopirkt; izteikta līdera nav). Arī pirkuma izdarīšanas procesā svarīgākais ir dators - to izmanto 92% pircēju. 22% respondentu dažkārt apsver iespēju izdarīt pirkumu ar mobilā telefona starpniecību, taču tajā pat laikā 36% to vispār neapsver. Šī tendence, manuprāt, varētu mainīties tuvāko gadu laikā. Pagaidām arī lietotāji vēl piedod to, ka interneta lapām nav mobilās versijas - 47% turpina izmantot konkrēto lapu, ja saskaras ar tās darbības problēmām, tikai no citas ierīces. To pašu lapu uz tā paša telefona izmanto 20% respondentu, savukārt citas lapas meklējumos dodas 25%.
69% gadījumu pircēji nopirkto preci izvēlējās saņemt veikalā.
Lai kā zīmoli vēlētos, lai pircēji pēc tam internetā sajūsminātos par izdarīto pirkumu, 84% sajūsminās un priecājas bez tālākas informācijas izplatīšanas tīklos.

Kāpēc vispār tika meklēts kāds uzņēmums, kas piedāvā preci vai pakalpojumu, par ko bija interese? 55% respondentu atbildēja, ka bija tāda vajadzība. Tas nozīmē, ka lielākajā daļā gadījumu vajadzība nevis tiek radīta no uzņēmuma puses, bet vajadzība ir pašam potenciālajam pircējam. Atbildes uz šo jautājumu arī ir gana interesantas, tāpēc šeit to var apskatīt pilnā versijā. Attiecīgi trešajai daļai meklētāju informācija un sadarbība ar konkrēto pakalpojuma sniedzēju vai preces nodrošinātāju ir bijusi vajadzīga steidzami. Savukārt atbildes uz nākamo jautājumu atspoguļo konkurenci:
68% gadījumu meklēts tiek tuvākajā apkārtnē - dažu kilometru attālumā. Šeit redzams, kāda informācija tika meklēta. Lielākoties tās ir cenas, darba laiks un produkta vai pakalpojuma pieejamība. Šī ir vērtīga informācija, ko ir vērts ņemt vērā jebkuram mājas lapas veidotājam - šādai informācijai tajā noteikti ir jābūt! Tā noteikti noderēs tiem 35% respondentu, kas informāciju meklē tikai internetā; 59% izmanto gan internetu, gan citus avotus. No neinterneta avotiem populārākie ir sava pieredze ar iepriekš izdarīto pirkumu konkrētajā vietā, kā arī paziņu sniegtā informācija. Arī uz šo jautājumu daudz un dažādu atbilžu. Iecienītākās vietas, kur meklēt informāciju par uzņēmumu "online" ir meklētājs (82%), mājas lapa (44%) un mājas lapas vai aplikācijas, kas apkopo vienuviet atlaides un citus izdevīgus piedāvājumus (34%). Šeit ir atbilde, kas pircējam licis nosliekties par labu kāda uzņēmuma piedāvājumam. Īsumā - preču vai pakalpojumu pieejamība, cena, attālums un iepriekšējā pieredze ar konkrēto uzņēmumu. 79% neizmanto kartes un GPS, lai atrastu uzņēmumu.

51% vismaz reizi gadā nopērk kaut ko no ārvalstu interneta veikaliem. Tajā pat laikā 30% respondentu to nekad nav darījuši, 39% atzīst, ka dod priekšrokus precēm savā valstī. Iecienītākie pirkumi no ārvalstīm ir apģērbs un apavi - viss saraksts šeit. Kāpēc cilvēki izvēlas veikt pirkumus ārvalstu interneta veikalos:

  

3 komentāri:

  1. Interesanti, ka tik daudzi izvēlas iegādāties preci klātienē, nevis online...

    AtbildētDzēst
  2. Šodien situācija kardināli izmainījās, online veikalos arvien vairāk iepērkas...

    AtbildētDzēst
  3. Uz šodienu pirkumi internetā ir viens no galvenajiem iepirkuma veidiem, pandēmija ienesa kardinālas izmaiņas mūsu dzīvēs

    AtbildētDzēst