piektdiena, 2015. gada 11. septembris

Kā dabūt prezidentu uz sava produkta prezentācijas pasākumu jeb lielisks produkta "launch" Latvijas tirgū

Start-up ir viena no mani interesējošām tēmām, kam sekoju līdzi ikdienā. Gan Latvijas start-up panākumiem, gan globālajiem. Vakar manu uzmanību piesaistīja varena ziņa - uz kāda Latvijas jaunā start-up produkta prezentācijas pasākumu ieradies Valsts Prezidents! Mana pirmā doma bija - kā esmu palaidusi garām tik svarīgu produktu, kas acīmredzami ir jaunais Latvijas veiksmes stāsts? Šur tur tas zīmols pavīdēja, bet vakar patiešām nopietni sevi pieteica uz vietējās skatuves.

Runa ir par Monea - mobilo aplikāciju, kas nodrošina naudas pārskaitīšanu visiem lietotāja telefongrāmatas kontaktiem dažu minūšu laikā. Tā balstās uz pašu izveidotu alternatīvu starpbanku maksājumu sistēmu, kas naudu tiešsaistē nogādā no viena bankas konta uz otru, pat ja tie atrodas dažādās bankās. Aplikāciju izveidojis uzņēmums "Monetizator", kas ir pirmais Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) Latvijā licencēts uzņēmums, kas drīkst sniegt tādus maksājumu pakalpojumus kā bezkonta naudas pārvedumi un maksājuma instrumentu izlaišana. Iepazīstoties ar šo informāciju, kļūst skaidrs, ka tas tiešām varētu būt apvērsums. Taču šoreiz gribētu pieskarties mācību stundai - kā ar netradicionāliem līdzekļiem panākt maksimālu publicitāti. Es nedomāju, ka ieguldījums bija mazāks kā būtu reklāmas kampaņā, taču diezin vai reklāmas kampaņa nodrošinātu šādu redzamību.

Pirmais, kas piesaistīja uzmanību, ir foto sociālajā tīklā Twitter ar Valsts Prezidentu atklāšanas pasākumā. Uzrunāju komandu ar jautājumu - kā Jūs to dabūjāt gatavu? Uzņēmuma Mārtiņa Kalniņa atbilde bija gana īsa un kodolīga: "Valsts amatpersonu uzaicināšana notiek saskaņā ar noteiktu kārtību." Atliek vien secināt, ka mēs reizēm par maz gribam ;)


Nākamā lieta, par ko aizdomājos, ka vispār bija veidots pasākums par godu produkta prezentācijai. Un šis pasākums bija patiešām nopietns - tas tika savienots arī ar SKDS Latvijas iedzīvotāju aptaujas prezentāciju par tēmu: "Cik noderīgas Latvijas iedzīvotājiem varētu būt iespējas atviegloti veikt sīkmaksājumus?" Grūti spriest, kas bija šīs aptaujas pasūtītājs. Jebkurā gadījumā - lieliska ideja! Lielāka mediju interese, lielāks pasākuma dalībnieku skaits. Turklāt pasākuma tiešraide tika nodrošināta arī online - TVnet portālā. Lielisks arī kanālu apvienojums.

Un te nu ir rezultāts: "Ja vērtējam vakardienas veiksmīgi pabeigto reģistrāciju skaitu pret citām dienām, tad dienas pieaugums lejupielāžu skaitā ir aptuveni 10 reizes. Šodien, izskatās, ka tas varētu arī vēl mazliet pieaugt," pārdošanas rezultātus dienu pēc pasākuma vērtēja M. Kalniņš. Pareizie uzsvari pareizajās vietās un te rezultāts dienu pēc pasākuma:


Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru