trešdiena, 2015. gada 23. septembris

2015. gada straujāk augošais zīmols Latvijā - Statoil - pārtaps par Circle K

Šodien tik daudz notikumu mārketingā, kā sen nav bijis. Tā kā mīlētākie Latvijas Zīmoli tiek apbalvoti reizi gadā, bet viens no mīlētākajiem zīmoliem maina zīmolu krietni retāk, tad šodien izvēle krita par labu Statoil zīmola maiņai.

Kuluāros runāja visu ko pēc tam, kad 2012. gadā kanādiešu veikalu ķēde Alimentation Couche-Tard Inc. nopirka Statoil ASA mazumtirdzniecības uzņēmumu. Kaut kas brieda. Tik nebija zināms precīzi, kad un kur. Nu tas ir noticis. Un jāsaka - šoreiz tas neskar mūs vien. Izmaiņas būs daudz lielākas. Kopumā 15 000 degvielas uzpildes staciju pārtaps par Circle K! Šoreiz tas nav vietējās mārketinga nodaļas vai kādu citu nelabvēļu izdomājums, kā pavīd interneta komentāros. Tā ir globāla īpašnieku noteikta nosaukuma maiņa:
The Laval, Que.-based chain – which has become one of Canada’s largest companies, with a market capitalization topping $35-billion – is consolidating four of its brands under the popular Circle K name, currently its largest brand, with a wide footprint in the United States, Asia, South America and the Middle East. /Theglobeandmail.com/
Kā vēstī šis pats informācijas avots, Statoil vārdu jaunais īpašnieks varēja lietot tikai līdz 2018. gadam. Tā kā zīmola maiņa bija neizbēgama. Vietējam tirgum diezgan muļķīgs nosaukums, jo tas ir vienkārši nelasāms, neizrunājams... Ja padomājam no īpašnieku perspektīvas - mazas bļauru valstiņas pie Baltijas jūras; pabļaustīsies un pierims.

Te mākslas filma par jauno logo. Piekrītu tiem, kas saka - lieka šitāda māksla 3 minūšu garumā. Bet nu fakts paliek fakts un šādi ir tapis jaunais logo, un pasaka par to.  


Šeit pārskats par īpašniekiem, biznesa virzieniem un zīmoliem, kas nu būs viens vesels:


Tagad pats galvenais - ko par to visu domā mūsējie? Tie, kas strādā Statoil offisā Latvijā? Paldies par operatīvu atbildi Kristīnei Lazdiņai, kas uzņēmumā atbildīga par mārketingu un komunikāciju.

- Kā Jūs vērtējat vietējās sabiedrības pašreizējo reakciju uz šo notikumu? Vai tādu arī prognozējāt?
Pārmaiņas ir process, kas neizbēgami raisa spilgtas emocijas un atšķirīgus viedokļus. Cilvēku reakcijas sociālajos tīklos un plašā mediju publicitāte pierāda, ka Statoil zīmols, īpaši Latvijā, laika gaitā ir kļuvis ļoti iemīļots – tāpēc ir dabiski, ka pirmajā brīdī šķiet, ka būs grūti no tā šķirties. Esam gatavi ieguldīt laiku un resursus lai īstenot mūsu jaunā Circle K zīmola vīziju - kļūt par pasaules iecienītāko ērtas iepirkšanās un degvielas iegādes vietu. Bija arī lasāma atzinība, ka tagad arī Eiropā varēsim iepazīt iepirkšanās tīklu, kuram jau ir tūkstošiem tirdzniecības vietu. Tāpat, īpaši Ziemeļamerikā, bija manāms sentiments – lai gan “Circle K” tur jau ir pazīstams, patērētāji norādīja, ka viņiem pietrūks ierastā “Mac’s”. 

- Kas mainīsies patērētājam? Vai tikai logo un nosaukums vai plānotas vēl kādas būtiskas izmaiņas?
Pagaidām nemainīsies nekas, zīmolu sāks ieviest 2016. gada maijā. Pirmās valstis, kur tās tiks ieviestas, būs Norvēģija un Zviedrija. Kopumā “Couche-Tard” mērķis ir apvienot tīkla uzņēmumus Eiropā, ASV, Kanādā un citur, tāpēc ar jauno “Circle K” zīmolu tiks stiprināta uzņēmuma kultūra un vērtības. Ar vienotu globālu zīmolu gribam radīt sajūtu – lai arī kurā pasaules malā atrastos mūsu klients, viņš zina, ka “Circle K” garantē ērtu iepirkšanos, ātru un draudzīgu apkalpošanu, vēl labākus produktus un pakalpojumus. 

- Kādas ir Jūsu prognozes - cik daudz laika būs nepieciešams, lai jaunais zīmols "iedzīvotos" cilvēku prātos? 
Zīmola maiņa plānota 3 gadu laikā. Tā tiks veikta pakāpeniski un pārdomāti, tāpēc pieļauju, ka šajā laikā cilvēki jau būs paspējuši iepazīt un iemīļot jauno zīmolu – pat vēl pirms process oficiāli būs pabeigts. 

- Vai plānota rebrendinga kampaņa? Kādi kanāli tiks izmantoti? un kas būs galvenais ziņojums?
Jā, rebrendinga kampaņa ir plānota. Galvenie kanāli būs mūsu degvielas uzpildes stacijas un OOH (out of home advertising jeb vides reklāma - I.T.). 

- Un tagad pats galvenais - vai kafija paliks tāda pati, kā ir tagad?
Protams, tāda pati un vēl labāka :)

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru