sestdiena, 2015. gada 5. decembris

Kijevas iespaidi

Tikko atgriezos no Ukrainas. Precīzāk - no Kijevas. Par to rakstīt mārketinga blogā ir būtiski dažādu iemeslu dēļ. Pirmkārt, valsts mārketings. Cepuri nost mūsu sadarbības partneriem - starptautiskam uzņēmuma, kas tirgo lauksaimniecības tehniku. Viņu Eiropas offiss atrodas tieši šajā valstī. Tas milzīgā biznesa potenciāla dēļ - Kijevā vien ir tik daudz iedzīvotāju, cik visās trijās Baltijas valstīs kopā! Miljons cilvēku uz turieni pārcēlās vien pagājušajā gadā no Krimas, tāpēc šobrīd pilsētā ir milzīgs būvniecības vilnis - kaut kur visiem šiem cilvēkiem ir jādzīvo. 

Tiem, kas strādā un dzīvo Ukrainā, ir svarīgi pastāstīt un - galvenais - parādīt saviem sadarbības partneriem, ka šajā zemē viss ir kārtībā. Izņemot reģionus, kur joprojām karo - Donbasu un Krimu. Kijevā viss ir mierīgi un rit savu gaitu. Mūsus sadarbības partneri tieši tāpēc savu dīleru tikšanos no Baltijas valstīm un Skandināvijas organizēja savā pārstāvniecībā. Lai parādītu, ka viss ir kārtībā un šeit nav jābaidās. Paši valsts iedzīvotāji ir visredzamākie un labākie valsts vēstneši pasaulē.

Atgriežoties pie argumentiem, kāpēc par manu viesošanos Ukrainā ir jāraksta mārketinga blogā, šīs dažas dienas atmeta apmēram 10 - 15 gadus vecā pagātnē. Skaidrs ir tas, ka iedzīvotāju skaits, kas ir šajā valstī kopumā un lielajās pilsētās, ir interesants jebkuram globālajam zīmolam. Tie reklāmās balansē starp mēģinājumu ieviest moderno, tajā pat laikā to darot diezgan saudzīgi un izmantojot vietējos ukraiņu dizaina elementus. Metro neredz daudzus planšetē vai telefonā iebūrušos cilvēkus. Tāda padomju laiku gaisotne. Tajā pat laikā planšetes un viedtelefoni tiek izmantoti. Un arī bezvadu internets ofisos ir pieejams. 

Par pārējo lai runā bildes. Varēju safotogrāfēt daudz daudz vairāk, bet staigāju viena, tāpēc nebija dikti lielas vēlmes visu laiku ņemt ārā no kabatas telefonu :)

Metro tuneļi ir pilni ar mārketingu. Šis bija spilgtākais.

Šīs ir atmiņas no Padomju Savienības. Ļoti daudz tāda stila vietiņu.

Itāļu kafejnīca ar nosakumu "Rukola". Man nav skaidrs, kā līdz tam aizdomāties, bet šķiet, ka tikai man tas nav skaidrs :)  

Šī vieta mani pārsteidza ar to, ka spēj piedāvāt modernu vidi. Domāju tāpēc, ka jaunieši to ir uztaisījuši. Šeit vienmēr ir svaigi augļi. Un šāda tipa veikaliņš tas esot vienīgais Kijevā. Ir jau izveidojies savs pastāvīgo klientu loks. Tikai tā jau laikam iespējams šādai mazai bodītei organizēt loteriju, kur, pērkot burciņu džema, var iegūt savā īpašumā DODGE automašīnu! Šī akcija arī parāda to milzīgo potenciālu, kas ir šim milzīgajam tirgum.  

 

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru