svētdiena, 2014. gada 21. decembris

Ieskats internetveikalu pircēju lietošanas paradumos

Uzņēmums VWO (Visual Website Optimizer) pirms dažiem mēnešiem veica pētījumu ASV tirgū par tiem interneta lietotājiem, kas iepērkas internetā. Tādējādi ir iespēja uzlabot iepirkšanās pieredzi un ir vieglāk mājas lapas apmeklētājus pārvērst pircējos. Aptaujā piedalījās 1000 interneta lietotāji vecumā no 18 līdz 65 gadiem.

Arī Latvijā pirkumi internetā kļūst aizvien aktuālāki. Tehnoloģiju ziņu portāls Kursors.lv vasarā, atsaucoties uz Gemius, ziņoja, ka:
"internetā iepērkas jau 71% Latvijas interneta lietotāju, kas ir par 4 procentpunktiem vairāk nekā šajā laikā pirms gada. Visbiežāk internetā iepērkas iedzīvotāji vecumā no 25 līdz 34 gadiem. Aktīvākie pircēji – sievietes un speciālisti/biroja darbinieki. (...) Vismaz reizi gadā internetā iepērkas 844 000 Latvijas interneta lietotāju vecuma grupā no 15 – 74 gadiem. Salīdzinot ar šo pašu periodu pērn, tas ir pieaugums par 4 procentpunktiem (pp)."
Būs interesanti papētīt, kādi būs rezultāti pēc Ziemassvētku iepirkšanās drudža - vai arī Latvijā staigāšanu pa veikaliem būs nomainījusi iespēja iegādāt dāvanas internetā.

Atgriežoties pie iepriekš minētā pētījuma, pircējiem internetā un viņu paradumiem:
- 28% potenciālo pircēju atsakās no pirkuma, jo viņus neapmierina piedāvātās transporta izmaksas. Un 24% pat būtu gatavi pirkt vairāk, tikai lai saņemtu bezmaksas piegādi;
- 23% atsakās no pirkuma veikšanas, jo ir jāveido lietotāja konts izvēlētajā interneta veikalā;
- 54% pircēju piekristu iegādāties preces, ko tie atstājuši nenopirktas iepirkumu grozā, ja vien tām piedāvātu atlaidi;
- 55% apgalvo, ka lapā atrodamās atsauksmes no citiem lietotājiem var likt nosvērties par labu pirkuma izdarīšanai;
- 74% pircēju ir pārliecināti, ka nevēlas par izdarīto pirkumu informāciju izvietot savos sociālo tīklu kontos.

Viens no svarīgākajiem iepriekš minētajiem punktiem, kas, pētījumu komentējušo ekspertuprāt, visvairāk ietekmē pārdošanas rezultātus ir pirkumi, kas ievietoti iepirkumu grozā, bet tur arī palikuši, nenoformējot pirkumu līdz galam.


Uzņēmuma "Bigcommerce" Mārketinga vadītāja Meg Murphy saviem klientiem - uzņēmumiem, kas nodrošina iepirkšanos internetā - iesaka lielu uzmanību pievērst apsvērumiem, kāpēc klienti pirkumu neizdara līdz galam. Viņa iesaka radīt interaktīvus instrumentus, kas ļauj uzrunāt klientu pirkuma izdarīšanas brīdī, kā arī, cik ātri vien iespējams iepirkšanās procesā, informēt klientu par transporta nosacījumiem un papildus izmaksām, kas saistītas ar to. 

Pilna atskaite par pētījumu ir atrodama šeit.

1 komentārs:

  1. Patiešām interesants raksts. Godīgi sakot nebija ne jausmas, ka tik daudz interneta lietotāju Latvijā arī iepērkas internetā. Patīkams pārsteigums. Atliek vien gaidīt, kad arvien nopietnāku darbu veiks vietēji ražotāji un pārdevēji. Tā vien šķiet, ka tiek aizmirst par vienkāršām lietām un tas arī izjauc dažādus projektus.
    Tomēr esmu drošs, ka viss mainīsies uz pozitīvo pusi un arī vietējie veiks augstākas kvalitātes darbu.

    AtbildētDzēst