piektdiena, 2015. gada 8. maijs

Atskats uz globālā pētījuma "Meaningful Brands" prezentāciju

Komunikācijas grupa Idea Group īsā laikā organizējusi jau otro pasākumu, lai iepazīstinātu ar šīs grupas globālo pētījumu ar nosaukumu "Meaningful Brands". Iepriekšējo reizi vairāk tika apspriestas tendences sabiedrībā, kas ietekmē arī mārketinga nozarē strādājošo lēmumus. Šoreiz lielāka uzmanība tika veltīta tam, lai iepazīstinātu ar pētījuma rezultātiem un jēgpilnākajiem zīmoliem. 

Galvenais secinājums ir tāds, ka cilvēku dzīvēs zīmolu vērtība samazinās. Globālā pētījumā cilvēki visā pasaulē ir atzinuši, ka nesatrauktos, ja pazustu 74 % zīmolu. 2011. gadā tāds pats secinājums tika izdarīts par 71 % zīmolu. Līdz ar to jāsecina, ka, vai nu cilvēki ir noguruši no komunikācijas ar zīmoliem vai gluži vienkārši zīmoli nemāk komunicēt tā, kā vēlētos to patērētāji. Ar vienkāršu uzticību vairs nepietiek. Zīmoliem tagad ir jāpiedāvā kāda pievienotā vērtība, kas palīdzētu uzlabot cilvēku dzīvi. Līdz ar to ar vien svarīgāka kļūst spēja būt svarīgam nevis atšķirīgam; zīmolam nav jābūt lielam, tam ir jābūt nozīmīgam. 

Pētījumā secināts, ka iegādājoties "jēgpilno zīmolu" produktus vai pakalpojumus, cilvēki iztērē 7 reizes vairāk naudas kā patērējot citus zīmolus. Kas tad, viņuprāt, ir "jēgpilns zīmols", par kuru patērētāji ir gatavi maksāt ar sava maciņa saturu? Uz šo jautājumu pētījuma dalībnieki atbild:
- produktam ir jābūt labam un tam ir jāpilda savi solījumi;
- tam jāuzlabo cilvēka dzīve, atrisinot kādu problēmu vai kā citādi palīdzot;
- jārūpējas par kolektīvo labklājību, demonstrējot savu kultūru.

Galvenās industrijas, no kurām nāk top "jēgpilnie zīmoli" ir veselības aprūpe, elektronika, pārtika un kosmētika. Pirmais sešinieks globālajā līmenī izskatās šādi:
1/ Samsung
2/ Google
3/ Nestle
4/ Bimbo
5/ Sony
6/ Microsoft

Jēgpilnākie zīmoli katrā no 3 Baltijas valstīm:
LATVIJA LIETUVA IGAUNIJA
Google Google  Ugunsdzēsības glābšanas dienests
Latvija Lietuva Igaunija
Laima Facebook Policija
Valsts Policija Lietuvas Pasts Google
Skype Microsoft Tartu Universitāte

Kas attiecas uz Latviju, pētījuma autori uzskata, ka galvenie faktori, kas ir ietekmējuši tendences, ir:
- politiskās kaislības;
- kultūras vērtības, kas tiek piedāvāta kā alternatīva iepriekšminētajam punktam;
- mediju kanālu svaru kausu nosvēršanās par labu sociālajiem tīkliem. Līdz ar to cilvēkiem kļūst svarīgs kanāls nevis tā saturs - informācija ir vajadzīga tagad un ātri.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru