svētdiena, 2010. gada 4. jūlijs

Politiskie plaģiāti (papildināts)

Man kā cilvēkam, kas pagaidām vēl nezina, par ko un vai vispār piedalīsies vēlēšanās + vēl tādam, kas interesējas par reklāmas lietām, šobrīd ir diezgan interesanti, jo tuvojas kārtējās Saeimas vēlēšanas. Pirmkārt, partijas aktivizējas. Otrkārt, tiek prezentētas jaunas kampaņas ar jaunām identitātēm un jaunām līdzībām ar kaut kur jau redzēto.

Es pat nezinu, kas uzjautrina vairāk - tas, ka reklāmu speciālisti tiešām kopē (ak, kurš gan to pierādīs) vai tas, ka cilvēki atrod, ar ko salīdzināt jaunprezentētos veidojumus. Es nolēmu apkopot to, kas jau ir nācis gaismā un droši vien papildināšu ar to, kas vēl būs, lai pēc vēlēšanām vēl varētu pakavēties atmiņās.

Mans favorīts ir šis stāsts par "Vienotība" logo:
Diezgan muļķīgi laikam būtu pieļaut, ka vēlāk dibinātā partiju apvienība "Atbildība" būtu špikojusi no iepriekš minētās apvienības logo (un, iespējams, arī no Borata :)), bet nu tad nekas cits neatliek kā minēt mēness fāzu vai kādu citu apstākļu iedarbību kā skaidrojumu, kāpēc šogad modē tieši šādas formas:

UPD: Un tā ķekšu būšana kļūst absolūti dīvaina brīdī, kad Zaļo un Zemnieku savienība prezentē savu logo:


Un visbeidzot citu starpā ir izcēlusies arī partija "Par labu Latviju". Protams, Ēriks Stendzenieks, kas stāv aiz šīs kampaņas, apgalvo, ka tie ir murgi, bet nu līdzība man kā skatītājam parastajam tiešām sākotnēji šķita un vēl joprojām šķiet acīmredzama. Interesants ir arī fakts, ka YouTube vairs nav atrodams "Par labu Latviju" videoklips "due to a copyright claim by Intrigue Music", kas pārstāv aizdomīgi līdzīgās dziesmas oriģinālā izpildītāja autortiesības. Atradu vien kompilāciju ar citām bildītēm, bet skaņas celiņš ir nemainīgs, tā kā lietas būtību saprast var.



Beigās jau tomēr sanāk, ka abos klipos ir izmantota viena un tā pati mūzika. Stendzenieks nav vainīgs, jo noslēdzis līgumu ar viltvārdi. Bet galā pazūd ticamības moments, jo iepriekš viņš pats teica, ka mūzika nav identiska: "Starp šīm abām reklāmām vienīgā līdzība vispār ir tikai tā, ka abās izmantoti cilvēki," viņš teicis laikrakstam "Diena". Bet beigās atkal sanāk, ka tā nu gluži nav.

Ja pēc principa, ka arī slikta reklāma ir reklāma, tad pārējām partijām ar steigu jāsāk domāt, ko varētu pakopēt, citādi zudīs reitingi.

1 komentārs: