ceturtdiena, 2010. gada 16. septembris

Jaunais Internet Explorer 9 - mārketinga paraugstunda

Katram jau savs viedoklis par jauno Internet Exporer 9 Beta versiju. Arī es biju aizdevusies uz pārlūkprogrammas prezentāciju. Pārstāvēju parasto lietotāju kategoriju un arī interesanti bija pavērot dažas mārketinga nianses, kas saistīts ar Microsoft meklēšanas mašīnas Bing integrēšanu jaunajā pārlūkprogrammā.

Internet Explorer 9 sauklis ir "More beautiful web". Jāatzīst, ka tiešām pārlūkprogramma ir glīta, un man patika arī ideja, kas tika prezentēta - galvenais šobrīd vairs nav tas, cik labi izskatās konkrētā web lapa; galvenais ir optimāla aplikāciju un dažādu iespēju izmantošana pārlūkprogrammā. Jā, tieši tik tālu cilvēce ir nonākusi savā attīstībā :) Neskatoties uz to, ka viss ir skaisti, man radās iespaids, ka tas skaistums jau kaut kur ir redzēts. Es domāju, ka Apple ar Stīvu Džobu priekšgalā var justies lepni par smuko lodziņu radīšanu, ko no IPhone gluži kā stila ikonu pārņem visi, kam nav slinkums. Un arī Internet Explorer 9 nav izņēmums. Ļoti daudz kas atgādina gudrtelefonu dizaina elementus. Un vēl uzkrītoša līdzība man izskatījās arī ar Google Chrome. Tā kā es ikdienā izmantoju tieši šo programmu tās vienkāršības un ātruma dēļ, man dažas iespējas, kas tika prezentēti kā revolucionāri sasniegumi, likās normāla lieta, ko es jau visu laiku izmantoju. Un arī turpmāk vismaz pagaidām izmantošu Google Chrome, jo man nav Windows vismaz 7. versijas, kas ir priekšnosacījums jaunās pārlūkprogrammas izmantošanai. Domāju, ka es tāda nebūšu vienīgā.


Atgriežoties pie tīmekļa skaistuma, daļa no tā ir tik dziļi paslēpta, ka ierindas lietotājs līdz tādām niansēm nemaz netiks. Viena no tādām, kas spilgti iespiedusies atmiņā, ir advancētās meklēšanas iespējas Bing meklētājā. Ja tas speciāli netiek parādīts, tad nezinu, vai šīs iespējas kāds atklās. Un galvenais - vai tas vispār ir vajadzīgs?

Taču Bing meklētāja sasaiste ar Internet Explorer ir absolūta mārketinga paraugstunda - viss kā no mārketinga grāmatas nodaļas par to, kā viena produkta lietotājus padarīt par Tevis radīta cita produkta lietotājiem. Visskaistākais tīmeklis tomēr Tev pavērsies, ja izmantosi Bing :) Un pagaidām šāda Microsoft stratēģija attaisnojas - nule publicētie Nielsen dati vēsta, ka ASV 2010. gada augustā 13,9% tirgus pieder Bing un 13,1% Yahoo. Divu mēnešu periodā (jūlijs, augusts) Bing ir ieguvis 2 % tirgus, savukārt Yahoo zaudējis 8%. Tie, kas atteikušies no Yahoo, izvēlējušies gan vienu, gan otru lielāko spēlētāju, jo Google tirgus daļa joprojām turpina pieaugt un ir sasniegusi 65,1%.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru