Tā kā šis ir pirmais ieraksts šajā blogā šogad, tad visu pirmām kārtām gribas novēlēt patiešām veiksmīgu 2011. gadu! Lai izdodas precīzi noteikt klientu vēlmes, radīt satriecošus piedāvājumus un lai šis gads mums visiem atmiņā paliek kā kvalitatīva mārketinga gads!
Šodien nāca man pretī termins, ar kuru iepriekš nebiju saskārusies un kas ir mārketinga veids - shopper marketing. Kā skaidro māte Vikipēdija, "shopper marketing is understanding how one's target consumers behave as shoppers, in different channels and formats, and leveraging this intelligence to the benefit of all stakeholders, defined as brands, consumers, retailers and shoppers." Tas nozīmē, ka jāatrod iespējami labākie risinājumi gan tirdzniecības vietā, gan apkārt tai (saistībā ar produktu vai zīmolu), lai veicinātu pārdošanu. Nē, drīzāk potenciālo klientu vēlmi nopirkt. Arī uz šo mārketinga veidu var attiecināt tradicionālo "marketing mix jeb 4P's" - product, price, place, promotion.
Tā kā pastāvīgi pieaug lielo uzņēmumu vēlme ieguldīt tieši šajā mārketinga veidā, ASV ir vērojama tendence, kad reklāmas un mārketinga aģentūras izveido atsevišķas struktūras, kas nodarbojas tikai ar aktivitātēm, kas tieši vērstas uz pārdošanas veicināšanu. Advertising Age vēsta: "Manufacturer investment in shopper marketing has roughly doubled over the past five years to $35 billion, according to Booz & Co., and it is expected to continue to expand at an annual rate of roughly 15%, with some funding reallocated from traditional media and trade promotion. " Kopumā tendence tēriņiem dažādās mārketinga aktivitātēs izskatās šādi:

Re kā, visi koncentrējās uz digitālo ēru līdz atskārta, ka pircēji pērk, esot veikalā. Izvēlas labāko cenu, vieglāko piekļuvi, glītāk vai pieejamāk iesaiņoto produktu utt. Un veikalā viņiem arī jāuzbrūk :)
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru