„YOUNG LIONS konkursā Latvija tiks pārstāvēta divās – mediju un drukas –
kategorijās.” Pirmais teikums 7GURU ziņā skan ļoti lepni, bet viss pārējais
mani ļoti apbēdina. Izrādās, šogad trūkst sponsoru, lai Latviju šajā reklāmas
nozarei būtiskākajā pasaules līmeņa pasākumā piedalītos ar patiesi labākajiem
un talantīgākajiem jaunajiem censoņiem. Brauc tie, kuri paši var atļauties
sponsorēt savu piedalīšanos konkursā...
Man pašai bija tā lieliskā izdevība piedalīties Kannu Lauvu pasākumā 2008.
gadā. Igaunijas delegācijas sastāvā... Tobrīd mācījos Tallinas Universitātes
Baltijas Mediju un filmu skolā. Studentiem piedāvāja braukt. Dalības maksa
toreiz bija 4 reizes mazāka kā ierindas dalībniekiem. Mēs, divas studentes no
Latvijas, šo iespēju izmantojām. Igauņi vispār aktīvi rosās savas delegācijas
veidošanā, kā rezultātā togad Kannu Lauvās Igaunijas delegācijā bija 33
cilvēki, no Latvijas – 8... NIKE sponsorēja Igaunijas delegācijas krekliņus,
tur uz vietas tika organizētas ekskursijas, kopīgas vakariņas, uz kurām bija
uzaicināta arī Latvijas delegācija. Īsāk sakot, igauņi šo pasākumu ņem
nopietni.
Lielākā daļa Latvijas delegācijas (6 cilvēki) pasākumā pavadīja vien dažas
dienas. Lai man piedod tie, kas tur bija – arī ietekmīgu vietējo reklāmas
nozarē strādājošu uzņēmumu pārstāvji – viņi tur lielākoties atpūtās. Saulains
laiks un pludmale tā vien vilināja, ko mazās ne tika saulainās valsts pie
Baltijas jūras pārstāvji labprāt izmantoja. Mēs, savukārt, vairāk laika
pavadījām ar igauņiem, jo tikāmies semināros, meistarklasēs. Viņiem visiem
patiešām interesēja maksimāli izmantot visas iespējas, ko sniedz šis pasākums. Es
ļoti ceru, ka pēdējos gados Latvijas delegācijas attieksme ir mainījusies.
Protams, katrs atpūšas kā vēlas un tērē savu naudu kā vēlas. Es par to neko
neteiktu, ja vien nebūtu ziņa par to, ka mūsu reklāmas industrija pēkšņi vairs
nevar atļauties atlasīt labākos no labākajiem, dot palīdzīgu roku jaunajiem
talantiem, sponsorējot viņu piedalīšanos tik svarīgajā pasākumā. Šis pasākums
tiešām ir svarīgs. Mums, „jauniem gurķiem”, viss tur redzētais neatgriezeniski
mainīja domas par kvalitatīvu reklāmu. Mēs atplestu muti klausījāmies lielajos
dūžos un mācījāmies, mācījāmies, mācījāmies. Nedēļa Kannu Lauvās vērtības un
iegūto zināšanu ziņā ir līdzvērtīga vismaz 1 mācību gadam augstskolā. To nu es
varu apgalvot pilnīgi droši.
Vai reklāmas industrija Latvijā patiešām apzinās šī pasākuma svarīgumu
nozares attīstībā? Protams, paldies tām aģentūrām un uzņēmumiem, ar kuru
atbalstu vismaz kāds no Latvijas šogad aizbrauks uz lielāko notikumu pasaules
reklāmas industrijā. Bet konkurss „Young Lions” manā skatījumā absolūti nav tas
pasākums, kur jābrauc ir tiem, kas ir maksātspējīgi. Ko mums tas dod? Atceros,
ka Kannās iepazināmies ar Indijas pārstāvjiem, kas bija nopelnījuši tikt un
piedalīties „Young Lions”, uzvarot vietējā konkursā, kur kopumā bija 800
komandu! Lūk, ieguvums reklāmas nozarei kopumā!
Jautāju Igaunijas Kannu Lauvu pasākuma koordinatorei, laikraksta
„Postimees” Reklāmas direktorei Marikai Jahilo, kā tas notiek Igaunijā, kā tiek
atlasīti dalībnieki uz „Young Lions”. Lūk, ko viņa atbildēja: „Igaunijā mums
notiek divi konkursi, un uzvarētāji par piedalīšanos Kannu Lauvās neko nemaksā.
Visus izdevumus sedz Reklāmas Asociācija un reklāmas aģentūras maksā „nodevas”.
Arī laikraksts „Postimees” sponsorē vienas komandas dalības un uzturēšanās
izdevumus.” Nu negribas jau atkal teikt, ka igauņi kaut ko dara labāk, bet
šoreiz man tiešām šķiet, ka Igaunija redz potenciālu savos jauniešos un grib to
attīstīt, bet mēs nē. Man tiešām ir grūti pieņemt, ka nozare, kuras tirgus
2011. gadā saskaņā ar TNS Latvia datiem bija 48,4 miljoni, nespēj vienoties un
atlicināt pavisam mazu daļiņu peļņas, ieguldot tos kopīgā nākotnē un jaunajos
talantos.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru