piektdiena, 2012. gada 4. maijs

YOUNG LIONS 2012 – diemžēl arī reklāmas industrijā Latvijā visu izšķir nauda


„YOUNG LIONS konkursā Latvija tiks pārstāvēta divās – mediju un drukas – kategorijās.” Pirmais teikums 7GURU ziņā skan ļoti lepni, bet viss pārējais mani ļoti apbēdina. Izrādās, šogad trūkst sponsoru, lai Latviju šajā reklāmas nozarei būtiskākajā pasaules līmeņa pasākumā piedalītos ar patiesi labākajiem un talantīgākajiem jaunajiem censoņiem. Brauc tie, kuri paši var atļauties sponsorēt savu piedalīšanos konkursā...

Man pašai bija tā lieliskā izdevība piedalīties Kannu Lauvu pasākumā 2008. gadā. Igaunijas delegācijas sastāvā... Tobrīd mācījos Tallinas Universitātes Baltijas Mediju un filmu skolā. Studentiem piedāvāja braukt. Dalības maksa toreiz bija 4 reizes mazāka kā ierindas dalībniekiem. Mēs, divas studentes no Latvijas, šo iespēju izmantojām. Igauņi vispār aktīvi rosās savas delegācijas veidošanā, kā rezultātā togad Kannu Lauvās Igaunijas delegācijā bija 33 cilvēki, no Latvijas – 8... NIKE sponsorēja Igaunijas delegācijas krekliņus, tur uz vietas tika organizētas ekskursijas, kopīgas vakariņas, uz kurām bija uzaicināta arī Latvijas delegācija. Īsāk sakot, igauņi šo pasākumu ņem nopietni.

Lielākā daļa Latvijas delegācijas (6 cilvēki) pasākumā pavadīja vien dažas dienas. Lai man piedod tie, kas tur bija – arī ietekmīgu vietējo reklāmas nozarē strādājošu uzņēmumu pārstāvji – viņi tur lielākoties atpūtās. Saulains laiks un pludmale tā vien vilināja, ko mazās ne tika saulainās valsts pie Baltijas jūras pārstāvji labprāt izmantoja. Mēs, savukārt, vairāk laika pavadījām ar igauņiem, jo tikāmies semināros, meistarklasēs. Viņiem visiem patiešām interesēja maksimāli izmantot visas iespējas, ko sniedz šis pasākums. Es ļoti ceru, ka pēdējos gados Latvijas delegācijas attieksme ir mainījusies.

Protams, katrs atpūšas kā vēlas un tērē savu naudu kā vēlas. Es par to neko neteiktu, ja vien nebūtu ziņa par to, ka mūsu reklāmas industrija pēkšņi vairs nevar atļauties atlasīt labākos no labākajiem, dot palīdzīgu roku jaunajiem talantiem, sponsorējot viņu piedalīšanos tik svarīgajā pasākumā. Šis pasākums tiešām ir svarīgs. Mums, „jauniem gurķiem”, viss tur redzētais neatgriezeniski mainīja domas par kvalitatīvu reklāmu. Mēs atplestu muti klausījāmies lielajos dūžos un mācījāmies, mācījāmies, mācījāmies. Nedēļa Kannu Lauvās vērtības un iegūto zināšanu ziņā ir līdzvērtīga vismaz 1 mācību gadam augstskolā. To nu es varu apgalvot pilnīgi droši.

Vai reklāmas industrija Latvijā patiešām apzinās šī pasākuma svarīgumu nozares attīstībā? Protams, paldies tām aģentūrām un uzņēmumiem, ar kuru atbalstu vismaz kāds no Latvijas šogad aizbrauks uz lielāko notikumu pasaules reklāmas industrijā. Bet konkurss „Young Lions” manā skatījumā absolūti nav tas pasākums, kur jābrauc ir tiem, kas ir maksātspējīgi. Ko mums tas dod? Atceros, ka Kannās iepazināmies ar Indijas pārstāvjiem, kas bija nopelnījuši tikt un piedalīties „Young Lions”, uzvarot vietējā konkursā, kur kopumā bija 800 komandu! Lūk, ieguvums reklāmas nozarei kopumā!

Jautāju Igaunijas Kannu Lauvu pasākuma koordinatorei, laikraksta „Postimees” Reklāmas direktorei Marikai Jahilo, kā tas notiek Igaunijā, kā tiek atlasīti dalībnieki uz „Young Lions”. Lūk, ko viņa atbildēja: „Igaunijā mums notiek divi konkursi, un uzvarētāji par piedalīšanos Kannu Lauvās neko nemaksā. Visus izdevumus sedz Reklāmas Asociācija un reklāmas aģentūras maksā „nodevas”. Arī laikraksts „Postimees” sponsorē vienas komandas dalības un uzturēšanās izdevumus.” Nu negribas jau atkal teikt, ka igauņi kaut ko dara labāk, bet šoreiz man tiešām šķiet, ka Igaunija redz potenciālu savos jauniešos un grib to attīstīt, bet mēs nē. Man tiešām ir grūti pieņemt, ka nozare, kuras tirgus 2011. gadā saskaņā ar TNS Latvia datiem bija 48,4 miljoni, nespēj vienoties un atlicināt pavisam mazu daļiņu peļņas, ieguldot tos kopīgā nākotnē un jaunajos talantos. 

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru