sestdiena, 2012. gada 1. decembris

Par ko Baldone apvainojusies uz dūņu produktu ražotājiem?

Pieļauju, ka Baldones Dūņu kosmētikas stāsts Latvijas reklāmas un mārketinga vēsturē ieņems zināmu vietu. Tas izraisījis sašutuma vilni gan medijos, gan sabiedrībā. Un to var saprast, bet tikai no vienas puses. Man drīzāk izskatās, ka neviens medijs nav papūlējies papētīt šo situāciju padziļināt, noliekot emocijas pie malas.  

Interneta vidē atrodamā informācija liecina, ka Baldones Dūņu kosmētikas zīmola produkcijas tirdzniecības tiesības pieder uzņēmumam Elier International. Diemžēl man nav zināmas pārpirkšanas līguma nianses, bet, pieņemsim, ka situācija ir šāda. Uzņēmums nopērk zīmolu. Tas ir atpazīstams, uzticams un veiksmīgs - kāpēc tas būtu jāmaina? Šajā konkrētajā gadījumā, piemēram, visādu iemeslu dēļ dūņas vairs netiek ņemtas Baldonē, bet tiek izmantotas citas. Ja produkta kvalitāte saglabājas, kāpēc uzņēmumam būtu jāmaina leģenda? 


Elier International uzņēmuma mājas lapā ir šāds teksts: "BDK Laboratory kosmētikas līnijas ražošanā tiek izmantots Peloid Complex® dūņas, kuras veidojušās 8 miljonu gadu laikā, sadaloties floras un faunas elementiem." BDK, pēc visa spriežot, ir saīsinājums no "Baldones Dūņu kosmētika". Visā tekstā nekur nav atrodams solījums izmantot Baldones dūņas. Turklāt arī uz iepakojuma nekur nav rakstīts BDK vārdu atšifrējums! Vismaz tāda ir mājas lapā atrodamā informācija. Veikalu plauktus neesmu pētījusi, jo neesmu šīs kosmētikas cienītāja. BDK ir zīmols, kura leģendu ir radījuši paši patērētāji, neiedziļinoties, kas patiesībā slēpjas produktā. Patērētājs pats izvēlas, kam ticēt. Un tāpēc nav vainīgs ražotājs! Iespējams, gudrāk būtu bijis, ja ražotājs būtu skaidrojis šo niansi. Katrs pats izvēlas, bet apgalvot, ka ražotājs melo - manuprāt, tas tā kā nedaudz par skaļu.

Komunikācija no uzņēmuma puses šobrīd turpina pieklibot. Klusums un diezgan muļķīgi skaidrojumi par to, ka "bijusī darbiniece samelojusi" esošajai situācijai nenāk par labu. Šeit būtu vietā kāds krīzes komunikācijas instruments, bet uzņēmums pašlaik klusē.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru