Nule aizvadīta Rīgas Melnā balzama 260. gadu jubilejas ballīte, kurā šī leģendārā dzēriena ražotāji acīmredzami nolēma apvienot vairākas mārketinga aktivitātes. Pirmkārt, izskatās, ka balzams jau kādu laiku grib iekarot gados jaunākas auditorijas sirdis. Arī šis pasākums nebija izņēmums - dažādi kokteiļi ar melno balzamu, aktīva balzāma produktu prezentācija (saldējums, konfektes). Otrkārt, acīmredzams bija plāns palielināt Twiter konta @RigaBlackBalsam lietotāju skaitu, tāpēc pasākumam varēja reģistrēties tikai Twiter lietotāji. Secinājums pēc pasākuma apmeklēšanas - Latvijas Twiter lietotāju pulciņš vēl nav tik plašs, lai tas nodrošinātu pasākuma apmeklētāju kritisko masu. Turklāt acīmredzami paši organizatori neprot izmantot Twiteri kā komunikāciju rīku.
Rīgas Melnā balzama 260. gadu jubilejas ballīte notika Latvijas 1. Rokkafejnīcā Reiterna namā. Tas bija iecerēts kā slēgts pasākums Twiter lietotājiem, kas iepriekš bija reģistrējušies īpaši pasākumam izveidotā mājas lapā. Reģistrācija bija iespējama apmaiņā pret tvītu un tā notika vairākās kārtās. Ielūgumi tika izķerti diezgan ātri un pāri nepalika. Es arī reģistrējos vienā no kārtām, bet mani nepatīkami pārsteidza viena lieta - ielūgums bija 1 personai. Tas nozīmē, ka ar mani kopā nevar nākt tas, kurš nelieto Twiteri. Parasti jau ielūgums ir 2 personām... Šajā gadījumā viss atrisinājās, un tika pierakstīta arī otra persona, kas, protams, ir pozitīvi.
Pie ieejas viesu saraksta garums vēstīja par pamatīgu cilvēku pieplūdumu. Un bija vēl VIP saraksts. Realitātē ap plkst. 21.30 bija diezgan maz apmeklētāju un, kad uz skatuves kāpa vieni no galvenajiem pasākuma māksliniekiem - Pieneņu Vīns - centrālajā zālē likās esam vairāk fotogrāfu kā pasākuma apmeklētāju. Palēnām tauta saradās. Visi bija aicināti tvītot ar #rbb260. Rezultāts - ar šo haštagu ietvītoti 22 tvīti, no kuriem 4 pieder pasākuma organizētājam, 2 grupai Pieneņu Vīns, 8 ir par un ap ielūgumiem (atdodu vai meklēju). Reāli tvīti no pasākuma = 8.
Grūti spriest, cik lielu aktivitāti sagaidīja pasākuma organizētāji, bet viesi bija ieplānoti 1000 - tā vēsta dzēriena Facebook lapa. Taču, manuprāt, Twiter sevi neattaisnoja. Ieradās maz cilvēku, kas netvītoja un galu galā arī paši pasākuma rīkotāji par pašu organizētu pasākumu ar haštagu neietvītoja NEVIENU TVĪTU! Es iedomājos, ka Tviteri pasākuma laikā izmantošu par ceļvedi, lai orientētos, kur kas notiek, un nepalaistu garām kādas svarīgas aktivitātes. Bet nekā. Ir pirmdienas pēcpusdienā un jopojām neviena tvīta... Kāda jēga no pasākuma ar mērķi palielināt konta lietotāju skaitu, ja tam nav satura? Kāpēc man būtu šim kontam jāseko?
Sausais atlikums no manas pasākuma apmeklētāja pozīcijas - gribējām stilīgi, bet ne paši apzinājāmies, ko dabūsim, nedz arī paši mākam izmantot Twiter kā komunikācijas rīku. Protams, cepuri nost ražotāja un pasākuma organizētāja priekšā par to, ka uzdrošinājās, bet domāju, ka visiem tā ir laba mācība.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru