ceturtdiena, 2013. gada 2. maijs

Pirkums - fragmentāras informācijas rezultātā tapis lēmums

Žurnāla Harvard Business Review marta numurā publicēts ļoti interesants materiāls par reklāmas nākotni. Raksta galvenā doma ir integrētas pieejas nepieciešamība reklāmas rezultātu izvērtēšanai. Protams, to paturam prātā jau šobrīd, bet, attīstoties tehnoloģijām, tas kļūst aizvien sarežģītāk. 

Sarežģītību rada notikumu ķēdīte, kas ved pircēju pie lēmuma nopirkt. Iedomāsimies situāciju, ka klients apsver automašīnas iegādi. Vai varbūt pat vēl neapsver. Vienkārši skatās TV, redz automašīnas reklāmu un iedomājas, ka vajadzētu papētīt dziļāk - varētu būt interesants piedāvājums. Turpinot skatīties TV, viņš atver interneta pārlūkprogrammu un Google meklētājā ievada interesējošos atslēgvārdus. Parādās sponsorētā saite, uz kuras viņš noklikšķina un apskata piedāvājumu. Tostarp atver un apskata lapu, kur apkopoti automašīnas īpašnieku viedokļi, palasa atsauksmes. Pamana baneri, bet neuzklikšķina. YouTube atrod zīmola un modeļa reklāmu, paskatās citu lietotāju video par automašīnu. Pēc dažām dienām pievērš uzmanību vides reklāmas plakātam, un saņem e-pastā akcijas piedāvājumu tieši interesējošās markas automašīnām. Uzklikšķina uz e-pastā redzamā linka, noskaidro tuvākā auto dīlera atrašanās vietu. Aizdodas ciemos, veic testa braucienu un nopērk auto.

Aptuveni šāds r aprakstītā stāsta atreferējums latviešu valodā. Pēc tā izlasīšanas iegrimu pārdomās. Patiešām - kā lai zinu, kurš komunikācijas veids ir visefektīvākais? Kurā brīdī klients pieņēma lēmumu? Precīzi droši vien nepateiksim, tāpēc jāņem vērā izmaiņas, kas notiek. Potenciālais klients arī turpmāk un aizvien biežāk lēmumu pieņems, saliekot kopā fragmentāri iegūtu informāciju. Līdz ar to, jo vairāk mēs zināsim par saviem klientiem un to, kādus informācijas kanālus viņi izmanto, jo vairāk klātesoši būsim viņu lēmumu pieņemšanas procesā. 

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru