pirmdiena, 2013. gada 4. novembris

Ludz klopet, uz zvant iekša nelaiš

Šis citāts - iespējams, ne gluži precīzi citēts, bet domu gan itin labi atceros - man nāca prātā šorīt, mēģinot saņemt magnētiskās rezonanses rezultātus Latvijas Onkoloģijas centrā. Pirms došanās turp aptuveni zināju, kur jātiek. Taču viss neizrādījās nemaz tik vienkārši. Un šeit es nemaz nepieminēšu iespēju saņemt izmeklējuma rezultātus elektroniski. Kādreiz, iespējams, varēsim pat tā. Bet pašlaik ir jāklauvē.


Devos tātad es uz Onkoloģijas centru. Pie ieejas ne mazākās nojausmas, kur jāiet. Kā jau kārtīgā latviešu iestādē, nedaudz tālāk sēž tante, kas visu uzmana. Ā, nu skaidrs, viņa zinās. Pajautāju. No visa stāstītā atceros tikai kaut ko par liftu. Bet nu tante kā jau šādai tantei pienākas - respektīvi neriskēju doties atpakaļ un jautāt, kur tieši bij' jāiet. Vienkārši gāju uz priekšu.

Priekšā mani sagaidīja vienīgā labā lieta visā procesā - karte ar ārkārtīgi vērtīgo uzrakstu "Tu esi šeit". Uzreiz sapratu, kur jāiet tālāk, bet ar to jau viss nebeidzās.

Atradu kabinetu. Iedomājos, ka parasti jau rezultātus izņem kaut kādās speciālās vietās, piemēram, reģistratūrās u. tml. Pastaigāju apkārt - nekā tamlīdzīga. Pie kabineta arī nekādas norādes, kur saņemt izmeklējuma rezultātus. Tikai vīriņš, kurš gaida savu kārtu. Viņš raitā krievu valodā teica, lai pieklauvējot. Klusi pieklauvēju. Nekā. Nospriedu, ka kaut kad taču kāds no tā kabineta iznāks. Iznāca pēc aptuveni 5 minūtēm. Pēc visa spriežot māsiņa. Uz jautājumu, kur lai saņemu pārbaužu rezultātus, atbilde bij zibenīga un kaut kur jau dzirdēta: "Klauvējiet!"

Nopietni? Nopietni. Pieklauvēju kārtīgi. Durvīs parādījās galva, kas mirkli vēlāk atnesa rezultātus. Un visu labu. 

21. gadsimtā, kad runājam par efektīvu procesu vadību, klienta pieredzes uzlabošanu un citām smalkām lietām, mūsu veselības sistēma joprojām saviem klientiem liek justies pazemotiem. Piedodiet, bet tā klauvēšana tāda tiešām ir. Un vēl ja būtu kāda norāde... Ir laiks saprast arī valsts iestādēm, ka šie klauvējošie pacienti ir klienti, kuriem ir iespēja izvēlēties arī privātiestāžu pakalpojumus, kur bieži vien nav jāiet cauri šādām situācijām. Es saprotu, ka valsts iestādēs nav lieku līdzekļu, lai veiktu dārgus auditus un uzlabotu procesus, bet dažkārt pietiek tikai ar mazumiņu, ar attieksmi, ar zīmīti...

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru