Viena no vadošajām ASV reklāmas aģentūrām EPSILON nākusi klajā ar pētījuma rezultātiem par to, kādi digitālie iepirkšanās instrumenti ietekmē pircēja izvēli. Vislielākā ietekme ir pārdevēja mājas lapai (86%), meklēšanas rezultātiem internetā (84%), pārdevēja piedāvātajiem izdrukājamajiem kuponiem (81%), mobilajiem kuponiem (59%) un pārdevēju aplikācijām (54%). Procenti iekavās norāda, cik respondentu konkrēto faktoru ir atzinuši par būtisku.
Latvijā situācija noteikti atšķiras, jo mums nav tik izplatīta kuponu vākšana. Tāpat mobilie kuponi un aplikācijas vēl ir bērnu autiņos. Taču uzmanības pievēršana mājas lapai un arī interneta vidē atrodamajai informācijai gan ir būtiska arī mūsu kā pircēju skatījumā. Un ir vēl viens lokālais fenomens - portāls Salidzini.lv. Bieži vien tas tiek izmantots kā arguments atlaides pieprasīšanai no tirgotāja. Savukārt tur atrodamā lielākoties internetveikalos redzamā informācija ir vien tur redzama - lai reāli preci iegādātos, paiet vismaz vairākas dienas no tās pasūtīšanas brīža.
Atgriežoties pie pētījuma, detaļās tā rezultāti izskatās šādi:
Šis pētījums vēlreiz apliecina, cik būtisks ir citu cilvēku teiktais par produktu. Uzņēmums, kas pārdod konkrēto produktu, var apgalvot jebko. Vissvarīgākais tomēr ir cita pircēja/patērētāja viedoklis. Un vēl ir viens interesants atklājums - internetā dažādps kanālos saņemtā informācija var būt par iemeslu produktam, kas nav impulsa pirkums, par tādu kļūt. Tātad uzņēmējiem šajos interneta risinājums ir vērts ieguldīt.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru